Logo

Gå til innhold

10Trommelbrems som har hengt seg opp

jackpot

jackpot 26.April.05 - 14:11

• Opp

jackpot 26.April.05 - 14:11

• Opp

Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak...

Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås..
    Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv..
    Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes:

Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet?
    Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes:

på forhånd takk..

daniel
    tor_s_sumstad

tor_s_sumstad 27.April.05 - 1:47

• Opp

tor_s_sumstad 27.April.05 - 1:47

• Opp

Siste turen før jeg parkerte mondeo'n før vintern så låste ene trommelen seg bak...

Jeg får ikke av trommel-dekselet.. når jeg vrir snurrer trommelen fremover sier den "klikk" "klikk" etc.. når jeg snur den bakover går den litt før den går helt i lås..
    Får dratt dekselet ut ca 1cm, men virker som det henger fast i noe, da det går inn igjen av seg selv..
    Har brukte ganske grov vold med stor hammer, har ikke hjulpet stort :rolleyes:

Noen idèer om hvordan jeg kan få av trommeldekselet?
    Skal skifte ut bremsene, så er ikke så farlig om bremsen ikke lengre virker.. bare den er der og ikke henger.. :rolleyes:

på forhånd takk..

daniel

Er det 2stk små hull i trommelen(ved boltene), i tilfelle er det meningen at du skal sette inn at par skruer å skru av trommelen... Funker på samme måte som en "ters"
    jackpot

jackpot 27.April.05 - 7:58

• Opp

jackpot 27.April.05 - 7:58

• Opp

er ikke det..
    men er ett hull på baksiden av trommelen som det visstnok skulle gå ann å få noe til å slippe ved å rote rundt inni der sombrero
    sier iallefall haynes manualen! men har prøvd uten hell..
    Laaars

Laaars 27.April.05 - 8:02

• Opp

Laaars 27.April.05 - 8:02

• Opp

Kjøp deg en trommel-avdrager.
    Du skrur den inn med hjulboltene, og vrir på selve avtrekkeren, så kommer trommelen av :)

Postet bilde
    jackpot

jackpot 27.April.05 - 8:27

• Opp

jackpot 27.April.05 - 8:27

• Opp

hvor hvor?? biltema? :D
    ElCamino

ElCamino 27.April.05 - 9:01

• Opp

ElCamino 27.April.05 - 9:01

• Opp

Har du slakket bremsebanda? Kan jo vere at slitekanten herker.
    Tommeliten

Tommeliten 27.April.05 - 9:09

• Opp

Tommeliten 27.April.05 - 9:09

• Opp

Boltene sitter jo ikke fast på trommelen, så ser ikke helt hvordan den avtrekkeren skal funke.. menmen, er vel bare meg som ikke er helt med..
    jackpot

jackpot 27.April.05 - 9:19

• Opp

jackpot 27.April.05 - 9:19

• Opp

Har du slakket bremsebanda? Kan jo vere at slitekanten herker.

hmm nei det har jeg nok ikke gjort..
    har bare gått løs med hammern :rolleyes:
    Skee

Skee 27.April.05 - 14:05

• Opp

Skee 27.April.05 - 14:05

• Opp

Har hatt samme problemet, trommelen din er vel så slitt at det har dannet seg en kant innvendig. Denne huker seg fast i bremseklossene, som ikke går langt nok tilbake pga av den automatiske strammeren.

Løsningen er: bruk større hammer :)

Eller så bruker du en trommelavdrager som vist, men går fint med en helt vanlig avdrager bare den er stor nok. Huke bak kanten på trommelen og sett skruen mot akslingen.

Klossene bak sitter fast med små klips, disse rives av når du bruker makt men det følger med nye i monteringskittet (som jeg antar du har kjøpt?)
    ElCamino

ElCamino 27.April.05 - 21:06

• Opp

ElCamino 27.April.05 - 21:06

• Opp

løsning:
    slakk bremsebanda og så stor hammer.
    Og husk og slip vekk kantene før montering igjen.
    jackpot

jackpot 28.April.05 - 13:27

• Opp

jackpot 28.April.05 - 13:27

• Opp

skal bare få den til å slutte å bråke...
    skal bygge om til skiver bak.. :)

takk for alle innspill!

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt