Gå til innhold

hva er toll og moms fra usa til norge?

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

hmm.. hva er grensa på toll da?

 

hmm.. hva er grensa på toll da?

 

alltid toll for da var det ikke så veldig lønnsomt alike vel fant jeg ut.. blei jo liksom fra 3.5k til nermere 5k :/ PLUSS moms og da er vi jo oppe i over 6k :/ dobbel pris i avgifter.. lite hyggelig

 

 

det er hvis du regner med 6kr pr usd.. og karen jeg maila til sa at han skulle ha bank-kurser pr usd.. dvs 6kr og da snakker vi litt mer lønnsomt igjen.

 

men moms/toll, noe måte man kan komme utenom?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen måter å komme utenom, men de er vel ikke så aktuelle siden du sikkert skal handle for litt penger.

-Det er jo ikke toll eller moms på varer for under 200 kr.

-Hvis den som sender det, sender det som en gave så er det ikke moms på varen hvis den koster under 1000 kr.

- for varer over 1000 kroner er det vel bare et alternativ og det er å smugle det inn;)

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert kjøpt endel fra USA: Bildeler, rockabilly-skjorter, boots osv. (ja, jeg er nok litt harry...)

 

Jeg har alltid havnet på rundt 10kr pr dollar ferdig tollet og levert hjemme hos meg. Siste månedene med den lave dollarkursen ville jeg helt sikkert havnet under det også.

 

Billigere enn dette tviler jeg sterkt på at du får det inn uten gjøre "noe", kjenne "noen", eller dra over og ta det med tilbake som reisegods.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår