Gå til innhold

UrQuattro sperrer på 4k RPM

Ranger emnet


Dessection

Anbefalte innlegg

ja!!

det er nok flere enn du tror som liker urq i askim på mitt trinn er det ihvertfall 5 andre som liker den godt (ikke like entusiastiske som meg men)

så det blr nok flere quattroer innen noen par tre år se!!!! :win

stå på og få bilen ferdig før snøen forsvinner

ps så bilen din for 3 uker sia eller no den var sykt rå men bytt for all del felger!!!!;-)

1984 Audi Coupe quattro.

1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, har orginale felger liggende, de som sitter på er jo de orginale ekstrautstyr Magnesium? felgene man fikk kjøpt sammen med bilen når den var ny. Passer fint til vinter også bruke de orginale til sommer. *lurer på å bytte ut sommerfelgene til noen heftige BBS RS felger, Ronal Quattro eller Borbet B eller lignende. Får se til sommeren. Først skal bilen bli 100% teknisk bra, så kan jeg tenke på alt annet. Førsteprioritet er nå å få ordnet bremsene og motoren. Så skal jeg ta alle andre småting.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urq er og har vært min ultimate drømmebil i tillegg til ett par andre 80 talls doninger med skjermbreddere og sjel :)

 

Det er noe med de bilene som får hjertet til å riste litt ekstra... lyden, utseendet, vil ha faktoren og heldige faen faktoren... noe er det.

 

Er så vannvittig pen bil (JA jeg mener Urq er PEN) med en spesiell arv ifra versting slekta...

 

Forelska i Audi? njaaa, nei.... forelska i Urq? JA... hadde glatt bytta calibra mot en "simpel" audi GT coupe til og med :D

 

Gromme biler.

 

Håper du får orden på sakene.. hvis ikke så vit at flere missunner deg det faktum at du i det hele tatt har en slik bil ! selv om den hadde vært i skikkelig dårlig stand!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det ikke det at bilen er i så fryktelig dårlig stand, men det er det at jeg mest sansynlig må bytte hydraulikk pumpa til bremsesystemet, samt finne ut hvorfor motoren sperrer på ca 4000RPM. Lurer på om det kan være hjernen som er gåen, for dersom hjernen ikke får tilkoblet turbotrykk så sperrer bilen på 4000RPM uansett, eventuelt om det kan være for lavt bensintrykk eller lignende. Sjefen min som har skrudd MYE bil var overbevist om at det var snakk om for lavt bensintrykk som utgjorde saken etter å ha testet bilen osv. Har en kar som vistnok skal ha skrudd MYE på biler med samme bremsesystem og k-jet som skal få ta en titt på bilen. Håper han finner ut hva som er galt. Etter å ha fått ordnet de to tingene skal jeg ordne de ellektriske rutene som er ufattelig trege, få inn alarmpakke m/ sentrallås, samt bytte spoileren, grillen og få festet bakfangeren riktig. *sikkert noe annet jeg ikke kommer på i farten.

 

Har greit med bilstereo stående her hjemme, får se om jeg pusler litt med det når jeg ikke får gjort andre ting med bilen, men absolut ikke førsteprioritet. Skal ihvertfal få byttet spilleren og dyttet inn en forsterker til frontsettet og coaxia'ene i hattehylla. Basseren vet jeg ikke med enda, men mest sansynlig bygger jeg inn en 10" i bagasjen etterhvert.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det ikke det at bilen er i så fryktelig dårlig stand, men det er det at jeg mest sansynlig må bytte hydraulikk pumpa til bremsesystemet, samt finne ut hvorfor motoren sperrer på ca 4000RPM. Lurer på om det kan være hjernen som er gåen, for dersom hjernen ikke får tilkoblet turbotrykk så sperrer bilen på 4000RPM uansett, eventuelt om det kan være for lavt bensintrykk eller lignende. Sjefen min som har skrudd MYE bil var overbevist om at det var snakk om for lavt bensintrykk som utgjorde saken etter å ha testet bilen osv. Har en kar som vistnok skal ha skrudd MYE på biler med samme bremsesystem og k-jet som skal få ta en titt på bilen. Håper han finner ut hva som er galt. Etter å ha fått ordnet de to tingene skal jeg ordne de ellektriske rutene som er ufattelig trege, få inn alarmpakke m/ sentrallås, samt bytte spoileren, grillen og få festet bakfangeren riktig. *sikkert noe annet jeg ikke kommer på i farten.

 

Har greit med bilstereo stående her hjemme, får se om jeg pusler litt med det når jeg ikke får gjort andre ting med bilen, men absolut ikke førsteprioritet. Skal ihvertfal få byttet spilleren og dyttet inn en forsterker til frontsettet og coaxia'ene i hattehylla. Basseren vet jeg ikke med enda, men mest sansynlig bygger jeg inn en 10" i bagasjen etterhvert.

 

Tror du at du kan få den 100% innen august ?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det K-jet eller KE-jet i den?

Er det K-jet ville jeg sjekka Styretrykksregulatoren

Ellers, sjekka posisjonsgiveren, sjekka om det er noen mulighet for at det kan ligge noen feilkoder inne så den går på nødprogram.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har skrudd litt k/ke/ke3 jetronic...og tja..det kan være noe herk.

Har hatt et slikt problem jeg også (ikke turbomotor) på min 2,3nf, som regel er/har det vært bensintrykket, vanligvis bensinpumpa, hører du den nevneverdig? arbeidslyd ? summer den veldig høyt er det nok vanlig at den er sluttkjørt.

Litt slapp kvalitet på disse pumpene, og er bilen kjørt tørr for bensin en eller annen gang er garantert pumpa føkka opp.

 

Du bør få målt trykket!!! og eller trykkregulatoren.

Regner med at den bare "gir seg" på 4000 og ikke fusker ?

Da ligner symptomene pumpe/trykk.

Uten belasting vil du nok lett ruse motoren til turtallssperre området.

 

Tror ikke den gamle K-jet'n har noe nødprogram...

 

Hva slags motorkode har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har VW Passat med vr6-motor som hadde akkurat samme problemet... lang historie du kan lese om her...

 

Vr6 motoren er jo ikke akkurat lik, og jeg har diagnose-inntaksplugg som konstaterte at luftmengdemåleren var deffekt ved diagnosetest...

 

Andre symptomer kunne være at innholdet i katalysatoren hadde snudd seg 90 grader og hindret eksosgjennomstrømmingen. Det finnes ikke katalysator på din bil, men det kan være lurt å sjekke om den får kvitta seg med all eksosen.

 

På EsTuning i Trondheim mente dem at det også kunne skyldes temp-føler på innsug... Disse feilene er gjengangere både på vw og audi.

Sjekk historikk på bilen(kvitteringer hvis de finnes) og begynn med de komponentene som er gamle. Snakk evt med tidligere eier(e) for å finne ut mer om dette. Det er bensintilførsel, luft-tilførsel eller feil med blandingsforholdskomponentene lyser rødt i mitt hode vertfall.

 

Tips: Ta ut lokket til fordeleren å se om det er mye sot inni. Er det ikke vedlikeholdt/skiftet ut kan tenningen på enkelte sylindre utebli. Du sier jo at den ikke er med på alle sylindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har jo slitt med akkurat det samme problemet på min ur, og jeg har samme motor som deg (så mangt den ikke er byttet) Motorkode WR

Og jeg har faktisk ganske nylig funnet ut hva som gjorde hele utslaget til at den sperret så brått på 4k rpm...

Da jeg kjøpte min ur, var det med ødelagt wastegate, som igjen gjorde at bilen ladet VELDIG høyt trykk, som igjen gir feilkoder i styreboksen som er plassert bak hanskerommet, jeg ville prøvd og reset`et den boksen som gjøres ved å nappe ut kontakten og så skru tenningen på i noen sek, og så koble den til igjen etterpå, da skal feilkodene bli slettet.

Trenger ikke og skru løst noe for å komme til den heller, den er plassert her:

Pluggreset.jpg

Prøv dette, og se om det hjelper :hello:

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løpe bort der bilen står å prøve på akuratt det Kristian sier* Gir rapport når jeg kommer tilbake.*løpe bort der bilen står å prøve på akuratt det Kristian sier* Gir rapport når jeg kommer tilbake.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår