Gå til innhold

How 2 lakkere tips og triks

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

hvordan er det å lakkere skikkelig knallrød farge? (tett farge)

fargen er VW: LY3D - Tornadorød

 

Jeg skal lakkere bilen min i denne fargen og har aldri lakka med sprøyte før:) skal ikke lakkere taket men ellers hele bilen:)

 

Er ikke noe problem å lakke den fargen der, antall strøk og slikt kommer jo an på hvilket lakkmerke du velger, enkelte lakkmerker er transparang mens enkelte har meget god dekkevne, og dekkevnen kan også variere om du lakker i base/klar eller 2K lakk, og på 2K kan det variere ganske mye om du bruker blyholdig eller blyfri lakk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Lærte det for noen år siden da jeg måtte fikse en skade på bilen til min far. Det var en blå metallic Bluebird. Jeg lakket 2 ganger, men fargen ble litt feil.. Trikset som løste problemet var en liten papp-ring..

Yes, en ring av papp som jeg tapet fast på sprayboksen, ca 7-8cm unna dysa.

Dette gav metallicen turbulens før de la seg på bilen, og de fikk dermed en helt annen vinkling.. Resultatet ble så perfekt.. inkludert rubbing og polering at når min far skulle bytte inn bilen, så måtte de oppi bagasjerommet for å se at bilen hadde vært bulket. NICE..QUOTE]

 

kunne du laget en illustrasjon tegning på dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
lurer fortsatt på hvordan man lakkerer camo

 

Hvis du skal ha det militær-style så er det veldig enkelt.

Man lakkerer ikke :p

 

Man skisser opp med en tysj og tar fram malekosten og maler i vei..

Kan sikkert skaffe deg fargekodene hvis du vil ha de :p

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

 

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Grei link å kikke på.

 

Hvordan lakkere

 

En anbefaling til alle som ønsker å lære seg og lakkere.

Er å kjøpe boken om lakk som dem bruker på skolen VK1

For lakke faget.

Der står alt, resten er erfaring.

 

lykke til.

cheers

 

Hva heter den boka?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har lakket noen fleger nå. farge ral 9010 resept 09010 har brukt lakken til spies hecker

630 (lastebil serien tett fage) blandinsforhold 2:1 10%tynner

 

men når jeg skraper med neglen på felgen føles det ut som lakken ikke har tørket, og jeg kan skrape av litt av lakken.

 

hva er det som er problemet? har den ikke fått tørket skikkelig enda, eller er det et annet problem? de har ligget til. tørk i boden med varme i 1 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lakken tørker ikke helt før ca et par uker etter den er lakket. Den kan være litt "klistrete" den første tiden. La den ligge til tørk et par dager minst, om du har god temperatur!

Men om du kan skrape av lakken er det noe feil.. Har du pusset over felgene før du lakkerte?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal blande candy "pulver" i lakken, skal det blandes i klarlakken???

Kan man lakkere med feks en lys rød perlemor, og lakkere med mørkere candy i klarlakken etterpå?

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal blande candy "pulver" i lakken, skal det blandes i klarlakken???

Kan man lakkere med feks en lys rød perlemor, og lakkere med mørkere candy i klarlakken etterpå?

 

Følg instruksjonene som kommer med Candy pulveret du, og ja, du kan legge akkurat den fargen du vil under Candy lakken, men lag fargeprøver først, slik at du får fargen slik du vil ha den

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg har et par dumme spørsmål :)

 

hvor mye tynner skal på f.eks 1 liter lakk?

spørs sikkert veldig på hvordan lakk det er å sånn men..

eks. standard g3 rød?

 

Når man skal lakere 2 lag, skal man da vente til lakken er Heelt tørr før man tar på lag 2 og klarlakk?

 

Kommer helt an på hvilket lakkmerke du har det, og om det er baselakk eller 2K lakk, kan være allt fra 0% til 100% allt etter hva slags lakk det er.

 

Er det baselakk så må den være 100% tørr før du legger klarlakken, er det 2K lakk så er det bare å følge produsentens anvisning om hvordan du skal gjøre det når du skal ha klarlakk over den

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår