Gå til innhold

Bilder - Info - Erfaringer om subaru xt

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Du fikk vel knapt noe annet enn turbo på denne forøvrig... mangler den turbo, er den nok ombygd, om du ikke tenker på XT-6 med boxer-sekser. Går én av dén i Oslo ihvertfall, må være importert fra USA.

 

Har solgt den turboen jeg hadde dessverre... nydelig bil, men når clutcharmen bøyde seg inne i gearkassen, ble det slutt på moroa. :( Uansett manglet den automat og digidashen, så jeg overlevde salget... :D

 

Har du kjøpt en? Hva vil du vite av info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... du får en bil ikke mange andre har ihvertfall. :)

 

Verdt å merke seg: 85-86-87 mod (man/auto) har innkoblingsbar firehjulsdrift, med trykknapp på girspak. 87-88-89 (man) har permanent firehjulsdrift, med bryter for sperre av midtdiff. 87-88-89 (auto) har permanent med automatisk fordeling av trekkraft foran-bak. 87-88-89mod kjennes igjen ved at støtfanger foran har smal "grill" i hele bredden, mens 85-86-87 har adskilt "grill" og blinklys.

 

Ellers er jo rust alltid et tema på eldre Subaru...

 

Alle (norske) har luftfjæring, bilen skal heve og senke seg via egen knapp på venstre satelitten (Height) når bilen går. Senker seg selv ved 90 km/t. Elektrisk pumpe som sitter i venstre forskjerm, høres den tydelig og bilen ikke hever seg, må den sannsynligvis byttes. Men det kan også være luftlekkasjer andre steder.

 

Mange (i andre land) har byttet ut luftfjæringen med vanlige dempere og fjærer, foran passer demper/fjær fra vanlig Leone, bak skal demper/fjær fra Impreza-front passe greit. Så ikke la dårlig fjæring skremme deg, men den er noe av sjarmen med bilen, så prøv helst å få denne iorden da, om den ikke fungerer.

 

Sjekk http://members.tripod.com/xt6/ eller http://xt6.net/

 

...brr... får nesten lyst på en igjen selv nå... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 7 months later...

Subaru Xt er en veldig artig bil. Jeg hadde en 87 turbo og automat. Anger litt på at jeg solgte den gitt. Men har kjøpt meg en ny subaru og er velig fornøyd. Liker de subene som er litt spesiele. =)

 

Det du må passe på er Rusten på disse bilene og vann pumpe det er vel det jeg veit som er svak het på disse. Måtte bytte på min rett etter at jeg hadde kjøpt den. Og at dempere virker. Måtte ta Turbo Dempere fra en leon turbo og sette på. For det var no galt ett eller annet sted.

1992 Svx 3,3L H6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår