Gå til innhold

Tigra - sjelden å se...

Ranger emnet


bvleeds

Anbefalte innlegg

Bilen er norsk ja..

Har disse to bildene jeg tok på OMC treffet i Stavanger, mener bilen går på vestlandet..

Thank U!!

Utstilling hos Sven Kvia? Alt hva jeg går glipp av hjemme ved å bo på Østlandet doh

Dama til brodern skal ha seg 17" på tigraen. Noen som vet hvor brede felger/dekk man kan ha med hvilket innpress?

Er ikke tilfeldigvis hun med Zebra-Tigraen? Se link under for dekk/felg.

 

Org dekk dim er vell 185/60-14 da kan du fint bruke 205/40-17. Dette er ett avvik på 3.15%

Vognkortet mitt sier 185/55-15. Jeg bruker denne linken (tar tid grunnet reklame, men du kommer frem til slutt) og kalkulatoren sier dette om 205/40-17:

205/40-17 däck passar bra. Höjd skillnaden är 11 mm jämfört med original däcken. Om du vill ha större fälgar så kan du prova med tex. 215/35-18 eller 225/25-19. Avvik på 1,9%. Forslagene er kun utregninger og passer fint i teorien så du må ta høyde for din egen bil.

 

Ang. Tigra, hvordan er de og kjøre? Hvordan klarer 1,6 litern seg?

Jeg syns den holder seg godt på veien da den originalt kommer med noe sportscar-finesser. Nervøs på rattet. Det største aberet jeg finner med Tigraen: Den støyer! Jeg må isolere dørene og oppgradere musikkanlegget for at det skal være noe sjans til komfor for ørene mine. Angående motoren så er det jo alt etter hva man er vandt med. Kunne godt tenkt meg litt mer akselerasjon.

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor skal du selge bilen din a bvleeds?

 

står til vurderes selges, er bare for å se ann interressen for den :) men blir nok til at jeg beholder den , skal snart bestille trim :)

 

å nei, er nok verken noe rust eller bulker på den, er ikke vinterkjørt etter den ble lakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske dau denne tråden. Synd i grunn.

 

Jeg fikk en kalender i et motor-blad fra Opel Motorsport og fant den deiligste Miss April jeg noen gang kunne forestilt meg:

 

TigraOpelMotorsport75.jpg

 

Bildet er tatt av Camilla Smistad Tofterå så jeg regner med at bilen er Norsk eller sånn där ungefärr. Kanskje på Gatebil arrangementet eller liknende?

 

Kan noen si meg noe om bilen? Er interessert i stylingdata, særs dekoret hvor det kommer ifra.

 

P.S: Bilen er blå/lilla

 

den du ser på bildet der har en Icc frontfanger, originale side skjørt og original bakfanger etter det jeg kan se.. er vel ikke en torsov vinge den har?:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Ganske dau denne tråden. Synd i grunn.

 

Jeg fikk en kalender i et motor-blad fra Opel Motorsport og fant den deiligste Miss April jeg noen gang kunne forestilt meg:

 

TigraOpelMotorsport75.jpg

 

Bildet er tatt av Camilla Smistad Tofterå så jeg regner med at bilen er Norsk eller sånn där ungefärr. Kanskje på Gatebil arrangementet eller liknende?

 

Kan noen si meg noe om bilen? Er interessert i stylingdata, særs dekoret hvor det kommer ifra.

 

P.S: Bilen er blå/lilla

 

Deiligste Miss April.. hehe Likte den. :thumb

Penger gjør ingen lykkelig, men jeg griner heller i en Viper enn på bussen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står til vurderes selges, er bare for å se ann interressen for den :) men blir nok til at jeg beholder den , skal snart bestille trim :)

 

å nei, er nok verken noe rust eller bulker på den, er ikke vinterkjørt etter den ble lakkert!

 

Hvilken trim er det du har på din ?

Så i annonsen at du hadde chip'et den eller noe slikt å fått 125hp ?

Hvilken Chip gir deg 19hp mere ?

-00 Audi A4 Avant

-96 Tigra

-90 Calibra

-86 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser Tigraen min sånn ut.. Uten dekor fordi an e nylakka pga. ny styling.

Neeei, fjerna dekoret? Er kuleste flammedekoret jeg har sett! Hvor kjøpte du det (nå som du ikke har det lenger, he he)

 

Jeg har forresten kalenderen hengende på kontoret mitt, jeg kommer ikke lenger enn April.... :) :) :)

Ti-gra or not Ti-gra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, fjerna dekoret? Er kuleste flammedekoret jeg har sett! Hvor kjøpte du det (nå som du ikke har det lenger, he he)

 

Jeg har forresten kalenderen hengende på kontoret mitt, jeg kommer ikke lenger enn April.... :) :) :)

 

Hehe. D va hyggelig å høre!

Dekoren fekk eg tegnt opp på ett lokalt reklamebyrå. Så d får du ikkje kjøpt noen plass!;) Ska ha ny dekor på snart da, så får me se då.. ;)

Men blir nok ikkje heilt lik..

Kossen går d me byggingen din da? Noe du e på jakt etter eller?

Penger gjør ingen lykkelig, men jeg griner heller i en Viper enn på bussen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken trim er det du har på din ?

Så i annonsen at du hadde chip'et den eller noe slikt å fått 125hp ?

Hvilken Chip gir deg 19hp mere ?

 

da må du ha lest feil, har ikke chippet bilen enda jeg, men planen er vel å gjøre det etter jeg har bytta kammene og innsuget.. det ligger ihvertfall klart her hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår