Gå til innhold

2.5 v6 motor vurderes solgt

Ranger emnet


SiLvEr_19

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe 2.5v6 KL-ZE motoren (200hk) i fra USA. Men vill gjerne ha salg på min før jeg evt gjør dette.

 

Motoren er nå gådd ca 170.000km og yter ca 165hk v/4600omd.

Bruker ikke olje, men har litt "tikking" (typiskt på mazda sine v6-motorer) som kommer av ventil-løfterene. Ikke noe ulyd. Varierer etter hvilken olje man har på.

 

Uansett så passer denne motoren i MX-3 også. Så vil du ha en mx-3 som går bra så anbefales det å sette 2.5 motor i den. Det er mange som har gjort det, men ikke her tillands så noen må jo bli den første??? :)

 

Det følger med:

 

Hjerne (ECU)

Dynamo

Airconditionspumpe

Servopumpe

Eksosmaifoild

Insugsmainfoild

Alle reimene

 

Det meste utenom girkassen.......

 

Så er noen interissert så bare si fra :titties:

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren blir ikke solgt før jeg har fått kjøpt meg ny, men det kan gå fort det.

Har satt Japan Auto på saken for å finne ny motor. Å gjør de det så blir den sendt fra Japan om 14dager, da skulle de få sendt en container med mye rart oppi så da skulle de hive motoren ilamme.

 

Nei jeg vill vell tippe rundt 14.000,- Men det er med så å si alt.

Servopumpen koster alene 9.900,- ny!!!! Kjøper du en dynamo også til rundt 4000,- så er jo resten med på kjøpet for å si det sånn. :)

Er det girkasse på KL-ZE motoren så følger det girkasse med på min motor.

 

1.8v6`ern ligger på rundt 11.000,- En kompis av meg som kjøpte ifjor

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må du ut med for å på kl-ze motoren da? har vel 197hk akkurat den? fant et firma som importerte de til USA for 1300 dollar. da var motoren gått under 30 000.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men var det komplett motor?? Som regel er det ENGINE ONLY!! altså uten hjerne, ledningsnett, dynamo og sånne ting.

 

Var nærepå å kjøpe en komplett motor forrige uke, 1700dollar skulle de ha.

1000dollar for motoren og 700dollar angry ifrakt!!!!!!

 

Så kommer momsen itillegg...!!! angry

 

Det skal betales 25% moms på det varen koster...PLUSS 25% av det det koster ifrakt!! Så den SATA** staten skal ha 25% av det jeg skal betale i frakt fra USA!! Helt sykt. Blir nesten billigere for meg å sende den til Sverige og kjøre dit å hente den!!

 

Ja om det er 197hk eller det er 200hk eller det er 194hk eller...ja det er mange som mener forskjellig for å si det sånn! MEN det er over 190hk vaffal :titties:

 

Regner med at motoren kommer på rundt 16-17.000,- før jeg har fått vridd om nøkkelen. :)

 

Xplod: Er du interiserti min kanksje?? Som sagt så kakkler den ene toppen litt, men du kan jo bruke ventilløfterene du har på din? Den går vell helt still hvis jeg ikke husker feil?? Koster deg jo ingenting. Går ikke du Bilmekaniker??

 

Men får du 2.5`en nedi din kan jeg love deg at det blir fart i spenninga :)

Hadde vært kult dah...mange som ikke har skjønt en dritt når du fliser dem ut av lyskryssa...hehe

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...skrev ikke jeg akkurat det i trådn over?? :)

 

Nærmeste postkontor i Sverige fra Sandnessjøen blir vell...hmm....vettdå fan!!

Men det blir rundt 2000,- i moms regner jeg med! Men å kjøre 35mil for å hente motoren i Sverige blir da likså dyrt egentlig!

Men vi får c hva som skjer....

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men var det komplett motor?? Som regel er det ENGINE ONLY!! altså uten hjerne, ledningsnett, dynamo og sånne ting.

 

Var nærepå å kjøpe en komplett motor forrige uke, 1700dollar skulle de ha.

1000dollar for motoren og 700dollar angry ifrakt!!!!!!

 

Så kommer momsen itillegg...!!! angry

 

Det skal betales 25% moms på det varen koster...PLUSS 25% av det det koster ifrakt!! Så den SATA** staten skal ha 25% av det jeg skal betale i frakt fra USA!! Helt sykt. Blir nesten billigere for meg å sende den til Sverige og kjøre dit å hente den!!

 

Ja om det er 197hk eller det er 200hk eller det er 194hk eller...ja det er mange som mener forskjellig for å si det sånn! MEN det er over 190hk vaffal :titties:

 

Regner med at motoren kommer på rundt 16-17.000,- før jeg har fått vridd om nøkkelen. :)

 

Xplod: Er du interiserti min kanksje?? Som sagt så kakkler den ene toppen litt, men du kan jo bruke ventilløfterene du har på din? Den går vell helt still hvis jeg ikke husker feil?? Koster deg jo ingenting. Går ikke du Bilmekaniker??

 

Men får du 2.5`en nedi din kan jeg love deg at det blir fart i spenninga :)

Hadde vært kult dah...mange som ikke har skjønt en dritt når du fliser dem ut av lyskryssa...hehe

 

 

 

Det kan være ja. Leste ikke så nøye. Men vil det funke å bruke dynamo fra 1,8l da? går bilmekaniker ja så skal nok få fiksa det uten store problemer. den går så godt som stilt ja, bittelitt kakling, men er ikke no betydelig. Men tingen er det at jeg har ikke penger nå. Skal betale forsikring og årsavgift i begynnelsen av Juli og har nettopp kostet på lakkering, nye felger og sommerdekk, bilstereo, øyelokk til lyktene, osv osv. Så budskjettet er litt lavt for en som jobber lite :P

 

Dessuten har jeg planer om en kl-ze med tiden selv ;) og hvis man får en for 17 000 som du sier så sparer jeg heller 3000kr til og kjøper en kl-ze når jeg endelig får penger.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt noen grunn å betale så mye for en KLDE (som jeg får til 6000,- hos høggeren med alt jeg trenger), når jeg kan ta bilen til Nederland og få en KLZE ferdig montert for ca. 18.000 .....

 

Man får og en 1.8 V6 på høggeren for ca. 5-6000,-

 

Mesteparten av delene du selger med, er deler man ikke trenger på Mx3`n, man bruker det som allerede sitter i bilen (som ofte er mindre og veier mindre etc. som f.eks 1.8l svinghjul mm).

 

nope-mx3

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår