Gå til innhold

Min 924 - Sommerbilen

Ranger emnet


Nikdev

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slett ikke ille kjelke, dette her; bakhjulstrekk og greier...

 

EDIT:

Også er den jo veteran om et par år også!

 

Måtte jo ha standarddrift, skulle vel helst hatt japse, men fant ingen alternativer i den prisklassen jeg var i, men holdt på å kjøpe en infiniti m30(nissan leopard =vg30e, men den hadde aut:( og helt standard så måtte brukt masse penger for å fått den kul)

Men etter å ha sett på denne bilen måtte jeg bare ha den, japse eller ei..

Er kjempefornøyd jeg!

 

Du er alltid velkommen til å ta en tur innom og hilse på. Bare å avtale en dag det :)

 

Kanskje jeg får tatt meg en tur når snøen forsvinner, genial greie dere har der!

 

 

Om det ikke nylig er byttet olje på kassa , så er det noe av det første jeg ville ha gjort. Den kassa er det vanskelig å få deler til .. Men kult med dogshift da..

 

Skal få gjort det før jeg begynner å kjøre med bilen.

Er det noe forskjell i utveklingen i denne kassea vs audikassa?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
typen har en 924 turbo med 944 turbo karosseri som er breddet 5 cm.skulle gjerne lagt inn bilder men av en el annen grunn får jeg ikke d..

 

944 turbo karosseri som er breddet 5 cm? Har ikke sett denne på noen treff før, kanskje han burde melde seg inn i PCN og finne ut litt mer om banetreff, slalom og lignende ;)

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifra 5000 kr hvor det stort sett da er bare sånn ca fungerende motor/gir, et understell som er så som så og kanskje litt karosseriskader, til en strøken bil som kan være verdt 60-70 tusen, litt avhengig av årsmodell, kilometer osv. Normalt ligger en NA på 20-40 tusen, mens en turbo kan ligge fra 20-80 tusen. Det beste rådet er å reise og teste et par!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått eu godkjent bilen, det gikk veldig bra!

Blir skilter en av de nærmeste dagene. Forsikringen kom på hele 3500,- for de som måtte lure..

 

 

Har hatt noen fornøyelige timer bak rattet på bilen og jeg liker meg der veldig godt! En annen ting som jeg liker er den positive oppmerksomheten

 

 

Planen videre er å få senka den i fronten (Gewinde?) og få på noen smalere dekk der, men først må jeg ha nøkkelen til felgeneuhhmmwhat?

 

lite stemningsbilde:

SV100322.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike. Skamlekker 924!

 

Er vel bare å varme opp sparegrisen her...

 

Takk! de er overraskende billige..

 

Kan du gi meg litt info om motoren som sitter i den strøkene porscha de???

 

Sitter en fin 2,0l, med ca 125hk syns det holder, går omtrent som Cherry Turboen min.. Men kjøreopplevelsen er en helt annen det er rett og slett gøy!

(Cherryen liker ikke svinger..... ) nik_cherry.jpg

 

Veide forresten bilen her om dagen, med meg, +-70kg og endel bensin veide jeg inn bilen til 1180kg. Og nær 50-50 vektfordeling, me like!

 

 

Dette er rompa si, noe harry potte men syns den ser bedre ut en den orginale ovale:

SV100323.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår