Gå til innhold

Tenningsmodul?

Ranger emnet


auto82

Anbefalte innlegg

Det merker du hvis bilen stopper! Tenningsmodulen blir ikke slitt, enten virker den som den skal, eller så virker den ikke i det hele...

det er totalt feil, på min (sierra) så sleit jeg lenge med at motoren til tider bare begynte å jage på 3 sylindrer uten grunn..skiftet det meste, men problemet forble der, dette var da et problem som forekom når det passet motoren kan du si:p

men den siste tiden den virket så jaget den oftere og oftere på tre sylindrer..dvs når motoren ble varm så gikk den på tre sylindrer automatisk..og til slutt ville den ikke starte mer :)

så..at den går med en gang kan være litt feil..men kan selvfølgelig være fra motor til motor:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får nok ikke start på den når modulen er gåen nei :(

 

Kan da være vakkelfeil i den da. Slik at den av og til slutter å fungere som den skal.

Er alt for ofte at loddinger i bil ryker pga risting, varme og/eller eiring...

Er også mulig at enkelte komponenter inni hjernen er begynt å bli gamle og svekket. Tenker da spesiellt på kondensatorene (for de som vet hva jeg mener), som lett endrer verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Noen ganger kan det være vanskelig og finne feilen på hvorfor bilen plutselig stopper osv.. på mazda har jeg opplevd to ganger at tenningsmodulen har hvert gåen.. det skjer ved at når bilen oppnår driftstemperatur ca 20 min.. så begynner tenningsmodulen å få feil.. dvs.. den slutter og virke.... når motoren er kald så vil den starte.. har hendt meg et par ganger.. tenningsmodulen virker et par ganger så er det gåen for godt... ikke noe stor sak og skifte.. bare en liten dritt som ligger inne i fordelerlokket og lager helvete:) lykke til...

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår