Gå til innhold

Er dette en bra bil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Astro kan ikke sies å være noen god vinterbil sålenge den

ikke har 4wd eller Awd. Lett rumpe, automat og vanligvis diffbrems er stikkord her.

 

Designet av understell er typisk amerikansk, tungt og gammeldags. Forstillinga er full av stag og mikkmakk som

ikke akkurat gjør styringa presis. 11 eller 19 smørenipler

i forstillinga.

 

V8 small block glir lett inn om man synes v6'erne er for smått.

 

Interiør er varierende fra nøytralt grått til skrikende rødt,

amerikansk og smaksløst, mye dårlige tilpasninger....

Lite motorstøy eller veistøy på de mest polstrede versjonene.

 

Deler er svinedyrt om man skal ha annet enn slitedeler fra Bergheim. Aarnes ved sarpsborg eller Steinar Stolen AS er

billigere alternativer.

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Jeg har kjørt og eid en 95 modell 2wd de siste 3 årene. Har kjørt den fra 95000km til 130000km, altså ca 35000km på denne tiden.

Bortsett fra drifstoffutgifter har ikke bilen kostet meg mer enn den andre bilen vår, en 94 modell Toyota Carina.

 

Vær nøye med å smøre forstillingen ved hvert oljeskift, overhold (minst!) intervallene.

 

Svakhetene på Astro er el.anlegget (som på mange andre amcars), hjelpesnekken i forstillingen (brede framdekk+dårlig smøring=problemer).

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en jeg......

 

Burgunder øverst, sølv nederst og kort rumpe?

CL versjonen?

 

Kanskje samme som jeg har....

 

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har nå kjørt en del med bilen, og er fortsatt kjempefornøyd med den. Ble overrasket over hvor bra drag det er i den. De eneste problemene er at viskerene av og til kun virker på full guffe, den ryker litt blått når den har stått en stund og starteren vil ikke slå inn i et av 100 startforsøk, men slikt kan en leve med. Og ja, det er en CL utgave, burgunder og sølv, kort rumpe og stigbrett. Fin bil! Må bare få fatt i noen greie felger nå så blir det bra. Noen som vet om noen? Hadde planer om å ta ut motoren og gi den en skikkelig overhaling i sommer, men jeg har fått fatt i motorfester, og har en V8 i garasjen, men vet ikke helt om jeg skal bytte ut sekseren i astroen, den går jo bra som det er... Får se til høsten.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har 91 awd eg! kjempefornøyd!! billige deler og rask levering fra aarnes :-)

hatt den i 4 år og kjørt ca 40000km. nett passert 200000nå. rust kanaler....har sett det på flere,men hvilke biler ruster ikkje?!

Har noen klokket sin astro 0-100?

synest ikkje den går bra.....14.3sek.

så bygde eg kpl 3" med 2simons turboflow og vekk med katten,'

da ble det 12.7sek.

1.31l tr pr mil full ferielasta med 3unger i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

96 modellen med 192 hk er oppgitt til 9,7 sek 0-96km/t

Jeg har kjørt min Oslo-Søgne etpar ganger på 0,96L/mil. Tom bil da.

 

Jeg kjører med mye høyere trykk (40 pund) i fordekka enn hva som er anbefalt fra GM. Har fått det rådet fra andre Astro eiere.

Astro og den lille Blazeren har har helt tullete ackerman vinkel på forstillingen som gjør at dekkskuldrene slites fort særlig ved mye småkjøring/sving. Det høye dekktrykket har også positiv invirkning på forbruket og frigjør merkbart med krefter. Jeg har kun 215/70-15 dekk. Bredere dekk kan sikkert ikke fylles med så mye luft uten at de slites ut på midten.

 

For etpar år siden byttet jeg eksospotte. Den gamle lakk og i stedefor å kjøpe original GM, kjøpte jeg ei Dynomax Super Turbo potte. Samtidig bygde jeg om fra 2,5 til 3" fra potta og bak. Det er 3" allererede fra katalysatoren og bak til potta. Gadd ikke å bygge dobbelt fra potta og bak. Bilen er først og fremst en bruksbil.

Bensinforbruket gikk ned og farten opp. Lydnivået økte også noe, men ikke ubehagelig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Vurerer og kjøpe en 1992 modell astro,kosn er det noen ting jeg må være opps med di bilan?dette er ikke 4x4 da men er bakhjulstrekk

 

mange sier dem ikke er bra på vinterføre?men har en ford-mondeo nu og har før liten plass i den

 

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

er denne bilen det er snak om,prisen har han sotte så høyt nu sia jeg har sagt jeg skal ha bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår