Gå til innhold

Har du altfor dyr forsikring?

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

Terra?er det noe nytt for har alderi høyrt om det...

 

Terra har vært lenge nok på markedet til å få stempel som "betaler ikke ut forventet sum osv...".

Et par kompiser som har det er storfornøyde, men de har da heller ikke kolidert enda;)

 

Tennant er vel også noe liknende? Dyrere enn det her kommer frem at Terra er, men dog vesentlig billigere enn Gjensidige.

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sirævvan kosta meg vel 4k med tyv/brann, delkasko heter det vel, og Volvoen ligger på 3500. 23, og har aldri hatt en forsikring som har kosta meg over 6k.

Fairmonten kosta meg 5800 da jeg var 18, men dem sa det det var pga 5 liters volum... Prøvde å argumentere med at den bare hadde 150 hester men det var dem lite interresert i gitt.... Og det er faktisk sant og.

Alle mine biler er forresten regga med 30.000 i året, kjører mye.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med en meget hyggelig mann igår, ifra gjensidige.. var ang. en avtalegiro, men plutselig spurte han offer jeg hadde så dyr forsikring? (16200, full kasko, 19år, 20%), så da lagde han en pakke til meg og, som kom på rundt 14000 med full kasko og livsforsikring,

så så han og at jeg hadde hatt bilen forsikra på fattern det første året, og da sa han at jeg bare kunne gå til arbeidsgivern min og få en underskrift på at jeg hadde kjørt skadefritt det året, så fikk jeg 10% bonus til :)

Men idag, når jeg sku ringe og fikse di 10%, så prata jeg med en som ikke var så samarbeidsvillig, og han påsto det ikke gikk ann??

noen som veT?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata med en meget hyggelig mann igår, ifra gjensidige.. var ang. en avtalegiro, men plutselig spurte han offer jeg hadde så dyr forsikring? (16200, full kasko, 19år, 20%), så da lagde han en pakke til meg og, som kom på rundt 14000 med full kasko og livsforsikring,

så så han og at jeg hadde hatt bilen forsikra på fattern det første året, og da sa han at jeg bare kunne gå til arbeidsgivern min og få en underskrift på at jeg hadde kjørt skadefritt det året, så fikk jeg 10% bonus til :)

Men idag, når jeg sku ringe og fikse di 10%, så prata jeg med en som ikke var så samarbeidsvillig, og han påsto det ikke gikk ann??

noen som veT?

Husker du ikke navnet på han du pratet med sist da? Isåfall er det jo bare å prate med han igjen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde forresten en 95 modell chrysler neon når jeg var 18. betalte 6000 i året full kasko,men på min mor.-terra

 

19 år og hadde en 1997 mod golf 1,6 på mitt navn, 20% og betalte 17000!!!!! det året.-sparebank1

 

nå har jeg en 98 mod ibiza, full kasko, 12000km, liv,ulykke og "innbo" til 10350-gjensidige.

spørs om det ikke er tid for å forhandle igjen, da jeg har hatt den i et år neste mnd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.

 

Nyssan Skyline GTS T 1994mod kr 7000,- Full kasko Gjensidige.

Audi A6 2,5TDI 1999 mod kr 4900,- Full kasko Gjensidige.

 

Masse forskjell fra selskap til selskap og det hjelper å prute! Gjør det bestandig når jeg får årsregning eller kjøper ny bil å det hjelper noen kroner hver gang! Stå på krava og kjør skadefritt. Det hjelper;)

 

Men en dag må det vel kunne gå ann og få en form av entusiast forsikring her i landet også for oss autofile hekta mennesker......

Kim Olsen KNA Telemark

_______________________________

http://www.psycho-tuning.no

http://www.kna-gatebil.no

http://www.japsebil.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

primera 2001 16000Kr i året, 20000KM, full kasko, bruker den på jobb og ikke garesje. det hos sparebank 1. med 50% bonus det første året jeg forsikrer bilen..

auto trekk er en fin ting. rekker ikke få penga før de er borte igjen. det man ikke har hatt, har man ikke vondt av.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22 år, har forsikret MR2 MK1 på meg og Mazda 929 2.0i.

 

MR2 med delkasko og 12000km kjørelengde: 6000

Mazda med ansvar og 8-9000km kjørelengde 4000

 

Har 70% bounus på andre året.

 

Mener dette er SVINDYRT.

 

damndamn

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22 år' date=' har forsikret MR2 MK1 på meg og Mazda 929 2.0i.

 

MR2 med delkasko og 12000km kjørelengde: 6000

Mazda med ansvar og 8-9000km kjørelengde 4000

 

Har 70% bounus på andre året.

 

Mener dette er SVINDYRT.

 

damndamn[/quote']

 

Okei, sånn som jeg har forstått det.. man starter med 20% bonus.. og neste år fikk du 50% ekstra?

Kjører du lastebil?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår