Gå til innhold

Mange som har Laurel her?


SiLvEr_19

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en Laurel 2.4E SLX (C32) Med en fin grønn farge!

(skal flekklakeres i uka som kommer)

 

Men et lite spørsmål, kjøpte du noen gang felger til bilene dine?

Isåfall, hvilke dimensjoner kjøpte du?

Tenker å kjøpe meg 17" med 215-225 dekk på...

 

Men etter en runde i butikkene gav alle meg forvirrende svar; han ene sa at jeg måtte velge 225, fordi det står en sekser i bilen(tung framme), ellers ville dekken slites fort... De andre sa ingenting om dette.

 

Forresten, kan du reglene for hvor mye opp/ned du kan gå på innpress på biler?

 

edit: kommer snart bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dieseln hadde jeg 16" med 205/55 dekk... Men den var senket, 2 ringer ble kappet av fjærene! hehe...

så tøfft ut men ikke noe kjøreegenskaper.

 

Bilen var gått 550.000km da jeg solgte den :) For 2år siden

Nå er den snart runda 600.000km.

 

Motorrommet på den bilen var så strøkent at en person tippa motoren var gått 20.000km. Han fikk nærmest :scared da han så på telleren:)

 

Han jeg solgte v6`ern til hadde 17" med 215/45 dekk.

 

Så jeg tror det går fint med 225/45-17 på dem.

 

Innpress husker jeg fan ikke men ifølge http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm

 

så er impresset på Laurel ET 10! Har du for lite eller for mye så blir felgen enten for langt inn eller for langt ut.

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Current status

 

85 Laurel 2.0GL (spiker en gang før 30juni)

85 Laurel 2.4E (delehore)

86 Laurel 2.4E SGL - -

90 Laurel 2.8 DLX <-- akk, den skulle vært manuell giret.

 

Hadde en 82 Laurel 2.8D men den ble spiker på 450 000 toppen var en smule sliten.

 

Har litt smålyst å finn en RD28 motor å smette inn i 86modellen og sette en turbo på den. meg bekjent er det RD28 motor i Patrol og den har turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Current status

 

85 Laurel 2.0GL (spiker en gang før 30juni)

85 Laurel 2.4E (delehore)

86 Laurel 2.4E SGL - -

90 Laurel 2.8 DLX <-- akk, den skulle vært manuell giret.

 

Hadde en 82 Laurel 2.8D men den ble spiker på 450 000 toppen var en smule sliten.

 

Har litt smålyst å finn en RD28 motor å smette inn i 86modellen og sette en turbo på den. meg bekjent er det RD28 motor i Patrol og den har turbo.

 

Hey!

 

Du har jo hatt flere enn meg!

 

Ja kompisen min som jeg solgte 3.0`en til har en 88. Laurel med 2.8 Turbodiesel motoren til Patrol. Manuellkasse med patrol clutch...snakk om klokopling :) Det var automatkasse på den før med den ble ras før man kunne si Ladetrykk:) Går egentlig ganske godt.

 

Nå har han fått tak i en 3.0v6 motor fra en brent 300zx...den er uten turboer dah..men 1000,- for motor og manuellkasse så er det ikke nøye! Manifoilder og turboer får man på ebay uansett. Den skal nedi 3.0 Laurellen..

Tror det kan bli artig:)

 

90 Laurel 2.8 DLX <-- akk, den skulle vært manuell giret.

 

Er du dum?? :) Det er jo en cruisebil og ikke noe annet! En drøm å kjøre den bilen med automat :)

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett bilde av 3litern jeg hadde: beklager størrelsen

IMG_0035.JPG

 

Det er tatt med mobil av ett fotografi hehe og ble litt dårlig

 

Den ble kondemnert vinteren 2003/2004 da han hadde ett ublidt møte med en Fiesta:)

laurel2.JPG

Men nå er den straks klar igjen! Helt strøken....alt av rust er fjernet, byttet kanaler, hellakkert. Så blir det ny motor i vinteren som kommer :) :naaaws

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse Laurela er som en forbannelse, kjøper man først 1 kommer det flere etter...

 

Vet ikke hvordan det er med motorfestene i L24E kontra RD28? bilen er såpass fin, er bare rullet 190 000 mens motoren ikke er fullt så glad. Dessuten er det så mye mer behagelig å fylle diesel :rolleyes:

 

Grunnen til at jeg ikke liker autmatkassa er at jeg synes den er treig pluss at det vel går en del kraft bort på det.

 

Må poste mer om det blir noe av prosjektet med VG30TT ;) ... hvordan er det forresten med disse bilene? er det noe trøkk i orginalmotoren på 170 gamp?

Har fundert på en Maxima med manuell og VG30 selv om det er FWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse Laurela er som en forbannelse, kjøper man først 1 kommer det flere etter...

 

Vet ikke hvordan det er med motorfestene i L24E kontra RD28? bilen er såpass fin, er bare rullet 190 000 mens motoren ikke er fullt så glad. Dessuten er det så mye mer behagelig å fylle diesel :rolleyes:

 

Grunnen til at jeg ikke liker autmatkassa er at jeg synes den er treig pluss at det vel går en del kraft bort på det.

 

Må poste mer om det blir noe av prosjektet med VG30TT ;) ... hvordan er det forresten med disse bilene? er det noe trøkk i orginalmotoren på 170 gamp?

Har fundert på en Maxima med manuell og VG30 selv om det er FWD

 

Hei!

 

Tror du må lage nye motorfester jah.

 

3literen med automat går egentlig kanskje dårlig syns jeg. For å være 170hk så er det ikke mye futt, men man kan jo ha en campingvogn på å ikke merke det sant såe...men Laurel har aldri vært noen racer.

 

Får tro det blir mere futt i den etterhvert:)

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har: C32 3.0 V6 -89

C32 2.4 -86

C31 2.4 Turbo -85 (2.8 er på vei oppi)

C31 2.8 -83

 

Dessuten har jeg akkurat kastet en C31 2.8diesel -82, Kjøpte den for jeg trengte veiven (strokerveiv)

Har også en cedric som sikkert går i bosset snart også :(

 

 

Hei!

 

Ja den 3literen må vi ha bilder av:)

 

Hmm...er det du som har meldt deg på med en 3.1liters turbolaurel på sommertreffet?

 

Har hørt snakk om en 2.8 sekser med diesel veiv?

 

:naaaws

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår