Gå til innhold

Mitsubishi EVO utvikling ??


Nismo

Anbefalte innlegg

Vi må alle på et eller annet tidpunkt komme oss videre..

Utviklingen kan umulig stoppe opp! Skal vi leve rundt designet til TME i de neste 10 årene så tror jeg ikke salget til Evo`n vil gå spesiellt bra!

 

For min del synes jeg Evo VIII har et vell så tøft utseende som en TME.

Jeg har aldri vært noe fan av RALLY Evo`s! I Japan har man kjørt og trimmet Evo`s i en mans alder.. de aller fleste ble brukt som banebiler.. det er stort sett etter at Mitsubishi vant i Rally i 99 eller 00 at liksom vi nordboere våknet opp og sa wow..

 

For min del var ikke det starten for en lang Evo karriere..

 

 

Akkurat som på alle andre bilmerker må design og utvikling følge trender.

Evo har pr i dag utviklet seg i riktig retning synes nå jeg! Men det er fordi

jeg ser rundt meg og ser at alle andre merker utvikler seg i samme retning!

 

Men.. Ønsker vi fortsatt å leve på sent 90 tall når det gjelder design og utseende til en EVo, så kan man likse godt ta på seg stein vasket ola bukser og Ball genseren også.. :hello:

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet nå bare forskjellen mellom VIII og IX jeg da. Her er noen eksempler;

265 HK mot 280 HK

0-100 på- 5,7 sek mot 6,1 sek

Toppfart- 250 mot 245

(ventilstyring) MIVEC mot regulær v. styring

Girkasse- 6-trinns mot 5-trinns

Stoler- Recaro Alacantara skinn mot Recaro stoff (blått)

Pedaler- Aluminium mot vanlig

Klima- Auto mot manuelt

Felger- BBS (1 kg letter per hjul) mot Enkei

Støtdempere- Bilstein mot "vanlige"

Tak- Alu (4 kg lettere) mot Stål

I tillegg til at reservehjulet er erstattet med hjulrep. sett og spoileren er av hul karbon.

Mye fokus på vekt m.a.o.

 

Og ACD'en du driver og disser er faktisk jævli brukbar ; )

Men det er min mening ; )

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri "dissa" noen ACD, er AYC jeg prater om.

Hvis du har kjørt evo med AYC bakaksling så forstår du hva jeg mener.

Men har du det, så må jeg jo bare si at smaken er som baken, delt.

Hva mener du med at ACD er jævli brukbar da? PÅ hvilken måte?

Har ikke kjørt de nyeste evo'ene enda. Skal ha evo 9 på prøve om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri "dissa" noen ACD, er AYC jeg prater om.

Hvis du har kjørt evo med AYC bakaksling så forstår du hva jeg mener.

Men har du det, så må jeg jo bare si at smaken er som baken, delt.

Hva mener du med at ACD er jævli brukbar da? PÅ hvilken måte?

Har ikke kjørt de nyeste evo'ene enda. Skal ha evo 9 på prøve om et par uker.

 

Jeg er helt enig med deg ang. AYC`n, jeg liker heller ikke den. Og nok en gang eiriksmil tar du feil ang. noe om evo. AYC kom med Evo IV, altså for 10 år siden.

 

Jeg har ikke hatt AYC på mine biler da disse har hatt RS-diff slik alle evoene burde hatt. De tåler også mer juling enn de med AYC.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 99mod Evo 5 GSR var det originalt AYC!

Den ble fjernet da det ble montert en RS diff!

 

Jeg hadde også AYC på TME min, men det var bare kødd med den

hele tiden..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken.. Grunnen til at bilene leveres med dette er vel at pc'en styrer bilen rundt svingene bedre en gutten bak rattet. En E7 med ayc er raskere enn en E6 RS rundt en bane. Jeg stortrives med å kjøre rundt en bane med en bil som du styrer like enkelt som på playstation uten å være redd for bakende fyker ut plutselig..

 

Mange som sitter på blir overrasket over hvor raskt og nøyaktig ayc og acd justerer bilen igjennom svingene..

 

Min mening er at de største motstandere er de som ikke har gitt det nye en sjanse ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå bare forskjellen mellom VIII og IX jeg da. Her er noen eksempler;

265 HK mot 280 HK

0-100 på- 5,7 sek mot 6,1 sek

Toppfart- 250 mot 245

(ventilstyring) MIVEC mot regulær v. styring

Girkasse- 6-trinns mot 5-trinns

Stoler- Recaro Alacantara skinn mot Recaro stoff (blått)

Pedaler- Aluminium mot vanlig

Klima- Auto mot manuelt

Felger- BBS (1 kg letter per hjul) mot Enkei

Støtdempere- Bilstein mot "vanlige"

Tak- Alu (4 kg lettere) mot Stål

I tillegg til at reservehjulet er erstattet med hjulrep. sett og spoileren er av hul karbon.

Mye fokus på vekt m.a.o.

 

Og ACD'en du driver og disser er faktisk jævli brukbar ; )

Men det er min mening ; )

 

Ikke helt enig på noen punkter her da men.

VIII kom jo også med 280hk. Resten av tallene dine aner jeg ikke noe om, men de er nok ganske mininmale.

6-trinnskasse fantes jo på VIII GSR også. Kom vel på VII GSR. IX GT og RS har fortsatt 5-trinns.

Du får vel Alcantara i VIII også (du kan jo til og med få skinnseter! iallfall i IX) Står en VIII med slik blått stoff oppi her nå, og er helt enig i at det ikke er fint.

Klimaanlegget har vært automatisk på GSR lenge. Til og med min V GSR har det.

Bilstein og alutak kom på VIII MR, det tror jeg de felgene der også gjorde.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken.. Grunnen til at bilene leveres med dette er vel at pc'en styrer bilen rundt svingene bedre en gutten bak rattet. En E7 med ayc er raskere enn en E6 RS rundt en bane. Jeg stortrives med å kjøre rundt en bane med en bil som du styrer like enkelt som på playstation uten å være redd for bakende fyker ut plutselig..

 

Mange som sitter på blir overrasket over hvor raskt og nøyaktig ayc og acd justerer bilen igjennom svingene..

 

Min mening er at de største motstandere er de som ikke har gitt det nye en sjanse ;)

 

Mvh

 

Har du noen tester som viser at en E7 er raskere enn enn E6RS? Har litt tungt for å svelge dette pga av den store vektforskjellen.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig på noen punkter her da men.

VIII kom jo også med 280hk. Resten av tallene dine aner jeg ikke noe om, men de er nok ganske mininmale.

6-trinnskasse fantes jo på VIII GSR også. Kom vel på VII GSR. IX GT og RS har fortsatt 5-trinns.

Du får vel Alcantara i VIII også (du kan jo til og med få skinnseter! iallfall i IX) Står en VIII med slik blått stoff oppi her nå, og er helt enig i at det ikke er fint.

Klimaanlegget har vært automatisk på GSR lenge. Til og med min V GSR har det.

Bilstein og alutak kom på VIII MR, det tror jeg de felgene der også gjorde.

 

Blir jo smågalt.

I Norge hadde vi jo det ovenfor.. 5 gir, 265 hk, bla bla..

Når det gjelder JDM, joa, VIII GSR fikk 6-girs, mens VIII RS hadde 5-gir. I USA ble jo GSR levert kun med 5 gir, mens MR fikk 6. Så, du kan jo si at IX GSR (EDM), er en VIII MR (USDM).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig på noen punkter her da men.

VIII kom jo også med 280hk. Resten av tallene dine aner jeg ikke noe om, men de er nok ganske mininmale.

6-trinnskasse fantes jo på VIII GSR også. Kom vel på VII GSR. IX GT og RS har fortsatt 5-trinns.

Du får vel Alcantara i VIII også (du kan jo til og med få skinnseter! iallfall i IX) Står en VIII med slik blått stoff oppi her nå, og er helt enig i at det ikke er fint.

Klimaanlegget har vært automatisk på GSR lenge. Til og med min V GSR har det.

Bilstein og alutak kom på VIII MR, det tror jeg de felgene der også gjorde.

 

Hentet all info fra PDF'en jeg fikk av Mitsubishi Norge da vi skulle kjøpe bilen. Skal ikke se bort ifra at de sammenligner med den "dårligste" VIII de fant for å vise oss hvilket kupp vi gjorde ; )

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet all info fra PDF'en jeg fikk av Mitsubishi Norge da vi skulle kjøpe bilen. Skal ikke se bort ifra at de sammenligner med den "dårligste" VIII de fant for å vise oss hvilket kupp vi gjorde ; )

 

Nei, faktaene stemmer, og er fra den norske Evoen, mens de ovenfor er utenlandske modeller. Norge får alltid de kjipeste moddelene! :(

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eek: Kalte du bilen min kjip?! :op

 

Eh, nei, altså, det.. ehrm, eh, vel, den norske IX er vel ikke så *kremt* dårlig i forhold, ehm, til de utenlandske, ehm, versjonene.... *ro ro* :D

 

Neida, det gjelder faktisk ikke IX. Helt like specs som i utlandet. Vi har jo til og med bedre GSR versjon enn USA ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår