Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Statusen som vinner av SO overgår nok de fleste av titlene innen Dragrace verden i Scandinavia...

 

Sikkert for de som liker den slags sport...:D

For mine del har jeg ikke spesiellt sans for SO, men her har vi jo alle forskjellig oppfattning selvfølgelig.

 

Sånn litt på sidelinja av diskusjonen så har det jo tidvis vært debatter ganske heftig om klasser og hvilke som skal få være med å kjøre på de forskjellige stevnene. Best eksepelet er i Sunsvall hvor man i fjord mått sitte klar på nettet klar til å melde seg på straks det åpnet for i det heletatt å få blitt med, som en annen AC/Dc konsert.

Det viser jo bare hvor stor interesse det er for dragracing i allefall i Sverige.

Og sånnt forer gjerne med seg st det kommer flere arrangører på banen som også vil etsblere seg med løp.

Tror det finnes rom for dette og med flere baner i Sverige kanskje vil muligheten åpnes for oss i Norge å få kjørt der.

 

Har litt på følelsen av at vi hardbarka racerne her i norge er litt for navlebeskuende. Kanskje finnes det ikke et stort nok miljo for å drive dragracinga framover!

Kanskje er det sånn at alle sitter på gjerdet å venter på at noen skal ta initsiativ!

Ikke vet jeg men virker som det mangler "guts" til å samle det dragrace interesserte norge

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det vi først og fremst trenger er flere baner...

Få jaga noen av dissa fylnissene fra banene sine og få kommunene til å gjøre om flyplasser uten liv om til reine dragrace og kanskje noe mere motorsport...

Ikke omvnedt, at dragrace kommer sist på planleggingslista...

Gjengen som er tilknyttet G.moen gjør jo det de gjør, men det burde vært liv laga for flere aktører...

Men skal man jobbe for en egen serie i norge?

Eller skal man jobbe for en egen serie i norge/sverige??

 

Skal man satse for å flest mulig til å drive med HOBBYEN dragrace + "eliten!"?

 

Eller skal man som idag kreve at alle har skal kjøre full cup, kalle det sport og gjøre allting så dyrt at man jager folk hjem i garagene sine og aldri gidder komme ut igjen??

 

SL burde kunne jobbet mye hardere med å få inn Euro/japse ligan, kanskje sparke ballen til disse gjengene for at de kanskje kunne arrangere slikt på egne stevner...??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som deltaker på arrangør siden mener jeg det ikke er opp til oss å jobbe spesiellt overfor en gruppe deltakere.

Hadde vært interessant å hør euru/japs miljøet sitt synspum\nkt på hvorfor de ikke er mere representert enn de er.

Kan forsåvidt vært greit med en egen klasse for eksempelvis forhjulstrekk/manuellt gir.

Dette gir disse en bedre mulighet til å konkurere på like villkår selfølgelig.

 

HAr bare en feeling med at de egentlig ikke syns dragracing er så interessant.

 

Mener man kan jobbe for hva som helst bare det finnes grunnlag for det ,men slik situasjonen er i dag så virker det som dragracing er nede i en bølgedal sett bortifra her i trøndelag hvor det i grunnen er full satsing.

Men et stort poeng er at det her finnes et stor miljø, og det drar med seg mange som ellers ikke villet tatt steget

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar det ikke død på interessen til f.eks Sleeper, som gang på gang har tatt seg i kraven, satset ti og surt tjente penger på å reise på G.moen for så å oppleve gang på gang at det blir BARE SURR...

Hadde han kommet til å fått 10 reper en helg med likesinnede både med euro og japs og folket med USA , så ville jo de dratt med flere og flere etterhvert,...

tror det vikelig bør statses på en test og tuneklasse på de forskjellige stevnene for å få igang aktiviteten...

det er mye mindre skremmende enn å måtte prestere i en "klasse"...

men kanskje man med 2 ganger test, ser at man faktisk mestrer både reaksjonstid og ser at bilen går bra eller utroig javnt og da føler seg kallet til å kjøre i en "klasse" med alt hva det innebærer...

 

Og for de som virkelig skal kjøre fort, ja så sier det seg selv at nye biler med 25:1 ett eller annet må handles for å kunne kjøre fult ut i en eller annen klasse i øvre stigen...

 

mitt intrykk er at det er like bra sosialt på ett normalt dragrace som på ett japs/euro treff uten "festival" i navnet, så, det må ha noe med rekrutering og holdninger i hele dragracenorge som må plages litt...

At det er Amcar som også er en øvre beskytter av sporten er vel også litt dempende på euro/japs folket...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, smør til med ett stevne for og med gatebiler, del opp i fornuftige klasser, tilby eliten en testhelg (Mao, de er nedprioritert)

og få lura fram noen sponsorkroner til premier...

Etter ettpar slike, så vil jeg tro engasjementet øker...

 

må få lura inn x antall som faktisk ser at den euro/japs bilen går liker bra/ dårlig som en ned til 12 sek brakcetbil...

 

må kunne vise guttene og jentene at de trenger bare bøyle og litt annet for å kjøre ned til 10 sec...

 

Ja, avlive endel myter om emnet, så flere ikke ser på det som klatring på Mount Evrest..

Vise de at de faktisk har muligheter til å vinne OM de er racere på grana og stabile sjåfører med bil som funker fra gang til gang...

 

Vise hvor man får tak i nødvendig sikkerhets utstyr, lære de om krav til belter, hjelmer, stoler, ja... SELV om det står i boken, så vet vel de fleste at det er siste plass folk leiter... akkurat som de leiter etter tlf nr, ringer ALLE untatt 1881 for det er dyrt....:deng

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du planer om løftebukk å Torstein?

 

Ja du har nok et poeng i dette med at en "test&tune" antakelig hadde ufarliggjord et førstegangs møte med dragracinga. Gjordt det mere uformeldt liksom.

Problemet blir liksom at det ikke lar seg gjøre slik det er i dag uten at det blir "outlaw" utav det i allefall hvis det skal være helt gratis.

Har hadd noen familiedager her, både på Lånkebanen og på Værnes men da uten tre. Henter man inn treet så blir det pr definisjon konkuranse med de regler og forordninger som gjelder.

Kan ikke vi som arrangjør ta sjansen på.

 

Hadde det derimot vært mulig å få tillgang til et privat område for å prøve ville det nok vært mulig å gjennomført noe sånnt

 

men hjelper ikke at vi bare er en tre fire godt etablerte som sitter her å diskuterer. Må faktisk få dem det gjelder på banen!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr du planer om løftebukk å Torstein?

 

Ja du har nok et poeng i dette med at en "test&tune" antakelig hadde ufarliggjord et førstegangs møte med dragracinga. Gjordt det mere uformeldt liksom.

Problemet blir liksom at det ikke lar seg gjøre slik det er i dag uten at det blir "outlaw" utav det i allefall hvis det skal være helt gratis.

Har hadd noen familiedager her, både på Lånkebanen og på Værnes men da uten tre. Henter man inn treet så blir det pr definisjon konkuranse med de regler og forordninger som gjelder.

Kan ikke vi som arrangjør ta sjansen på.

 

Hadde det derimot vært mulig å få tillgang til et privat område for å prøve ville det nok vært mulig å gjennomført noe sånnt

 

men hjelper ikke at vi bare er en tre fire godt etablerte som sitter her å diskuterer. Må faktisk få dem det gjelder på banen!!

 

Dum fråga, men...:scared

Hva er det som gjør det "ulovlig " å arrangere en "test å tune" klasse???

Ville jo være de samme reglene som gjelder for disse som andre, var iallefall min tanke...altså, vanlig ET sikkrhets regler...

og engangslisens...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! var det jeg skjønnte:D Løftebukk blir det ja!!!!!

Nei det kan vel ikke være ulovlig sånn sett, men tror da det vil være en fordel å få dette inn i litt mindre formelle former enn på et ordinært stevne. Lettere å få folk til å komme å kjøre da.

nei, nytter ikke å ha for mye av slikt på ett skikkelig stevne, men en klasse kanskje...

Svenskene klarer det,så hvorfor ikke her å?

hmm, men det var sant...den tiden man VENTER på G.moen kunne blitt fylt opp med slike biler..:idea:

 

Nei , eget stevne, opent for alle, men prioritet på "prova på"

Hvorfor ikke ett samarbeid med EDPS og Bilsport???

"ALLE" storkanoene vil jo på Mantorp å kjøre...

G.moen er en bedre bane = bedre tider...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår