Gå til innhold

Turbo B20 i en 145

Ranger emnet


volvo145

Anbefalte innlegg

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

http://www.lysakerbil.no står det følgende:"EN TRIST NYHET.

ETTER LOCKOUT OG DIVERSE ER PRODUKSJONEN PÅ WEBERFORGASSERE OPPHØRT"

 

???

 

Dellorto stoppet produksjon av bilforgassere på midten av 90 tallet. Man får fortsatt kjøpt hele og deler til disse gjennom diverse selskaper.

 

Nyheten over var ny for meg! Har selv kjøpt deler fra http://www.webercarburator.com, http://www.piercemanifolds.com/. Uten å få noen nyheter om noen stopp i denne produksjon. Weber har riktignok ingen egen representant i Norge lenger ( Sist var det Norsk Forgasserservice ). Norge blir i dag representert i fra England. Det er mulig du har rett, men det lar seg fortsatt gjøre å handle weberforgassere! :)

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja vi får ihvertfall tak i deler fortsatt , men på en annen side er det jo ikke rart de slutter å produsere forgassere ,jeg mener det er jo snart ikke mye annet enn plenklippere og mopeder og våre gamle volvoer ...hehe, som bruker forgassere :)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoihoi!

 

Meget interresent lesning. Jeg tror ikke du er den første som tenker og gjøre dette. Har hørt om et titals svensker som ekspimenterer med dette. De fleste tar en turbo fra en nyere 740 med intergrert wastegate og vannkjøling. Kompression osv er ikke noe problem. Bensinpumpa må du bytte med en pumpe fra en injectionmotor. 2x45 strømbergforgassere funker helt fint. Får den for lite bensin sliper du bare nåla litt.

 

Dette er barnemat... Nettop skal jeg gjøre det samme til sommeren :)

 

Lykke til :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foresten. Hvis du virkelig vil være sjefen? Kjøp det et kompressorkitt... Lest om et par som har bygd dette... Sinnsykt fett...

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor kitt???? hva tenker du på da , er det motor eller dempere du snakker om?

 

Vil gjerne høre mer om det!!

 

Var forresten ikke dumt det der ,mener å ha lest om noe low rider greier , vet ikke akkurat hvordan det funker men det hadde jo vert rått på volvoen da!!!

 

det med bensinpumpa ja det har jeg ikke tenkt så mye på tror bare jeg skal ta den fra sabben og hive på , hmmm , må se litt på det der.

 

Må vel legge opp retur også da??

 

Catch tank er det vits i , eller kansje jeg bare burde lage en helt ny tank når jeg først er i gang??

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du kompressorkit: http://www.v-performance.com

De har også andre kule deler.

Men den gamle volvo'n fortjener en snurrbo doh

Noen som vet hva kapasiteten til en B20E topp med innsprut er god for sånn i med tanke på turbo? Noen som har prøvd... går vel ann å oppgradere med større dyser i innsuget i stedet for i toppen og kanskje bytte hele injection systemet med et nyere, bare bruke selve innsuget, har hørt at det gamle systemet er ganske upålitelig!

Har nemlig en E-topp med innsug for hånda... :rolleyes:

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor kitt???? hva tenker du på da , er det motor eller dempere du snakker om?

 

Vil gjerne høre mer om det!!

 

Var forresten ikke dumt det der ,mener å ha lest om noe low rider greier , vet ikke akkurat hvordan det funker men det hadde jo vert rått på volvoen da!!!

 

det med bensinpumpa ja det har jeg ikke tenkt så mye på tror bare jeg skal ta den fra sabben og hive på , hmmm , må se litt på det der.

 

Må vel legge opp retur også da??

 

Catch tank er det vits i , eller kansje jeg bare burde lage en helt ny tank når jeg først er i gang??

 

Ikke lowrider nei. Kompressorkit. Samme som du får til Dodge Hemi motorer osv. Litt annen funksjon enn turboen. Du mister vel ikke så mye drag i bunn hvis jeg ikke tar helt feil?

 

Jeg skumpa borti en svensk side som solgte slike kit. Var snakk om en ca 15lapper for komplett kit til B20 motoren. Koster penger, men da får du virkelig saker som få (nesten ingen andre) har.

 

Går greit med bensinpumpa fra saaben ja. Og du må legge opp retur.

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du kompressorkit: http://www.v-performance.com

De har også andre kule deler.

Men den gamle volvo'n fortjener en snurrbo doh

Noen som vet hva kapasiteten til en B20E topp med innsprut er god for sånn i med tanke på turbo? Noen som har prøvd... går vel ann å oppgradere med større dyser i innsuget i stedet for i toppen og kanskje bytte hele injection systemet med et nyere, bare bruke selve innsuget, har hørt at det gamle systemet er ganske upålitelig!

Har nemlig en E-topp med innsug for hånda... :rolleyes:

 

Det er jo ikke akkurat noe nytt med Volvo B20 Turbo. Derfor syns jeg det hadde vært litt rått med norges eneste Volvo 142 B20 Kompressor. Er jo litt sjarm med hull i panseret så du så vidt ser kompressoren stikker opp :)

 

At systemet er upålitelig syns jeg er litt å ta i. Systemet funker fett for de som går inn for å skjønne seg på det. Du har jo mye større justeringsmuligheter med en 45 strømberg eller dellorto, enn hva du har med et insprutanlegg, men du har rett i at det er greit med innsprut når det gjelder turbomotrer. Men hva er vel ikke mer ellegant enn to kromma 45mm strømbergforgassere, rød topp, kvass kam og chroma luftfilterbox? Det er sjarm i det ass ;)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du kompressorkit: http://www.v-performance.com

De har også andre kule deler.

Men den gamle volvo'n fortjener en snurrbo doh

Noen som vet hva kapasiteten til en B20E topp med innsprut er god for sånn i med tanke på turbo? Noen som har prøvd... går vel ann å oppgradere med større dyser i innsuget i stedet for i toppen og kanskje bytte hele injection systemet med et nyere, bare bruke selve innsuget, har hørt at det gamle systemet er ganske upålitelig!

Har nemlig en E-topp med innsug for hånda... :rolleyes:

 

Knall god den siden der ja!! kjempeintresangt, men tror de skrøt på seg en del effekt på de kompressorene, og sinsykt dyrt var det også, og så kommer frakt fra statene i tillegg.

Hadde prisene vert overkommelige(halve av det de skulle ha) så skulle jeg vurdert det.

Men der var masse godbiter :)

 

det dere med E topp vet jeg ikke ,men det må jo vere en fordel med tanke på turbo , for sånn som jeg ser det behøver du ikke å trykktette noe hvis du bruker k-jetronic sammen med turbo, men jeg har hørt den er litt kranglete den der men det er jo bare å prøve :)

Du vil jo også måtte instalere regulator for bensintrykket og det må du jo ha hvis du skal ha turbo likevel ,så to fluer i en smekk der sombrero

 

Jeg tror det skulle gå det dere du sier med dyser i innsuget skulle vel gå helt fint uten at jeg er noe spesialist eller har prøvd det da doh

 

Etterhvert kan du jo bare borre opp hull til datasprut rett før dysene til insprøytninga og da vil du jo få enda mere effekt + at du kan kompensere eventuelle feiljusteringer med lap topen (jeg er på litt tyn is her)

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår