Gå til innhold

Gul Varsellampe lyser?


stigare

Anbefalte innlegg

Nå har den gule varsellampa mi begynt å lyse .. Aner ikke hva det er.

Lyser gult og bilde av motor?

Var helt fin sist jeg kjørte bilen. Kjørte den ikke i hele går, men skulle starte den igår kveld, og da ville ikke den gule lampa slukke. Og bilen stoppet når den gikk på tomgang. Når jeg ruste så hørtes det ut som ei gammel boble..

 

Bilen er en 1992 modell Honda Civic Lsi (HB)

 

Hva kan være feil? Typisk at dette skal skje når det passer dårligst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei bilen går ikke når jeg ruser den.. Den går rent på tomgang med en gang jeg starter den, men så begynner den gule lampa å lyse, og bilen begynner da å høres ut som at den ikke går på alle 4 og fusker. Ruser jeg den så blir det bare verre... Og den stopper etterhvert på tomgang.......

 

Sjansen stor for at det er fordeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen går ikke når jeg ruser den.. Den går rent på tomgang med en gang jeg starter den, men så begynner den gule lampa å lyse, og bilen begynner da å høres ut som at den ikke går på alle 4 og fusker. Ruser jeg den så blir det bare verre... Og den stopper etterhvert på tomgang.......

 

Sjansen stor for at det er fordeler?

 

Minner veldig om symptomene da fordeleren tok kvelden hos meg... gikk "greit" på tomgang, men da jeg rusa den så begynte den å "hoste å harke" om du skjønner.. skjedde lite da jeg trykka på gassen.. ble bare kvalt...

 

bare å åpne fordelerlokket å se.. kjenne på akslingen som går gjennom om det er slakk i den...

 

IKKE KJØPT NY FORDELER I NORGE!!!

 

Kjøpte min splitter ny inkl fordelerlokk fra Canada for.. tja hva var det ?? litt over 1500,- ????

 

http://www.distributorking.com Han jeg snakka med (e-mail) het Sylvain Carrier ;)

 

men sjekk fordeleren først. eller les av ECU.. er enklest det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner veldig om symptomene da fordeleren tok kvelden hos meg... gikk "greit" på tomgang, men da jeg rusa den så begynte den å "hoste å harke" om du skjønner.. skjedde lite da jeg trykka på gassen.. ble bare kvalt...

 

bare å åpne fordelerlokket å se.. kjenne på akslingen som går gjennom om det er slakk i den...

 

Er AKKURAT slik bilen oppfører seg. Så er nok fordelern ja. :)

 

Har hørt med litt div huggerier..så skal nok ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er motorlampa di som lyser, og det kan også være at lambdasonen din er ødelagt, så den får feil verdier og pøser på med for mye bensin..

 

Hadde problemet med den lampa selv når jeg fjernet cat'n på min, men grunnen til at den begynte å lyse da, var fordi den registrerte for høyt co utslipp..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

http://www.distributorking.com er den klart billigeste måten å få seg en ny fordeler på.

Jeg har selv handlet av de, og har ingenting å utsette på de.

(Ser ut til at siden er nede for øyeblikket)

 

Videre har de en eBay butikk, der du i bestefall får enda bedre priser på de.

Hvis jeg ikke tar helt feil er det en TD41U (dette nummeret skal stå på fordelerlokket ditt) du skal ha.

Her er isåfall en direkte link til en av auksjonene de har gående for øyeblikket.

(Såvidt jeg kunne se var det 4 liggende ute akkurat nå).

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-92-95-Honda-Civic-Del-Sol-1-5L-N-VTEC-Distributor_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33690QQitemZ8042184555http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-92-95-Honda-Civic-Del-Sol-1-5L-N-VTEC-Distributor_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33690QQitemZ8042184555

Stephan Skogen

Coupe Council Member # 39

Honda Civic Coupe EJ2.1

Honda Civic Coupe EJ2.1 NA D16Z6 SOHC VTEC (Swap/Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår