Gå til innhold

BMW 7-serie 1995-1997.

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

E38 kjøp.

 

Skjekk bakluken for rust, det pleier å knekke i galvaniseringen på bunnen.

 

Skjekk AC,

 

Skjekk at "checkengine" lyser på tenningen, samme med airbag (har hatt en 730il der begge var klippet)

 

730 selv med V8 er ingen racer. klarer nok 0-100 på mellom 9 til 10 sek. 728 er for liten spør du meg. Når du begynner å laste bilen med pasasjerer så holder det ikke med underkant av 200hk.

 

Bensin forbruket på 730 er ca. 1.2 på blandet kjøring samme som 740 så jeg hadde heller valgt den om du kan finne en til ca. samme prisen. Meget viktig at sjekker at det ikke er ettermontert xenon uten høyde justerer, det får du svi for på eu-god.

 

Nå til det litt mer hyggelige:)

 

Du finner ikke noe som har bedre bygge kvallitet! 200" km er ingenting for en som er velholdt, jeg hadde en som skulle runne 400" km en gang NO PROBLEM. Kjøre konforen er ikke å finne i noe annet en kanskje S-klasse, når rutene er lukket og du kjører på lande veien i 80 er heleverden ute av bilen man sitter i total stillhet og har bra oversikt over veien.

 

Bedre å legge pengene dine i et flaggskip fra den beste tyske produsenten noen gang en en typisk familie racer fra en litt nyere årgang.

 

Lykke til med bil kjøpet!

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kikket en del på 7-serien og Audi A8 modeller da det er disse to bil modellene som frister meg mest.

 

Men syns liksom at man "får" mere bil for pengene ved å velge Audi A8`er enn BMW 7-serie.. Syns virker BMW er "dyre" og har lite utstyr i forhold til Audi eller er det bare noe jeg syns?

 

Det har sett mest på er:

 

Bmw 728i - 1995-97 årgang.

Audi A8 4,2Q 8(bensin) 1995-1999 årgang.

 

Prøve-kjørte en 4,2Q 95model for 3uker siden og fytti katta det går ;) 300HK er ikke å forakte liksom;)

 

Har ennå ikke fått prøve-kjørt en BMW 7-serie, så har det tilgode;)

 

Det som frister meg mest er Audi mye pga dem ruster ikke = aluminium Karosseri (er lei rust), men vil tro det er noe dritt å få rette ut det / dyrt!!

 

Hvordan er prisnivå på deler etc på BMW i forhold til Audi tro?? Har en følse at BMW er noe billigere her..

 

Har to kamerater som eier en A8 modell. Ene: 98mod 2,5TDI (problem bil) / Andre: 2001mod S8 , så kjenner en del til A8 modellen.. 4,2Q har vel en forbruk på rundt 1literen.. S8; 1,2 eller mer!

 

Men MÅ se at BMW 7-serie syns jeg på en måte ser mye tøffere ut hvis en senker litt og setter på 20"felger:)

 

Tror kommer til å kjøpe "ny brukt" bil sommer 2011, pris nivå rundt gjerne 150tusen inkl kjøp av justere-bart senkesett / 20"felger uansett om det blir BMW eller Audi..

 

Sjekket forsikring på A8 4,2Q - den kom på rundt 10 000,- 75% kasko , hvordan er det på BMW 728 / 730 ?

 

Hvor stor "forskjell" merker man mellom 728 / 730 modellen? Må vel nesten oppi 735 hvis en skal merke noe skikkelig forskjell? A8 4,2Q er jo en V8 sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt begge deler. Skulle jeg velgt på nytt er det uten tvil BMW. Audien ligner på en oppblåst Audi 80 med en stor vw maskin. Neida håper ikke noen tok seg nær,....

 

Audien er en god bil med godt utstyrnivå og firehjulsdrift til tøffe vinter dager, rammen er ikke av alu så den ruster, tro meg min var brun nok.

V8 til audi er kvikk og morro også temmelig gjerring til å være V8 min gikk på 08-09 på langkjøring og 10-12 på by

 

Automatkassen er det største dritet som noen gang er produsert. Alt for avansert for sin tid. Spør en ordentlig automatmekanikker de hater de kassene.

 

God plass meget konfortable seter, støyfritt, mykt og sportselig samtidig. Men man får følesen av tildig 90talls interiør.

 

Jeg hadde gitt den en terningkast 3+

 

BMW der i mot 728 er en rekke 6'er og 730 kommer ofte i V8. Så forskjell er det. Audien er vesentlig raskere en begge modellene. 730 har et høyt forbruk samme som 740 ca. 1liter på langkjøring.

 

Bmw e38 har tidløst utvendige og invendig design (syntes jeg) å en kjøre konfor som er sportselig samtidig som man får en følese av luksus, det får man ikke av audien mener jeg. Delene er ca det samme, kommer selfølgelig an på hva som er ødelagt.

 

Men som sakt skulle valget stå på meg hadde jeg valgt en E38 730+

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt begge deler. Skulle jeg velgt på nytt er det uten tvil BMW. Audien ligner på en oppblåst Audi 80 med en stor vw maskin. Neida håper ikke noen tok seg nær,....

 

Audien er en god bil med godt utstyrnivå og firehjulsdrift til tøffe vinter dager, rammen er ikke av alu så den ruster, tro meg min var brun nok.

V8 til audi er kvikk og morro også temmelig gjerring til å være V8 min gikk på 08-09 på langkjøring og 10-12 på by

 

Automatkassen er det største dritet som noen gang er produsert. Alt for avansert for sin tid. Spør en ordentlig automatmekanikker de hater de kassene.

 

God plass meget konfortable seter, støyfritt, mykt og sportselig samtidig. Men man får følesen av tildig 90talls interiør.

 

Jeg hadde gitt den en terningkast 3+

 

BMW der i mot 728 er en rekke 6'er og 730 kommer ofte i V8. Så forskjell er det. Audien er vesentlig raskere en begge modellene. 730 har et høyt forbruk samme som 740 ca. 1liter på langkjøring.

 

Bmw e38 har tidløst utvendige og invendig design (syntes jeg) å en kjøre konfor som er sportselig samtidig som man får en følese av luksus, det får man ikke av audien mener jeg. Delene er ca det samme, kommer selfølgelig an på hva som er ødelagt.

 

Men som sakt skulle valget stå på meg hadde jeg valgt en E38 730+

 

Bra svart , takker å bukker.. Har i det senere gått mer å mer over til BMW og evt f.eks MB ML 230/320 klassa.. Men ikke helt overbevist på MB denne gangen.."ennå" , har hatt MB i de siste 10-13åra..

 

Skal vurdere godt ang BMW 728i / 730i ang pris etc..

 

Men hvor stor avvik er det mellom 728i - 730i motoren? Er alle 730 utgaven med V8 ellers fins det noen unntak?

 

Er det extremt stor merkbart forskjell mellom disse om en det snakk rekke6 eller V8 ?

 

Blir den 2,8liter`s motoren akkurat for "liten" eller går det akkurat passe etc..?

 

Når det gjelder årsmodellen etc.. Hva er det man skal passe seg for i årgang mellom 1996-2000??

 

"tipper" for min del blir nok en modellen mellom 97-98 et sted som kan passe lommaboka etc.. Hvis det skal være noe bil-bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår