Gå til innhold

Mer futt i konebilen


pahf

Anbefalte innlegg

Noen som vet om hva jeg kan gjøre for å få litt mer fres i konebilen.

Trenger ikke toppfarten, men nok aks til å kunne komme seg forbi en trailer hadde ikke vært så dumt :)

Er vel egentlig liten vits med filter og potte?

Noen andre forslag? er en 1.4l motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filter og potte er fint det.. får litt mere vrid og lyd... men ikke så mye power da.. skal du ha power så må du bytte kam`er og sånn mere drastisk støff...

typ steg 1 pakke, chip, potte og filter... så får du late som det er 300 hester der.. hjelper det å.. kansje noen klistermerker eller fartsstriper så er du i boks :D

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Fjerne katen kan vel kanskje hjelpe litt men...

Kunne kanskje være en idè å putte i en k7m(1,6 8v), synsærlig talt den går bedre enn K4M(16 16v).

Burde vel heller ikke koste så mye for en motor.

Er vel samme motortype(K4J er iallefall 1,4 16v)

 

rettelse, motorene er ikke i slekt med den som står i, men en F2N er kanskje tingen, går bra, 1,7 liter, fins i Volvo 400 og renault 19.

Er ikke så mange plug &play motorer til din bil...

 

Eleers, se på chip filter og kompl. eksos.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillet, det du nevner der blir vell fort 10-15 tusen uten att det gjør så mye på effekt-fronten uansett. Tror eg tar det lugnt foreløpig med tuning..

Som en annen Renault 19 eier sa her på forumet:

"Lyd før felger.."

 

HOY!

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv i gamletråden gitt.

hehe, ja det ble lyd før felger :) Enkelt og greit for det er ikke en bil som blir noen racer med mindre du selger den å kjøper ny yodude

Men det er en morsom bil da, selv om den har høy kone faktor.

Og i mange situasjoner så er det mer sjåføren enn bilen det kommer an på. Devil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også dropper planer om å oppnå mer ytelse.

Det blir lyd og evt noen øyenbryn fremme. Hvis eg virkelig tar på meg spanderbuksene så får eg kjøpt meg en brukt soltak motor så jeg kan få soltaket til å funke igjen..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, kjører rundt i en slik værsting jeg også well Riktignok superduper-racermotoren F3P (1,8l 8v 109gamp), men ja :crazysant

 

Er 4x100 boltsirkel på disse bilene ja, jeg har noen TSW Evo R 15" tror jeg, passer greit. Original impress er 38, men tswene mine er 15-20 et sted, uten nevneverdige problemer (ennå.. regner med hjullagrene mine tar julekvelden etterhvert...) Blir meldt om at 17" fint skal gli på, men da burde man nok holde seg til originalt impress. Visstnok folk med 18" og, men det blir for ekstremt og mye modding. Jeg vil anbefale 15-16", må huske på at dette går ut over racerbil-faktoren og :P

 

Bilen min har forresten en fullstendig kaputt clutch, spinner villt ved litt pådrag i 4. Kjøpte meg en ny clutch på mekonomen, og hadde en kar som sa han skulle fikse det, men det ble visst aldri noe av. Så om noen her har lyst til å tjene litt penger RILUM er det bare å sende en PM (Tønsberg + omegn, kan godt kjøre et stykke). Har haynes-boka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår