Gå til innhold

Tikking i S3 motor

Ranger emnet


106s16

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har 1.8t selv (a4), denne begynner å tikke etter at jeg har kjørt ca 6-8000 km på samme oljen, og da er det bare å bytte. Ingen tikking etter at det gjort.

 

Er det normalt at man skal måtte bytte etter 6-8K? Og er det noen som vet om det er normalt at olja blir fort kokset i disse motorene?

02 Toyota Hiace

05 Yamaha R1 - banesykkel

08 Honda CBR1000RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Audi-forhandler i Drammen at dette faktisk var vanlig. Var en avlastningsventil for eksos og trykk eller noe sånt, som var mest merkbart på tomgang. Ble det værre kunne jeg stikke oppom, men i utgangspunktet var det et vanlig spm de fikk, og som ikke var noe farlig.

 

Han anbefalte å bytte olje greit ofte, og gjerne Castrol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at man skal måtte bytte etter 6-8K?

6K er absolutt maks jeg skulle kjørt en turbomotor før oljeskift. Mange som bytter også før dette. Har du i tillegg vært på banekjøring med bilen og oljen har sett passe høy temperatur er den søppel - bare og tømme ut og fylle på ny. På den annen side så koster jo ikke en 1.8T-longblock allverdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke tikkelyden fra ventilen for tankutlufting da? Vil være en tikkelyd som kommer på tomgang.En liten sort ventil. Som jeg fårstår det på den beskrivelsen jeg får her,er jeg ganske sikker på det er den somtikker. Isåfall er det helt normalt.

 

Ellers er ventiltikking på 1.8 bensin med og uten turbo,et problem. På en del tilfeller er det olje pumpa som er slitt. Gir rett og slett for dårlig trykk til ventilløfterne. Da er det skifte som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en sånn liten tikke lyd i min jeg også, hadde den på Ljosland bil etter jeg kjøpte den og ba de se på den (i.o.m at bilen hadde være på tilstandskontroll der), men de mente det var helt vanlig, var ikke noe farlig mente de også!

 

Jasså Azzy.. så det er du som har den andre sorte S3'n i Drammen.. Jeg som trodde jeg var den eneste med sort, inntil jeg så/hørte om din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn liten tikke lyd i min jeg også, hadde den på Ljosland bil etter jeg kjøpte den og ba de se på den (i.o.m at bilen hadde være på tilstandskontroll der), men de mente det var helt vanlig, var ikke noe farlig mente de også!

 

Jasså Azzy.. så det er du som har den andre sorte S3'n i Drammen.. Jeg som trodde jeg var den eneste med sort, inntil jeg så/hørte om din!

 

Ja, vært hos Albjerk på en miniservice med oljeskift. Har blitt litt "bedre" nå, og de sa det var normalt med tikking på den motoren.

 

Hehe.. ja, er nok det. Er det din som står borte ved Star maling? Jeg mener nå at S3'en ser best ut i svart jeg da, og helst med blått alcantara interiør... hehe... Er det bare disse 2 svarte? Er 2 sølvgrå og en rød også har jeg sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, min som står der om dagene! Finest i sort ja, helt klart! Går i hvertfall to sølvfargede, med reg nr. ette hverandre tror jeg! den ene går ganske så bra..! den røde så jeg bare på byen en gang! gikk ett par sølvfarga til i nedre eiker, men begge disse tror jeg er solgt! mulig at det er en sort til, hvis det ikke var deg jeg møtte på lierstaranda for litt siden med sota bakruter og noe klistremerke greier i bakrutene?

 

Har du gjort noe med din?

 

he he, du har alcantera (eller hva det heter) skjønner jeg!? Har grått skinn jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mener den ene sølvfargede har vært en tur hos TS Racing.

 

Nei, var nok ikke min på Lierstranda da. Har ikke gjort noe med min enda, bortsett fra at den har Abt-chip, og mener at det er en annen dump som sitter der... Har tenkt litt på å sote vinduene rundt hele med en ikke alt for mørk toning, sette på noen 18"ere med fet kant, og senke den. Øyelokk og KN-filter skal jeg vel sette på ganske snart.

 

Har svart skinn med blå alcantara interiør ja.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår