Gå til innhold

Vannlekasje i roadster


Tintman

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp jobbet med å tette en vannlekkasje i bilen min. Hvis du stikker hånden under teppet bak setene (det er en skjøt der), så kan du sjekke om der er fuktig. Ser på engelske forum at det er recall på dette problemet. Det tok meg ufattelig mange dager å finne ut hvor vannet kom fra, men jeg fant det ut til slutt. Har vært nødt til å ta ut teppet i dørken fra seteryggene og bakover, dvs demontering av bagasjebøyle og plastikkdeksler i tak og rundt sikkerhetsbeltene. Dette har jeg prøvd å dokumentert med bilder, så er det noen som ønsker det, så send en pm så sender jeg bilder over.

Hvertfall; Under taket stikker det en tapp ut som skal gå ned i den ytre pakningen som følger dørkanten. Ikke helt lett å se, men når du åpner døren, så ser det ut som en trakt som vannet skal ned i (øverst og bakerst). Denne tappen som kommer fra taket skal henge over trakten når taket er på plass. MEN!!! Denne tappen slutter 2 mm før den når denne trakten, og dermed så renner vannet inn i bilen i kraftig regnvær. Det er ikke lett å kjenne hvor det blir vått langs siden, men om du tar vekk dekslet rundt sikkerhetsbeltet, så kan det være antydning til fukt der. I dørken bak setet derimot blir det fort ett lite basseng... Linken til forumet i england finner du på http://www.theroadster.net/trc/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=233&forum=2

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da slenger jeg meg på her!!! Har vært mye dogg i bilen de siste dagene, så jeg begynte å mistenke mer en væreforholdene å være skylden til dette. Huska hva du hadde skrevet og hva jeg leste hos theroadster og stakk hånda under matta bak sete.... et fint lite basseng der ja. FAEN HELLER!! hehe

 

Sender deg en PM også jeg, men fint om du kunne skrevet litt om hva du gjorde for å fikse d! Ellers er jo bilen min nesten ny, så jeg bør vel kanskje like godt banke på døra til BoS igjen!!

Poztmanpat

BRABUS - Got to love it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår