Gå til innhold

Je lurer på...


Shadow_iX

Anbefalte innlegg

No er madammen hentet, og alt er vel, noe skrangling her og der,¨noe hører hjemme, noe er som jeg ikke mener hører hjemme.. skal kjøre litt til å høre om de forsvinner, hadde non slike lyder på forrige nybilen jeg kjøpte og, men det løste seg etter å ha rulla non mil xtra...

 

Ellers, så har jeg ikke no annet en WOW å si.. hehe..

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Shadow_iX

No er madammen hentet, og alt er vel, noe skrangling her og der,¨noe hører hjemme, noe er som jeg ikke mener hører hjemme.. skal kjøre litt til å høre om de forsvinner, hadde non slike lyder på forrige nybilen jeg kjøpte og, men det løste seg etter å ha rulla non mil xtra...

 

Ellers, så har jeg ikke no annet en WOW å si.. hehe..

 

 

"Engelsk bil, engelsk bil, aldri lenger hjemmefra enn 8 mil"

 

"..der sto jeg med motorstopp i venstre fil.."

 

- Øystein Sunde

 

 

Fantastisk at flere slike biler kommer på veien. Elise er en vanvittig bil. All lykke til..

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Hva koster en sånn ny / brukt?

Den ShadowIX har hentet, ligger vel i god overkant av 400 000,- mener jeg.. 2003mod

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

No er madammen hentet, og alt er vel, noe skrangling her og der,¨noe hører hjemme, noe er som jeg ikke mener hører hjemme.. skal kjøre litt til å høre om de forsvinner, hadde non slike lyder på forrige nybilen jeg kjøpte og, men det løste seg etter å ha rulla non mil xtra...

Det skal skrangle, ja - tror til og med at det står nevnt i instruksjonsboka :-)

 

Når du kjører i en dump, så smeller det mest sannsynlig i døra. Jeg har ikke gjort noe med det, men jeg vet om de som strammer opp hengslene (elns)

 

Litt synd at det snødde på den første dagen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Den ShadowIX har hentet, ligger vel i god overkant av 400 000,- mener jeg.. 2003mod

Vet ikke hvordan nybil-prisene er i år, men i fjor solgte Jaguar/Lotus-Danmark den for ganske nøyaktig NOK 400.000 inkludert alt unntatt frakt.

Fra tyskland blir det enda billigere - et sted mellom 350 og 400..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fornøyd med prisen, med tanke på det var en helt ny bil. og den var nylig satt ned ifra 475k.

 

Denna bilen er iallefall ikke tidligere kollisjoins-skadet o.l - det er ett stort pluss i boka mi. :D

 

Er det normalt at den skal komme med en sånn rar gjentagene dunkelyd i litt skarpe svinger og? (skal se næermere på bilen da snøen er borte (mulig det kan være en løs bolt eller no for alt det jeg veit)

 

Men hadde noen slike "nybil" lyder på forrige bilen min da, men de forsvant etter litt kjøring, så mulig siden denna har stått i non måneder så mulig litt bruk fixer biffen.. :D

 

Har aldri i mitt liv kjørt en bil som gir så mye tilbakemeldinger til fører, helt rå opplevelse :D Kan nesten kjenne hvor mange bein insektet har som du nettopp kjøprte over, var det en bille, eller en tusenbein... hehe.. (greit, jegh lånte den'a replikken ifra TopGear, hehe)

 

Gleder meg til å få non mil på bilen, og bli litt bedre kjent..

 

Justering av utvendige side speil, er det bare justere eller? (tørte ikke å ta i, vil ikke knekke speil på dag 1 lissom)

 

Så har jeg lest litt om åssn man skal få av/på taket, er det en "rutine" på dette som gjør det lettere? (jeg har ikke engang prøvd det enda)

 

No er det kok mas ifra meg på en post.. hehe... *gi seg litt*

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

Er det normalt at den skal komme med en sånn rar gjentagene dunkelyd i litt skarpe svinger og?

 

Justering av utvendige side speil, er det bare justere eller? (tørte ikke å ta i, vil ikke knekke speil på dag 1 lissom)

 

Så har jeg lest litt om åssn man skal få av/på taket, er det en "rutine" på dette som gjør det lettere? (jeg har ikke engang prøvd det enda)

Det kommer masse rare lyder, men kan ikke huske at jeg har noen spesielle i svinger.

Speilene er det bare å ta tak i..

 

Jeg har opplevd kun to ting som kan skades av vanvare: Når du åpner dekslene foran (panseret?! :) ) for å etterfylle spylervæske, så må du være veldig forsiktig - her er det noen "festetapper" i tillegg til de tre "umbraco-skruene". Har hørt om de som har ødelagt disse fordi de trodde jobben var gjort når skruene var ute.

Det andre er "bagasjelokket". Folk er vant til hydrauliske systemer, og derfor har to personer prøvd å lukke lokket *uten* å ta bort stangen som holder det oppe - resultatet er da en veldig bøyd stang..

 

Taket er veldig enkelt..

 

NB! Sportsvognsklubben (http://www.sportsvogn.no) skal på tur til Persson Motor 26 april (ligger utenfor Drammen). Persson er trolig norges beste på Lotus - jeg har vært der en gang tidligere, og da var det 6-7 lotuser på verkstedet (de eier sikkert 3-4 selv).

Du trenger ikke å være medlem i klubben for å være med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de lydene som kom på tur 1 er borte nå, så jeg tror det går seg til av seg selv bare ved litt bruk jeg... :D

 

Takk for infoen, skal prøve å se om jeg får hengt meg på med sportvognklubben, artig å bli med på sånt da.. hehe.. Får se ann litt som jeg sier.. hehe..

 

Bare lurer; etter man har tatt å skrudd ut alle unbracoene foran på de dekslene, er det bare å "lirke" ut deklset forsiktig, eller er det en annen vri på det?

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

Bare lurer; etter man har tatt å skrudd ut alle unbracoene foran på de dekslene, er det bare å "lirke" ut deklset forsiktig, eller er det en annen vri på det?

Det er mulig at bilen min har en annen løsning enn din, men det beste er å se hvor det henger fast etter at du har tatt ut skruene.

Hos meg går det en tapp inn i "midtstolpen" (dvs feltet mellom de to dekselene). Det er også en liten plastikktapp ca midt på dekselet (nede) - i tillegg er det noen sugekopp-lignende greier; et skruhode i dekselet går ned i en gummihette på karosseriet.

Første gang du tar det av, bør du ikke bruke krefter før du er helt sikker på at du gjør det riktig..

 

BTW: Burde ikke du vært ute og kjørt i det fine været? Jeg kjørte vel 8000 km de to første ukene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter engang takker jeg for info. :D

 

Jeg kjører jeg kjører jeg .. hehe.. er sinnsyk digg å kjøre da, gleder meg til å få skifta olje på den snart.. hehe.. men da står vel lappen i fare.. hehe..

 

får holde meg i skinnet tenker jeg, og bruke sunn fornuft - ville ha blitt ett helvette om jeg blei lappløs nå... *grøsse på den tanken*

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår