Gå til innhold

How 2 lakkere tips og triks

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

fins det noen nettsider som selger sånn passe bra lakksprøyter?...

 

snakker ikke proff sprøye til 10k her altså, men noe som er hakke bedre en biltema osv...?..

 

Og hvor stor MÅ en kompressor være for å kunne lakke?

har en helt vanlig kompressor stående, vet ikke hvor mange liter, men tipper-5-7... kan denne brukes til lakkings av småting? front, lister, speil osv?..

 

skal ikke lakke noe metallic med det første, kun normal vw tornadorød.

 

og hvor stor er forskjellen på resultatet, viss du bruker sprayboks i steden? viss du tar deg god tid og er nøyen på grunnarbeidet, klarlakk sosv?..

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

']fins det noen nettsider som selger sånn passe bra lakksprøyter?...

 

snakker ikke proff sprøye til 10k her altså' date=' men noe som er hakke bedre en biltema osv...?..

[/quote']

 

Dette ble jeg sittende og tenke på også..

Fant ingen webshopper, men en bøtte med forumposter som sier at en devilbiss gti går fra 2000 og oppover...

 

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jeg sittende og tenke på også..

Fant ingen webshopper, men en bøtte med forumposter som sier at en devilbiss gti går fra 2000 og oppover...

 

edit: skriveleif

 

har hørt rundt om at devilbiss gti er bra saker... hvor bestiller man denne da?.

 

noen som har svar på de andre spørsmåla mine? :)

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DevilBiss GTi får du kjøpt hos Tiller AS i Trondheim. Tlf: 73 92 40 00

 

Dette er proffsprøyter som blir mye brukt på lakkverksteder, den finnes i flere varianter.

 

En kompressor som har ca 50l tank er vanligvis sånn akkurat stor nok, 250-300l/min er et minimum.

 

Resultatet far sprøyte til sprayboks er som natt og dag. Å da tenker jeg ikke bare på utseende, men også at det blir mye mer holdbart med skikkelige lakkprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere gå frem når jeg skal ha sort grunnfarge og sølv i midten?

 

Lakke hele bilen svart først og så sølv oppå, for deretter klarlakk?

 

Eller lakke sølv først, så maskere opp den og lakke det svarte?

 

Hva er enklest?

 

Legger ved et bilde av bilen så dere ser hva jeg mener ;)

 

van_hs5.JPG

Mvh.

Kjell Bøe

 

1981 Chevrolet van (daglig bil)

1999 Audi A6 avant 1,8 Tq (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Driver og lakker en spoiler nå. Men etter hvert strøk har tørka er det noen steder det blir matte flekker. Hva er det jeg gjør feil?:P

 

 

 

Tipper på for lite lakk.

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
lurer fortsatt på hvordan man lakkerer camo

 

Ikke det at jeg er noen ekspert men tror jeg så noe på tv hvor de gjorde dette. tror de lakket først hovedfarge/ene fargen på hele bilen. Så lakkerte hadde de kappet ut forner og maskerte masse og laget ett nytt strøk med en annen farge og så videre og toppet med klarlakk tror jeg... Vet ikke helt mulig du finner noe på google :)

 

Bare prøver å hjelpe siden ingen andre vil :P

 

Ett annet tips er å spør en lakkerer i en butikk ;)

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hvordan er det å lakkere skikkelig knallrød farge? (tett farge)

fargen er VW: LY3D - Tornadorød

 

Jeg skal lakkere bilen min i denne fargen og har aldri lakka med sprøyte før:) skal ikke lakkere taket men ellers hele bilen:)

 

Denne er lakket tornadorød. ;) Kan jo høre med han som har lakket den på mazdaforumet.

 

http://www.mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=7285&postdays=0&postorder=asc&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår