Gå til innhold

Symptomer til Dårlig hjullager drivknuter ?

Ranger emnet


2maz

Anbefalte innlegg

DETTE VAR BREMSESKJOLDET :)

 

 

Noen som kan fortelle hva en kan høre/merke ved f.eks dårlig hjullager eller drivknuter?

 

Har noen lyder som jeg ikke her helt sikker på hva er. Men tror ikke det er hjullageret eller drivknuten. Symptomene mine er i hvertfall noen "gnikkelyder" som øker proborsjonalt i frekvens med farten. Men ved gasspådrag hender det at lydene forsvinner. Kommer som oftest når jeg triller. Og når jeg kjører så kan jeg høre litt svakt lyder derfra, men siden farten da er større så er lyden liksom konstant. Men dog svakere, og hører da litt forskjell ved å svinge hardt til høyre. Fikk en fra bmw verkstedet til å teste den i dag. Han hørte lydene å prøvde å dra i brekket, ikke noe endringer. Kjørte en tur og svingte litt avogtil. Kom ned til en rundkjøring og da var lyden vekke. Har kjørt "pent" hjem fra jobb, rundt en 20 km og lyden har ikke kommet. Teorien sålangt er at det er en foring som er gåen, og når jeg da gir gass så er den på plass, mens når jeg triller så endrer den seg og ting tar borti eller selve foringen lager lyd. Noen andre teorier? Og vil gjerne ha svar på disse symptomene til hjullager og drivknuter :)

 

Fint om noen har litt tid til overs å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E30 320i hadde jeg en lyd som økte med farta, og da var det diffen min som var gått til faen.. Bare et tips, så du kanskje sjekker olja på diffen og ser om det kommer noe metallspon sammens med den?

 

Sikkert ganske usannsynlig, men det kan være en mulighet!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E30 320i hadde jeg en lyd som økte med farta, og da var det diffen min som var gått til faen.. Bare et tips, så du kanskje sjekker olja på diffen og ser om det kommer noe metallspon sammens med den?

 

Sikkert ganske usannsynlig, men det kan være en mulighet!

 

Eneste som er så rart med min lyd er at det på en måte er gummi lyd, gnikke gnikke.... Men nå er den vekke :confused: Og kommer igjen innimellom. Liker dårlig lyder som fikser seg selv.... Stille før stormen liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok utelukke lager,da det er en mer slags form for romling/susing.Men hvis det er en høyfrekvent pipe/gnisselyd så kan det jo hende at det er bremsene som har "heng" da.

 

Ja det er mer pipe gnisse lyd, men det som er da er at det er ingen forskjell på om jeg trykker inn bremsen eller ikke....

 

Fint at folk kommer med forslag til hva det kan være... Hadde begge dekkene oppe i sted, startet bilen og satte den i gir med dekket av. Eneste jeg kunne merke forskjell med da var skjoldet bak bremsene. Når jeg dyttet litt der kom det ikke så mye lyd. Men den lyden som kommer når jeg kjører var ikke der da. men en eller annen lyd var der... Blir ikke helt klok på det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt litt mer på skjoldet da,kan ver at det er det du hører når du kjører også.Husk at lyder forplanter seg og høres annerledes ut inni bilen.

 

Ja, skal ta en nærmere titt på det.

Det som er så rart er at den forsvinner avogtil helt!" Det skjønner jeg ikke. Og når den først er der, så er det akkurat som om det er kast i noe og den tar borti noe vekselvis.... For da er den så konstant å presis på samme punktet. Frustrerendes å ikke klare å finne ting ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår