Gå til innhold

avic x1r


Helten

Anbefalte innlegg

Hei holder på å montere en pioneer avic x1r i min bmw e36. lurte på om noen hadde gjort dette før og kansje montert på ledningen som skal kobles til bak i instrumentene for å hente signal fra speedometeret for at navigasjonen skal bli mer nøyaktig..

prøvde ut i fra et koplings skjema å finne ut hvilke ledning det kunne være. en rød og grønn ledning???? men håpet noen her kansje hadde noe erfaring med dette eller hadde mulighet til å finne det ut? så eg hadde vært 100% sikker før eg begynte å kople..

 

Går ut i fra at hvis den ledningen som skal koples til parkerings brems bryteren, koples rett til jord i stedet så kan man se dvd mens man kjører også??

 

Får håpe noen har prøvd på dette før meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fra "Installation Manual", side 11:

 

"LIGHT GREEN LEAD AT POWER

CONNECTOR IS DESIGNED TO DETECT

PARKED STATUS AND MUST BE

CONNECTED TO THE POWER SUPPLY SIDE

OF THE HANDBRAKE SWITCH. IMPROPER

CONNECTION OR USE OF THIS LEAD MAY

VIOLATE APPLICABLE LAW AND MAY

RESULT IN SERIOUS INJURY OR DAMAGE"

 

Den håndbrekkledningen skal vel kobles til + siden på håndbrekkbryteren for at den skal fungere, og ikke jord.

EDIT: Skal visst til jord.

 

Men kan man bare koble denne inn på "ACC" slik at man kan bruke alle funksjonene selv om man kjører?

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den ledningen som skal inn på speedometeret. Har alle dere andre koblet til denne? Og hvorfor behøver man egentlig denne når gps`en har all info?

GPS har ikke all info...

Blir blind med det samme du forsvinner inn i en tunnell.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved hjelp av hastigheten din vil dne fortelle deg hvor i tunnelen du er;)

 

det du leter etter er pulsen til speedoen,hør med pioneer eller bmw norge...og kan ikke de hjelpe stikk innom nærmeste drosjesentral....de kan garanter hjelpe(er samme pulsen som styrer takstameterene)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved hjelp av hastigheten din vil dne fortelle deg hvor i tunnelen du er;)

 

det du leter etter er pulsen til speedoen,hør med pioneer eller bmw norge...og kan ikke de hjelpe stikk innom nærmeste drosjesentral....de kan garanter hjelpe(er samme pulsen som styrer takstameterene)

 

Ok, sånn sett =)

 

Jeg har en Mondeo Mk1, bare lånte tråden til "Helten" litt siden den handlet om samme spilleren :tannløs

 

Den pulsen må jeg vel finne hvis jeg kikker på kontaktene som går inn bak speedometeret?

 

Hva med å koble den håndbrekkledningen inn på "ACC" slik at jeg får alle funksjonene selv om jeg kjører. Går vel bare godt det?

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Riste liv i en gammel tråd.

Noen som har koblet ledningen til speedometert nå da? Noen som kan hjelpe. Har en Opel Vectra B men vet ikke hvor den skal kobles.

 

Håndbrekkabel til jord funker som bare det.

Greit at man kanskje ikke skal styre for mye med diverse instillinger mens man kjører men man kan jo ha passasjerer som gjør dette. Mange funksjoner som ikke funker hvis den ikke er "på", ikke bare det med dvd...

 

 

EDIT: Til alle med Avic å Opel Vectra 95-02 så kan æ nu opplyse om at speed pulse kabelen skal på rød/blå leding på den orginale spillerkontakten.

Hakke kobla sjøl enda men en på et opelverksted fant ut av det på no koblingsskjema.

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

nå har det seg sånn at jeg å pappa diskuterer litt ang dette med gps og slikt, og om at alle gps'er er 100% nøyaktig, så forteller jeg at jeg leste en plass om at noen gps'er kobles til speedometeret slik at den skal vise rettere, jeg viste han denne tråden, men pappa er STA... så sier han at dette gjelder BARE den gps'en dere snakker om her i 1.post... Så, er det jeg som har rett eller har pappa feil?

 

hmm, GO JUL :D

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS'en vil miste kontakten med satelitene når du er f.eks i en tunel;)

ved å koble den til speedometeret vil GPS enheten regne ut hvor du er utfra farten din..

 

utover dette har ikke denne ledningen noen funksjon

 

Den har faktisk det, bremsing inn mot kryss og akselerering ut av kryss har også glede av denne ledningen, hvis ikke kan man risikere at navien gir beskjed akkurat litt for sent at du skulle svinge til høyre eller venstre i det krysset..

 

Det er en fordel å få koblet den til, selv om jeg ikke har gjort det sjøl enda :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg hadde litt rett? :D

 

GPS er helt riktig, men overføringen går for tregt til at det vil stemme 100% når du slakker av farten eller gasser på litt...

Så for at navien skal fungere skikkelig så bør man koble på denne for da vil farten alltid være riktig :)

 

Så ja du har rett :) Så på den måten så vil den bruke GPS for å vise hvor du er, og speedo for å fortelle navien hvor fort du kjører slik at det blir mest nøyaktig alt i alt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår