Gå til innhold

Sandblåsing?

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et sandblåsing apperat.

Så noe på biltema som var rimlig og virket som det var helt greit. Skal bruke det på bil.

Er det noen her som har efaring med utstyret fra biltema. Hvilken type utstyr trenger jeg og hvor mye sand trenger jeg til en vanlig bil.(4dørs personbil)

Og hvor forsvinner sandet, på bakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spør hvorfor du skal sandblåse HELE bilen utvendig? er det vanlig å kjøre det a? unnskyld att jeg spør men, nei, jeg har ikke peiling på sånt.. kjøpte meg sandblåserutstyr jeg også, men har ikke akuratt brukt det så mye.. men er jo veldig effektivt da.. håper noen som har peil svarer her :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en del sandblåserutstyr, men da kun til småtteri som rust i hjulbuer og andre kriker og kroker. Det blir mye sand, da det havner på gulvet ja og i tillegg må du jo ha en passe stor kompressor til å drive blåser'n.

Høres ut som litt av et prosjekt å blåse en hel bil, uten at jeg er noen ekspert på området. Hadde vel vurdert det gode gamle sandpapiret jeg for min del...

Corolla 1,6 twincam16v '93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BrakeSnake

Har brukt en del sandblåserutstyr, men da kun til småtteri som rust i hjulbuer og andre kriker og kroker. Det blir mye sand, da det havner på gulvet ja og i tillegg må du jo ha en passe stor kompressor til å drive blåser'n.

Høres ut som litt av et prosjekt å blåse en hel bil, uten at jeg er noen ekspert på området. Hadde vel vurdert det gode gamle sandpapiret jeg for min del...

 

Jeg har ikke noe peiling på sandblåsing. Trodde det var vanlig å sandblåse hele bilen. Men etter å sett meg litt rundt på forumet så ser det ut som sandblåsing brukes kun på mindre områder. Tenkte bare på å fjerne litt rust rundt kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du barehar rust på og rundt kanalene så sandblåser du jo bare det området, evt skjøter inn nye stykker viss det er altfor ille.

Sandblåse hele bilen. Hvor har du fått det i fra. Sa noe om å fjerne lakken. skal du lakkere hele bilen? Da trenger du bare noe pussepapir, og så er det å matte ned lakken. Ikke sandblåse hele bilen.

Jaja.. Du gjør det i såfall neppe flere ganger. Tviler jeg på.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandblåsing krever mye av kompressoren. Jeg har kun en punktblåser og en 20 liters 2 hester kompressor. får brukt blåseren i 10 sekunder før kompressoren må lades.

Har ikke så peil på sandblåsing, men bra peil på verktøy. En kamerat av meg har et par hakk over, en kompressortank med innvendig volum sammenlignet med innvendig volum på coupeen på en vanlig sedan...... Og greit sterk motor, men er best beregnet på alt luftverktøy og sandblåse-kabinett... Fatter'n fikk sandblåst nedre del av bilen sin hos en proff kar,og han brukte sånn kompressor på henger som dem har på store byggeplasser.........

 

Mitt utstyr koster: ca 3000,-

Kameraten min sitt: Ti ganger så mye,-

Sandblåseren sitt: Mer enn du gidder å bruke på det....

 

Konklusjon er at du burde sette bort sånt til folk som kan det. Du må blåse mange biler før sånt skal lønne seg..... Folk som sandblåser gjør gjerne dette svart, og det koster ikke mye å få sandblåst en hel bil. Med 3000 kr kommer du langt...

 

Men hvis det bare er småtteri kan du sandblåse det med punktblåser. Funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sandblåser normalt bare der det er/har vært rust, typisk kanaler, skjermkanter ol. Disse billig greiene som man får på Biltema er kun egna til små punkter. Da jeg er sønn av Blåser'n og jobbet alle ferier hos han har jeg sett mange eksempler på folk som har kjøpt seg utstyr og prøvd selv. De har kommet til oss etter ha svetta i flere dager med små områder. Jeg bruker 30-40 min på å blåse en hel bil og ikke er det så dyrt heller. Jeg blåser aldri på store flater da det er lett for å bli bulker, dette er vanlig å matte ned før lakkering eller bruke lakkfjerner. Kompressoren jeg bruker gir ca 11.000 l/min og en billig presse fra Biltema gir vel 2-300 l så det sier seg selv at er forskjell ;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår