Gå til innhold

Oljeskift ?

Ranger emnet


Jon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Audi S3 2001 mod. Den har nå gått 46 000 og i ifølge serviceheftet har det bare blitt byttet olje 1 gang, å det var på 25 000!! Møller sier bilen sier fra når den vil bytte olje, men er ikke 20 000 på samme olje alt for lenge?

 

Til dere som har trimma S3/TT hvor ofte bytter dere olje?

 

Mvh Jon

2001 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jon

Hei

 

Har en Audi S3 2001 mod. Den har nå gått 46 000 og i ifølge serviceheftet har det bare blitt byttet olje 1 gang, å det var på 25 000!! Møller sier bilen sier fra når den vil bytte olje, men er ikke 20 000 på samme olje alt for lenge?

 

Til dere som har trimma S3/TT hvor ofte bytter dere olje?

 

Mvh Jon

 

Bilen din har variabel serviceintervall, inntill 2 år/30 000km avhengig av kjørestil. Bilen sier selv fra når det er tid for service/oljeskift. Skal du likevel bytte olje, husk å bruk riktig olje.

Bilen din skal ha en spesiell LongLife olje.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen er trimmet eller du bruker den til banekjøring ville jeg skiftet olje etter max 10' km. Utover det følger du vanlige serviceintervaller.

 

Longlifesystemet til Audi styres som nevnt ovenfor av måten bilen brukes på. Gjennomsnittlig kjørelende for serviceintervallene til normal bruk i Norge er anslått til ca 25' km av Møller.

 

Uansett er det viktig at du kontrollerer oljnivået ditt regemessig. Turboen din er både vann- og oljekjølt, men kjøres den hardt med for lite olje tar den kvelden altfor tidlig.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre sier her, sjekk oljen regelmessig og skift når det begynner å bli lite. Tror jeg har bytte etter 15.000, noen ganger har det vel godt 20.000 også.

 

Rart at det kun har vært skiftet olje 1 gang på din 2001 modell. Den skal jo inn på service minimum 1 gang i året.

 

Hva slags farge har du på S3`n din forresten ?

Møter du en svart en så får du hilse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DenimblåTT

Som noen andre sier her, sjekk oljen regelmessig og skift når det begynner å bli lite. Tror jeg har bytte etter 15.000, noen ganger har det vel godt 20.000 også.

 

Rart at det kun har vært skiftet olje 1 gang på din 2001 modell. Den skal jo inn på service minimum 1 gang i året.

 

Nope, serviceintervallet er inntill 30 000km eller inntill 2 år

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min S3 er sølv metallic. skal hilse vist jeg ser en svart en :D

 

Bilen er enda orginal, men det er ikke lenge til det blir mer futt..

 

Får bytte den snart da, må du ha tekninsk fagskole for å bytte olje og filter på denne bilen? Blir jo sabla dyrt om møller skal skifte olje mi hver 10 000.

2001 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår