Gå til innhold

Ny eier av L - Serie - tips mottas

Ranger emnet


Bærtbært

Anbefalte innlegg

Nettopp blitt eier av -88 1,8 GL. 96K Km.Nesten ikke rust!!!! cheers

Aner bare ikke filla om Subaru motorer. Sliter litt med dårlig effekt.

Prøvd å justere tenninga på "gehør" (tenningslampa døde)men,aner ikke hvor mye fortenning som er ideelt.Mistenker at gasser`n må justeres også.

Stemmer det at denne motoren kan konverteres til INJECTION?

Gjennomgående gear/diff/drivakselproblemer med denne modellen?

Ser at den ene toppen har vært av.Bitteliten bankelyd på den sia.

No` trøbbel med løftere/kam o.l som går igjen?

 

Tips mottas med takk :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan...

 

Kan ta et par av spørsmålene dine ihvertfall...

 

Alle het egentlig Leone, eller Loyale, avhengig av land. I noen land, som Norge, ble det bare 1,8 DL, GL eller turbo. I Sverige f.eks. heter de Leone.

 

Tikkende ventiler er nesten innebygd i konstruksjonen... oljepumpa er ikke av de sterkeste når det gjelder å pushe olje, så det tar litt tid før ventilene får smøring etter oppstart. Egenlig ofte pga en dårlig konstruert oljepumpe som må overhales ofte, om tikking skal holde seg borte. Finnes noen utmerkede amerikanske sider, google etter Subaru Leone eller Loyale så dukker de nok opp etterhvert. Wikipedia.org er også grei for mer info.

 

Den fantes med injection også ja... 1,8 GTi 3-dørs 2wd hadde 105 hester injection, likeledes med 1,8 GT 4-dørs 85-mod. De siste med katalysator hadde 98 hk injection om jeg ikke husker helt feil nå. Burde være rimelig bolt-on om du har blackboxen og litt ledninger...

 

96000 km på 17 år er knapt 5600 i året... er nok litt daukjørt kanskje... hyppige oljeskift nå i begynnelsen kombinert med litt pådrag under kjøring, kan vel løsne litt slush her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Subaru l-serie 1,8turbo. 85-mod bil. har byttet til 86mod motor.

Har rettet bungler og fjernet alt av rust som jeg fant og lakkert den.

Laget et luftinntak på panseret, skal montere intercooler om noen dager.

Ved oljeskift tikker de hydrauliske løfterne en stund. men helt normalt.

min bil såvidt jeg husker, skal ha 20-23 grader fortenning.

Ingen unormale slitasjer på drivaksler etc som jeg vet om.

eneste er at ved feile dekk/slitte dekk, kan den være vanskelig å få inn og ut av 4wd hi-low til 2wd.

Min bil er gått 357000km. Men motoren er gått ca 244000km

Når jeg satt i den nye motoren byttet jeg så si alt av pakinger, stempelringer etc.

Er meget godt fornøyd med den.

forgasser motorer går fint an å konvertere til injecton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

YO!

Hadde nesten gitt opp.

Har ikke sett etter respons på lenge, av den grunn.

Takk for svar :pray Tror jeg har fått løsna no`gørr etter 100 mil på motorveien, nå. Klakkinga er mindre påtrengende. Fikk vite(fra Bilbutikken) at Subaru`n sku ha 8`fortenning !!!? Står på 10`nå. Funker bra oppover Lierbakkene etter at en GURU på jobben justerte gasser`n på gehør. Fikk 20 Km/t ekstra. Bensin-nåla har omtrent ikke fløtta seg etterpå,på tross av feitere blanding enn myndighetene liker.

Har stygg lyd i høyre framaksel. Har noen peil på noen som selger "billige" knuter? Mindre enn Mekonomens 2 lapper, for eksempel? Brukt aksel for 800.- er en løsning men,har planer om å beholde bilen så lenge som mulig. Hehe.

LIKER`N :kiss

A`propos oljepumpe.Tilgang fra bånnpanna? Dessuten, er dt generelle problemer med girkassa? Kan virke som synkroniseringa på 2. og 3. gir sliter når olja er kald. Anbefalt olje?

 

Takk ska`ri f.. meg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Alle sammen tikker, hehe. For å bedre oljetrykket kan det hjelpe å skifte simmerring på veiva(foran),lekker det her vil oljepumpa suge luft, ofte lurt å fakke de med litt pakningsguffe noen ganger også.

 

Turbomotoren har 0,4 orginalt, stiller du opp over 1,3 bar får man bensinkutt, dumpventil går helt fint på dem.

 

Det går helt fint å konvertere til injection, den forgasseren er jo ikke helt vellykket når det gjelder varmstart(manuell choke er ok).

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Heisann! Gikk i dag til innkjøp av en 1986 Subaru L 1.8, fikk kjørt den et kvarter før den stoppet, mistenket kondens i bensintanken, fyllte på nesten to små dunker med kondensfjerner og fyllte bensin for 200kr på den. Men fikk fortsatt ikke start, da ble dt mistenket pluggfeil og kjøpte da 4 nye plugger, startet enda ikke, skiftet coil og ledningen fra coil til fordeler, men fikk fortsatt ikke start. Biln får bensin og det er god kompresjon på motorn, godt med olje og, heller ikke kjørt varm. Det er bare såvidt at den ikke starter, kom til den konklusjon at plugger ikke gnister, noen som vet om dette er noe normalt som ryker i tennings systemet? Tips til hva som kan feile?

 

Takker veldig på forhånd for gode svar!!!!

Er litt stresset da denne biln skal brukes i russetida..

Rolling Audi A4 B5 1995 1.8L !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår