Gå til innhold

Trommelbrems som har hengt seg opp

Ranger emnet


jackpot

Anbefalte innlegg

Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak...

 

Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås..

Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv..

Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes:

 

Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet?

Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes:

 

på forhånd takk..

 

daniel

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak...

 

Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås..

Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv..

Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes:

 

Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet?

Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes:

 

på forhånd takk..

 

daniel

 

Er det 2stk små hull i trommelen(ved boltene), i tilfelle er det meningen at du skal sette inn at par skruer å skru av trommelen... Funker på samme måte som en "ters"

Das Auto

 

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problemet, trommelen din er vel så slitt at det har dannet seg en kant innvendig. Denne huker seg fast i bremseklossene, som ikke går langt nok tilbake pga av den automatiske strammeren.

 

Løsningen er: bruk større hammer :)

 

Eller så bruker du en trommelavdrager som vist, men går fint med en helt vanlig avdrager bare den er stor nok. Huke bak kanten på trommelen og sett skruen mot akslingen.

 

Klossene bak sitter fast med små klips, disse rives av når du bruker makt men det følger med nye i monteringskittet (som jeg antar du har kjøpt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår