Gå til innhold

Audi S4 2.2 Turbo quattro

Ranger emnet


Integrale

Anbefalte innlegg

Jeg verken eier eller har eid en S4 2,2tq, men jeg håper jeg blir en eier av en sådan, hvertfall en audi tq :)

 

 

Du får dem vel i enten 220 og 230hk. S4 kom i 92, er ikke sikker på når den blei 230hk, men kanskje i 93?

 

Ellers er dem ganske grei å trimme, men turbo og manifold gir seg ved 280hk.

 

 

Noen spesielle problemer er det vel ikke, ikke som jeg vet. Dette får audi-freakene ta seg av :)

 

 

Ellers kan du prøve å se på Audi 80/a4/s4 forumet etter gamle poster, og det står vel noe du kan få bruk for.

 

Ellers finnes det vel en del sider på nett med info om disse bilene.. :)

 

 

Edit: Ellers, Turbo og Quattro. Artig på vinteren :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S4 2.2TQ

ingen fler som vil dele sine erfaringer med meg?

 

Hmm.. hva er det du vil vite da egentlig?

En S4 er en stor luksøriøs personbil, med OK understell 4x4 og stor motor.. Bakdelen med slike biler, er vel at de kan være dyre å eie! Ellers er det omtrent samme bakgrunn og begrunnelser bak å kjøpe S4 som S2, og leter du etter S2 kjøp under S2 i forumet, så skal du se hva som dukker opp ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S4 2.2TQ

tenkte litt hva man skulle se etter ved eventuellt kjøp og hva man skal spørre om osv. bensinforbruket er høyt? forsikringen vet jeg er dyr..

 

Forsikring er billig, iforhold til lignende biler med lik ytelse....

 

bensinforbruk ligger på 0.8-0.9 på langkjøring.. alt etter hvem som kjører..

 

Se etter feil på styrings ledd, slanger i motorrommet og turbo`n først og fremst.. Ellers så er det likt andre biler vil jeg tro..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bensinforbruket til Ola kan du se langt etter. Du får sikkert seigpinet den nedi noe slikt på langkjøring, men regn heller med 1.25 - 1.5 på blandet kjøring.

 

Ellers er det masse som kan gå i stykker, og alt er dyrt.

 

Men motor og drivverk holder som regel og tåler mye. Må trimmes... :)

 

 

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

 

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Det bensinforbruket til Ola kan du se langt etter. Du får sikkert seigpinet den nedi noe slikt på langkjøring, men regn heller med 1.25 - 1.5 på blandet kjøring.

 

Ellers er det masse som kan gå i stykker, og alt er dyrt.

 

Men motor og drivverk holder som regel og tåler mye. Må trimmes... :)

 

 

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe

 

 

Jeg kjører lett bilen min nedi 0.8-0.85l pr mil da.... Ved pen langkjøring.. Men når jeg kjører uten å bry meg om forbruket etter landeveien, ligger den ifra 0.9 til 1 l pr mil...

Men S4 er jo 100kg tyngre, så litt mere må du regne med..

Blandet kjøring går fint på 1.2l pr mil... Men skal du leke derimot....! Nå som det er vinter, ligger computern min ca irundt 1.4-1.5... Og det skal jeg love deg er leking :D

Har vært oppe i 1.7l på små kjøring, men g det var alt annet enn pen kjøring :dude:

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Forsikring er billig, iforhold til lignende biler med lik ytelse....

 

Vel og merke hvis man i det hele tatt får forsikring... mange selskaper nekter etter som jeg har skjønt..

 

bensinforbruk ligger på 0.8-0.9 på langkjøring.. alt etter hvem som kjører..

 

Imponerende.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 6500kr i året på S2`n.. De skulle da ha 5900 på S4 for meg.. Jeg er 25 år, har 75% bonus og 16K i km... Full kasko seff.. På gjensidige..

 

At de ikke vil forsikre enkelte, det kan hende..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår