Gå til innhold

Lotus-autoriserte verksteder i Norge


S-2000

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting...

 

Hvor i Norge kan man ha service på en Lotus Elise? Jeg vet at LaStrada gjerne fikset Lotuser, men det må vel være et par gode verksteder ellers (gjerne her på Østlandet - Oslo området)?? Eller er de kanskje å finne tvers over grensa hos "søta bror"?

 

Har gått i en tre måneder med sterke planer om å importere en Elise grunnet de sinnsyke kjøreegenskapene, pluss at bilen er potensiellt ingen fare for å gå kraftig ned i verdi (få biler i Norge, og ser ingen forandring der)

 

Er det noen andre her i Elise forumet som har importert sin Elise? I så fall, noen tips?

 

På forhånd takk ang. verkstedene for det har en relevant sammenheng hvis jeg faktisk kjøper Elise'n jeg har sett på i Tyskland...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lever bilen din til La Strada, eller Maranello Motor som de heter nå. De kan like lite om lotus som din lokale bensinstasjon. Det de derimot er eksperter på er å fakturere. De er nesten så flinke at du i et svakt øyeblikk kan komme til skade for å forveksle beløpet med KID-nummeret ;)

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persson Motor (som allerede er nevnt) er nok klart å foretrekke. De er entusiaster, og har det riktige utstyret og kompetansen.

 

Jeg brukte LaStrada sist (par år siden), og var ikke misfornøyd med dem (gjorde heller ikke så mye) - de har/hadde tross alt service på den dyreste delen av norges bilpark, så jeg tipper de er/var bedre enn en gjennomsnitts bensinstasjon. Prisen var heller ikke så gæern da jeg var der (billigere enn Stenshagen f.eks).

 

Persson har også nødvendig hard-/software for å lese data fra bilen.

Nærmeste autoriserte verksted ligger i København. Hvis man skal ha garantireparasjoner, antar jeg at du må dra dit..

 

..torje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for raske og meget informative svar!

 

Det hele gjør det litt lettere å "analysere" potensielle problemer med å kjøpe en Elise, selv om at for meg personlig hadde jeg ikke hatt noe problemer med å dra utenlands...

 

Da var det bare å heve inn et par månedslønner til, så slår jeg til!

 

Vi sees på veien... ;)

 

PS: Hvilke farger på Elisene er det dere har folkens?

 

Jeg synes helt klart Elisen har mange super lakkfarger, hvorav en er jo kult på alle biler (Svart), mens Elisen's bakgrunn som engelsk racer gjør jo den kule BRG fargen tøff, men også relevant... I tillegg er den blå fargen attraktiv, pluss den litt spesielle "Gunmetal Silver" fargen som man finner bare hos et par bestemte bilmerker.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så lett på en Elise som på en vanlig bil, du har sikekrt sett hva som er under elisen? Jo, der har vi bare plater.

heh..

 

bånnpluggen er bak den store plata, og for å få av den så tror jeg man må jekke den opp, og så vil jeg ikke jekke filler av chassiet eller, har lest ett par slike skrekkhisorier der en kar jekka filler av sitt chassi på en Elise.

 

Så jeg tror jeg heller vil betale litt xtra for å få det gjort hoss non som har peilig på bilen.

 

BtW: Er det no telefonnummer til Persson Motor? Finner ikke de i gule sider...

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 years later...

Dette er en styggelig gammel tråd, men det er lite aktivitet på Lotus-forumet, så jeg tar meg friheten å oppdatere litt.

 

Har det skjedd noen endringer ang. tilgjengelige lotus-verksteder? Jeg bor på sunnmøre, så utflukt til østlandet blir egentlig uaktuelt. Ferdinand Motor har peiling og holder til i Bergen vet jeg, men det finnes ingen mellom Tr.heim og Bergen?

 

Kan man med god samvittighet sette bort lotusen til en toyota-forhandler, siden motoren er toyotisk? Først og fremst i tilfelle motorproblemer tenker jeg da, ikke understell, elektronikk o.l. Motoren som er i Elise (1,8L 120/190hk) er vel en modifisert Toyota-motor som også sitter i noen vanlige Toyotaer, så de har kanskje sett den før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår