Gå til innhold

En MX-6 tilsalgs på finn.no

Ranger emnet


RX-7

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1116869897567?finnkode=5351172&sid=1a6u2Od2J897559&pos=6

 

Den driftsikre Mazda-motoren? 2.0 med 115 hk?? Jøss..når ble 2.5 V6 ikke driftsikker da? Den er jo garantert mer solid, og er betraktelig mer attraktiv enn 2.0'en.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den driftsikre Mazda-motoren? 2.0 med 115 hk?? Jøss..når ble 2.5 V6 ikke driftsikker da? Den er jo garantert mer solid, og er betraktelig mer attraktiv enn 2.0'en.

 

Så du påstår at 2.0l ikke er driftsikker???det kan jeg skrive under et antall ganger på at den er

Det som var ment er nok at mazdamotoren er driftsikker som i at den starter å går hver dag..:knob:

Har også mine sterke tvil på at 2.5 l v6`ern er så innmari mye mer solid en 2.0l`ern:fingers: ..den er tung og slapp og har et ganske funky register mener nå jeg..(ikke no stygt ment alle v6 eiere,bare lufter min mening)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du lese hva jeg skriver da, kompis. Jeg sa ikke noe om at 2.0 IKKE er driftsikker, selv om du kanskje forsto det sånn. Men karen i annonsen hevder at 2.5 V6 IKKE er driftsikker, muligens fordi Ford Probe 2.5 V6 er plaget med en del feil. Og den er jo lagd i USA, kvalitetsnivået er jo betraktelig lavere der, i forhold til bilene som blir lagd i Japan.

 

Og det er jo ingen tvil om at 2.0 med 115 hk er vesentlig slappere enn toppmodellen, 2.5 V6 med 165 hk. 0-100 går jo på 8 sek blank. Og toppfarten er 220 km/t. Og den har et kraftigere dreiemoment. Nå har jo du turbo og div stæsj, riktignok.

Når det gjelder om den er mer solid, så er den større, og dermed blir det mindre slitasje. Men samtidig, er den mer avansert, selvfølgelig.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår