Gå til innhold

Hvor mye tåler driverket

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvor mye driverket på corvetten tåler..

 

Har noen kompiser som her det og synes alle snakker om og forsterke kassa..

Vis det må gjøres hvor mye koster det??

 

Lurer også hvor mye overladding tåler 5,7l tpien ser jo den har 9.5-1 i komp så den må jo kansje tåle litt før man åpner den..

 

Å hva er forskjellen på 250hk og 300hk motoren..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.5 er litt mye.. Du kan nok ha litt, men ikke regn med spesielt agresiv tenning... Ikke tenk på å fikse kassen du har, det er bedre å kjøpe en ny en, gjerne en fra en kraftig Corvette (ZR-1 kasse f.eks)...

 

 

Er ikke sikker på 250 og 300hk motorens forskjeller... Kompresjon og kammer eller insprutsystem tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har det seg slik at zr1 har manuel kassa og det vil ikke jeg ha vis jeg kjøper meg en slik bil..

 

 

 

Å overladding er ikke noe problem på disse motorene da jeg vet om fjere med kompressor allerede..

 

Men det jeg lurer på er hvor mye tåler det..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RATS (Ringstad Automatic Transmission Service) Kan helt sikkert svare på dette og evt forsterke kassen som sitter der.

 

Skal være blandt landets dyktigste på slikt. :)

 

RATS

v/Ole Ringstad

Ringstad Gård

1866 Båstad

 

tlf: 69 82 82 40.

 

Ligger i Trøgstad kommune ca 1 time fra Oslo.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En original TH700R4 kasse tåler greit opptil 450hk/450ft/lb men passerer du den magiske 500hk grensa bør du nok kikke deg om etter sterkere saker. Forøvrig så var det ingen spesiell M6 kasse på ZR1, den samme kunne også fås som option ved vanlig L98/Lt1 motorer.

 

Forskjellene på 250hk og 300hk utgavene? Vel, det er to vidt forskjellige motorer. 250hk utgaven var L98 motoren som var i bruk i Corvette fra 1985 til 1991, og da med 250hk i 90-91 (tidligere 230,240,245). Det er disse motorene som vanligvis refereres til som TPI, selvom den 300hk LT1 motoren, som var i bruk fra 1992 til 1996 i 'Vetten, også i prinsipp er en TPI motor.

Forskjellene som utgjør hoppet fra 250 til 300hk er mange. I fleng kan følgende nevnes: ny elektronisk tenning (den mer eller mindre forhatte optispark), high-flow eksos med doble katalysatorer, høyere kompresjon, bedre kam, bedre topper og et bedre innsprøytningsanlegg.

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

det kan vere en fordel og forsterke girkassen vis fra 500hk++. allt ettersom hvilken kasse du har. 400kasse er den beste lett og overhale kassen tåler greit 500hester i en corvette.

jeg tror 5.7ltpi skal tåle ganske stor belastning min far hadde en orginal veiv fra 1981 350motor til en camaro den blei testa til og tåle 620hk. men de er smart med roller cam hjelper en go del;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår