Gå til innhold

Norges Råeste Evo


frank-roar

Anbefalte innlegg

Nydelig bil, EVO 6, de nye er helt på trynet når det gjelder design...

 

 

Driver å hører (leser på forum) om folk som må ta mye mindre for evo'ene sine, at de blir solgt for mindre enn det de blir lagt ut for, stemmer det? Leste om en Evo 6 som sto for 450 k men ble solgt for 360k!!!! Hørtes veldig usannlig ut... Kjenner du til noe sånt?

 

 

Evo 6 med gull-lakkerte felger er mer min smak da men :)

 

Jeg også vet om i hvertfall en evo VI som ble solgt veldig billig, men har ikke hørt så billig som 360`, men det er godt mulig at det er sant. Er en del som ikke helt vet hva de tar på seg når de kjøper en evo. Det er ingen billig bil å eie. Ryker man på en økonomisk smell er det jo bedre å bli kvitt bilen enn f.eks huset, hvis man har det.

 

Er vel også enig i det Realace skriver at bilene blir bedre og bedre for hvert år, men de blir ikke noe raskere. Det har bilsport sin superstage vært et godt eksempel på. Der kjørte en godt modda Evo VII samme tider som en standard Evo VI TME, med samme sjåfør. Er forresten ikke så rart siden vekten på bilen har økt stort sett hvert år.

 

Håper den nye Evo X vil bli mindre en Evo VII til IX og at vekten går nedover.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel også enig i det Realace skriver at bilene blir bedre og bedre for hvert år, men de blir ikke noe raskere.

 

Uenig med deg :)

At en VII er raskere på f.eks skogen enn en VI er det ingen tvil om, da de får ut mer moment og har blandt annet aktive differ. Bilsport sin superstage trenger ikke bety så usannsynlig mye, iallfall når det ikke engang er snakk om orginale biler (trimmet bil behøver ikke bety at man kan tvinne seg rundt på superstage noe kjappere)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vet om i hvertfall en evo VI som ble solgt veldig billig, men har ikke hørt så billig som 360`, men det er godt mulig at det er sant. Er en del som ikke helt vet hva de tar på seg når de kjøper en evo. Det er ingen billig bil å eie. Ryker man på en økonomisk smell er det jo bedre å bli kvitt bilen enn f.eks huset, hvis man har det.

 

Er vel også enig i det Realace skriver at bilene blir bedre og bedre for hvert år, men de blir ikke noe raskere. Det har bilsport sin superstage vært et godt eksempel på. Der kjørte en godt modda Evo VII samme tider som en standard Evo VI TME, med samme sjåfør. Er forresten ikke så rart siden vekten på bilen har økt stort sett hvert år.

 

Håper den nye Evo X vil bli mindre en Evo VII til IX og at vekten går nedover.

 

Vekt er så mangt.. At E7 har høyere vekt er en ting. Hva de har gjort med vekten er også viktig å ta med.. ifra E7 så har de gjort mange forandringer som f.eks å senke girkase, lettere glass, aluminium skjermer, panser (tak på E8) o.s.v. Det vil si at vekten på bilen er bedre plassert lengre ned.

 

Men for all del.. sier ikke at modeller før er dårligere ;o) alle har sine gode egenskaper vetø

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt off topic dette, men...

 

 

Lurer på om noen her veit om det er noen EVO III GSR til salgs noe sted?

Finnes kanskje ikke så mange her til lands heller,men...

 

 

Det finnes så langt jeg vet ingen gate regga Evo III GSR i norge, så har du lyst på en så må du nok importere en. Her er noen importører ring dem og spør :) http://www.need4speed.no/ http://www.japanauto.no http://www.tp-r.com og

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med deg :)

At en VII er raskere på f.eks skogen enn en VI er det ingen tvil om, da de får ut mer moment og har blandt annet aktive differ. Bilsport sin superstage trenger ikke bety så usannsynlig mye, iallfall når det ikke engang er snakk om orginale biler (trimmet bil behøver ikke bety at man kan tvinne seg rundt på superstage noe kjappere)

 

Tja, tror du at 10 nm mer veier opp for ca. 100 kg, syns det høres rart ut, men jeg har ikke prøvd en evo VII og det har jo du :)

 

Superstage-testen ble gjort med demobilen til eibach og bilen var ikke veldig trimmet, bare chip og eksos, men påkostet i understellet og likevel klarte den ikke å klå en standard EVO VI TME. Kom til Rudskogen på fredagen på gatebil så kan vi prøve :boxing

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så langt jeg vet ingen gate regga Evo III GSR i norge, så har du lyst på en så må du nok importere en. Her er noen importører ring dem og spør :) http://www.need4speed.no/ http://www.japanauto.no http://www.tp-r.com og

 

 

Ok..Er jo litt spesiell bil så..Evo er jo rimelig feite biler som tåler litt juling!!

Og Evo III er vel ikke så gærn i pris lenger, kanskje...

 

 

Og Svenna..Kjøpte du bilen din i Sogndal eller?Hugser den gjikk her før!

Har sett den i aksjon, og er rimelig lett og få til piruetter med!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..Er jo litt spesiell bil så..Evo er jo rimelig feite biler som tåler litt juling!!

Og Evo III er vel ikke så gærn i pris lenger, kanskje...

 

 

Og Svenna..Kjøpte du bilen din i Sogndal eller?Hugser den gjikk her før!

Har sett den i aksjon, og er rimelig lett og få til piruetter med!! :D

 

Har kjøpt bilen i Sogndal ja. Den er nok det(lett å få til piruetter med) og det resulterer i at jeg må bytte drivakslinger litt oftere enn det som strengt tatt er nødvendig :fuckme2:

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tror du at 10 nm mer veier opp for ca. 100 kg, syns det høres rart ut, men jeg har ikke prøvd en evo VII og det har jo du :)

 

Superstage-testen ble gjort med demobilen til eibach og bilen var ikke veldig trimmet, bare chip og eksos, men påkostet i understellet og likevel klarte den ikke å klå en standard EVO VI TME. Kom til Rudskogen på fredagen på gatebil så kan vi prøve :boxing

 

 

Jeg tenkte i hovedsak på hvor mye mer de tok ut av moment i rallybiler jeg nå da. De greier å ta ut en god del mer enn 6'erne. Men desverre greier man ikke nærme seg Subaru. At en VII nødvendigvis ikke er kjappere på gata kan jeg godt si meg enig i. Da er det også mye annet som spiller inn. Men i motorsportsammenheng har den en klar fordel.

 

Hva skal vi prøve på Rudskogen? Jeg har ingen VII å teste med, det vet da du også :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Christian, jeg som quota feil, det var ment til Realace. Skulle forresten akkurat til å si i fra om at det faktisk var aluskjermer allerede på evo IV.

 

Poenget mitt var i hvertfall at som gatebil mener jeg bestemt at evo VII er tregere enn evo V og VI pga vekt :boxing

 

Skal se om jeg ikke kan få lagt ut noen flere bilder etterhvert Mr_leone

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår