Gå til innhold

SISU Trucks

Ranger emnet


Tombra

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du sett rammevangene på en SISU? Disse sier noe om hvor solid disse bilene er konstruert. Dette gjør samtidig at bilen ikke egner seg så godt som skapbil. Den blir for høy, men skapbiler er ikke akkurat det SISU satser mest på, da;). Er helt enig i at disse bilene ikke er fullt så heldige med utseende... SISU har også en patent for boggiløft som kan brukes på begge akslene etter tur. Fint hvis man sitter bom fast. Da kan man løfte boggien og legge på kjetting. Så flytter man et par splinter og så får man løftet dem fremre akselen. Da kan man legge på kjetting der også. Ingen andre har denne løsningen så vidt jeg vet. Tyder på at de har tøffe forhold i Finland også!! SISU er også en stor leverandør til flere lands forsvar. Leverer også 4-akslede terrengvogner med drift på alle hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå følte jeg meg litt teit.. kunne ikke skjønne hva dere hadde tatt bilde av... vi kjører ofte SISU her oppe på ørland, dog i en noe mer pansret versjon blah

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tombra: Geir V. Johansen velta med kranbila oppi bjørndalen her i vår.. under berginga velta den en gang til.. tjekk påstår kjettingen røyk elns. Jeg fikk høre festet til treet røyk jeg..

 

bila bekka IGJEN under bergninga ja.

om du ikke vet hva du snakker om så må du heller sjekke med forsikkringa da vettu! :) men siden du IKKE var der å IKKE har noe med formaet du jobber i eller dere berget foruten at du kjører berger da har du ingen mulighet til å sjekke dette så nøye da!

 

men jeg som var der kan fortelle deg at kjettingen røyk å bila blei hardt skadet i fallet i å med at den datt rett ned.

 

 

Nå er jo saken ut av verden å viking og Vi har jo ingenting uoppgjort mellom oss i saken hær. hele komentaren min var kun ment som en liten mobbing da u hell tydligvis sjer alle i allebransjer ;)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en helt ny Sisu innom jobben her for ei stund sia... Var jo ikke så værst stygg den. Men ingen Scania ;) 630hk Cat maskin der... og en skikkelig stygg rustflekk på framrøret, eksosrøret ut fra turbon altså.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Viking Trondheim har nå fått sin SISU med 630 Cat i.. fikk regnr VF78000 den.

Holder på å tape no. Var ute å kjørte den en snartur i går.. Fy faen så rått. Blir å se på veien for fullt fra neste uke av og en del i sommer...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Viking Trondheim har nå fått sin SISU med 630 Cat i.. fikk regnr VF78000 den.

Holder på å tape no. Var ute å kjørte den en snartur i går.. Fy faen så rått. Blir å se på veien for fullt fra neste uke av og en del i sommer...

 

Bynne å bli ei stund sia dåkker fikk derre "Kjerra" no... Har itj sett den på vein enno, så du må legg ut nånn bilda da:) Hadd håpa de skull stå nå om den på hjemmesida t Viking Tr.heim å æ da, men d jor vist itj d..*SKUFF* jaja

Nachoo

2000 Renault Megane Coupe

2001 Daewoo Matiz D'Arts -SOLGT!

Pappas 2006 Audi A6 2.0 T FSI -SOLGT!

Member of BBBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

 

Ikke tilfeldigvis ein gul ein vel? Og i Transportmagasinet?

 

I så fall var det bilen til naboen til ein jeg jobba med før. Den er visst skrudd opp til 1030hk!. Han jeg jobba med hadde vært med han ein lørdeg, og med fullt tømmerlass(totalvekt på ca 54t) så gikk den i 60km/t opp bakker der Scania og Volvo måtte ned i lavserien. Da kunne han ikke kjøre fortere pågrunn av svingene.

Han kjørte fra meg med fullt tømmerlass i vinter opp bakken på nye E-18 opp mot Brokelandsheia fra Akland, og da hadde jeg et lett blomsterlass på... Er ein grunn til at han har Sisu, på den forrige bilen var det 1 ting som gikk istykker utenom vanlige slitedeler; girkassa etter 375000. Da fikk han ny girkasse med begrunnelse om at den girkassa skulle ikke kunne gå i stykker.

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

.

 

Du har tydeligvis aldri kjørt ei usynkronisert Fuller kasse ??

Den er dønn solid,og det må jo være mere behagelig å kun bruke clutchen kun ved start og stopp ?.Og i tilegg kunne gire iallefall dobbelt så fort som de synkroniserte kassene !!!!!

Thanks.

Speedster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår