Gå til innhold

Gt500 Ss

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ingen fans av denne skjønnheten?

Gone in 60 secounds har jo en Replika modell.

 

7Liter

8 Sylindre

715 HK ( Kompressor matet )

125 Hk lystgass kit

Super stage understell.

 

Min store drøm :D

 

 

Bilder kommer

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Meget pen bil det ja. Men har aldri sett en annet enn på bilder og filmer osv. Hvor finnes de egentlig? er det noen slike biler i skandinavia?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel 10 - 15 stk her i nord, men da er det de orginale 1967 modellene det er snakk om. med 5.0L V8 osv. ikke 715 hk som den nyeste VÆRSTINGEN har.

 

Den replica bilen kommer i flere motor alternativer.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fans av denne skjønnheten?

Gone in 60 secounds har jo en Replika modell.

 

7Liter

8 Sylindre

715 HK ( Kompressor matet )

125 Hk lystgass kit

Super stage understell.

 

Min store drøm :D

 

 

Bilder kommer

 

 

Mvh Erik

 

 

Jeg må nok rette en liten anelse...

 

Riktig navn på bilen er GT500E, hvor "E" står for Eleanor. :D Med Eleanor fra Gone in 60 Sec. som forbilde.

Bilene er ekte shelby's men bygget i 2003 som fortsettelse på den originale serien med biler fra 67/68.

 

Les mer her:

MustangMonthly

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok rette en liten anelse...

 

Riktig navn på bilen er GT500E, hvor "E" står for Eleanor. :D Med Eleanor fra Gone in 60 Sec. som forbilde.

Bilene er ekte shelby's men bygget i 2003 som fortsettelse på den originale serien med biler fra 67/68.

 

 

 

 

Eh. bilen heter GT500SS ( 2003 mod )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Jeg må nok rette en liten anelse...

 

Riktig navn på bilen er GT500E, hvor "E" står for Eleanor. :D Med Eleanor fra Gone in 60 Sec. som forbilde.

Bilene er ekte shelby's men bygget i 2003 som fortsettelse på den originale serien med biler fra 67/68.

 

 

 

 

Eh. bilen heter GT500SS ( 2003 mod )

 

Du har rett ja.

 

Og, det finnes mange div. modeller av disse, SS'en er vel den råeste tror jeg? eller var den råeste på 900hk, husker ikke, så ett program om dette på Discovery. Selv den bilen som var med i gi60sec er ikke orginal. Sidepipsene feks, virker ikke, altså, kun for pynt, det samme med masse annet. Firmaet som laget bilene til gi60sec lager flere modeller osv, og selger de, men de skulle ikke lage mange sa de... Så jeg tipper de allerede har sluttet produsering hellothere en.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bygde opp bilene for Gone In 60 Secunds filmen, ga bilen navnet: GT500E.. Så SS er nok SupersnakeSupercharger bilen du tenker på..

 

SuperSnake var en GT500 med en råere motor en originalt i disse. Og det ble kunn laget en prototype. Replicaer har så klart blitt laget.

 

Bilen i Gone In 60 Secunds filmen, skal ifølge motor-byggerene IKKE ha vært originale. Da de bruke 351 Windsor serien til Ford, en 5.8L V8, med 415 Hk, + NOS. Motorene kostet 8,495.00, + NOS systemet. Alt av understell osv var langt ifra originalt.

 

(Vet litt om disse bilene, har 2 stk GT350 stående i Garasjen her.. Begge originale. Den ene har litt "grommere" motor en den andre.. ;)

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

det går en eleanor replica i oppland trur jeg... noen som veit noe mer om den? mener å huske at den hadde 370hk+ NOS... men rett meg hvis jeg tar feil, bilen er helt rå ihvertfall..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
gøy med gammle tråder ! Vet det er en orginal gt500 her i norge den er \var hvit og står i brummunddal . noen som evt vet om flere ??

 

Gammal tråd, ja.

Men den Shelby'n der har eg sett:) 67 Shelby GT500 er drømmebil nr1! Han som har den har ein 66, veit ikkje om det er replika, racing verson, også sett. Begge to hørt og, vidunderlig lyd!! Meiner han har to til Mustanger!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår