Gå til innhold

How 2 lakkere tips og triks

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

til deg som skal lakkere "flakes"

 

er egentlig ingeting du må passe nøye på men det med flakes er at det er veldig veldig tjukke korn..

OG lakkere flakes er ikke gjort i en fei..

Først må grunn farge på deretter sprøytes flaken deretter to tre lag med klarlakk,men problemet her er at klarlakken dekker ikke de tjukke kornene så det blir slett og da må det mellom slipes-to tre lag med klar lakk og muligens mellom slipe igjen..

 

hørte kenneth moen hadde lakkert det på den blå nissanen til monica og der var ett helvete sa han..!!!

 

Så lykke til!!

 

Jeg hadde valgt heller de nye fasination colors fra Spies Hecker!

De er bare helt råe!!

02 mod a4

x-91mod mx5 FM 1.6turbo til salgs!

x-00- Passat

x-84 mod 244 "lørja"

x-audi coupe

x-honda civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig.

Personlig synes jeg sølv, er noe av det lettere å lakkere.

 

 

Er ikke enig i det..

Jobber som bil lakkerer, når det gjeller utflekking av dører å slikt så kan det være et reint helvete i blandt i forhold til andre farge..

Som i dag så har jeg sjygget ut på en 3 skits farge,, var et mareritt,, men ordnet seg til slutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i det..

Jobber som bil lakkerer, når det gjeller utflekking av dører å slikt så kan det være et reint helvete i blandt i forhold til andre farge..

Som i dag så har jeg sjygget ut på en 3 skits farge,, var et mareritt,, men ordnet seg til slutt da :)

Det stemmer! Mørke farger er enklere å flekke enn lyse farger.

Skal det flekkes ut i framkant på ei dør som er sølv, så vil kanskje døra bli mørkere i bakkant mot bakdøra/bakskjerm pga at det er mer klarlakk der.

Fargen legges kun i framkant og blir flekka litt bakover, ikke over hele døra, og da blir det dobbelt opp med klarlakk i bakkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg ikke helt har forstått.

 

Hvor lenge skal man vente mellom hvert lag med grunning?

Hvor lenge skal man vente mellom hvert lag 2k ?

Og hvor lenge skal man vente før man legger på klarlakk?

Hvor lenge skal man vente mellom hvert lag med klarlakk?

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne for det ikke egentlig, kan svares på.

 

Om du bruker løsemiddel eller vannbasert.

Tempratur høy eller lav.

Om du bruker reduser eller hurtigherder.

Og du har gjennom lufting eller ikke.

Type lakk en bruker.

bla bla

 

Kan nok tenke meg at flekking er vanskelig med sølv.

Har ikke prøvd det. Men det var hellakkering jeg tenkte på.

Men jeg er bare hobby lakker, så alt jeg sier må tas med en klype salt :)

 

Det kommer jo litt an på dyse størrelsen om flakene går gjennom

eller ikke :op

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg inn her....har lakkert flake for en del år siden, det er vel litt retro igjen nå muligens ;)

 

Har faktisk noen poser rød flake liggende enda...

 

Vel...tips...sprøyte med underliggende kopp, putt oppi ei rleativt stor kule (kule fra kulelager er ok) og pass på å rist godt av og til, ellers blir det fryktelig ujevnt med flake.

Dyse 1,8

 

Prøvde med overkopp...fungerte dårlig, sprøyta freste flake, snakker om GROV flake her, ikke metallic.

Det blir tjukt lag med lakk til slutt, lakkerte noen motorsykkel tanker, vel..ble problem å få på bensintoppa/lokket til slutt, og tror jeg kanskje var oppi 30 lag klarlakk alt i alt, + grunning, og grunnfarge.

Et lite h***** å måtte ta igjen etterpå...om det skulle bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Flekking av sølvfarget bil er et helvete.kan nesten aldrig få det bra.Må eventuelt lakkere hele flater for og få det pent.

 

Mørke farger er ganske lette.men svart er noen av de vanskligere igjen.

 

mørke blått var bare og rubbe og godt en uke etter jeg hadde lakkert ble helt likt.men da fada jeg ut lakken, når jeg lakkerte .lettere og få et godt resultat da når du fader ut .

 

 

men har problemer og få lakken til og sitte!!!!!!på den siste lakkeringsprosjektet mitt skjønner ikke det ????!!!har vasket med tynner for og få det helt rent!!hva kan det være????!!!!har fint slipt med 1200 våtpapir.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår