Gå til innhold

turbo som uler som en ulv


max-muscle

Anbefalte innlegg

Syns turboen bråker litt mye, må se i speilet en del ganger.. høres jo ut som snuten kommer. Når bilen er kald.. så uler den noe ekstremt. Høres jo ut som jeg har den svære turboen inni der..

 

Kan dette være tegn på at den er i ferd med å bli ødelagt ?

 

Har tenkt å bytte olje på bilen også nå, er dette vanskelig eller ?

Hvilken olje bør jeg velge ? Som jeg får kjøpt hos nissan forhandler eller på bensinstarsjoner. Hvor mange liter trenger jeg foresten ?? Hva koster det ?

 

En annen ting jeg har merka er at når jeg kjører på motorveien.. så kan jeg høre en suse lyd. Høres ut som at drivverket subber borti noe.. kan høre at drivverket går rundt.. ved gasspådrag.. blir lyden noe sterkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å feks la bilen din stå på tomgang og spray litt (startgass?) rundt skøter osv, visst tomgangen forandrer seg da så har du lekkarsje der....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB02 turboen som sitter i bluebird turbo er ikke akkurat noe av det mest geniale garrett har kommet med. maange som har mista dem etter 'litt' trimming. hvis du har skrudd opp trykket (eller din forrige eier), så tåler ikke disse i nærheten av 1bar engang. er dessuten lite vits hvis sikkerhetsventilen på innsugsmanifolden ikke er strøpt igjen (slipper på 0.7bar afaik).

 

når det gjelder suselyden din, så sjekk tårna bak. vedder på at det er et rusthull der som gjør at du hører veien. veldig kjent problem med bluebird, hvis det er bakover du hører det da ;)

 

hvis ikke kan det jo være girkassa. jeg har selv en girkasse som har runda 330 000km, og den har så mye slakke i seg og uler så jæklig at du kan koke kaffe før den drar på etter gasspådrag.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh, gidda ikke editere men... olje!

 

oljefilteret sitter bak - altså mellom motor og torpedovegg noe som gjør bytte jævligt. til og med vanskelig å komme til med oljefiltertang. olja på disse bilene skal vel være 5W40 eller noe.. står fint forklart i manualen som hele tiden skal ligge i hanskerommet ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden kommer forfra, høres faktisk ut som at den kommer fra spidometeret eller borti der, man hører tidelig at det er lyden av noe som går rundt. Tror ikke det er girkassa, når jeg slipper gassen er lyden fortsatt der. lyden kommer forfra... ikke bak værtfall. Er ingen rust på tårnene bak.

 

Jeg har mistanke om at drivverket foran er helt inntørka.. derfor det blir lyd når ting går rundt.

 

Turbo trykket har adri vært rørt, hele tiden orginalt, ikke noe annen trim på bilen heller.

 

Hvis en pakning er gått da, vil ikke det føre til at det lekker trykk ? noe som igjen fører til mindre effekt ??

 

Bilen bruker også mye bensin, rett over litern på langkjøring ! kanskje en ide å bytte tennplugger ????

 

å en liten ting til, hva er det normalt at olje trykks målern skal stå på i disse bilene ??? den første steken står det 0 på.. den andre streken står det ingen ting på...(her står trykket mitt).. den neste streken står det 4 på.. og den siste står det 6 på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår