Gå til innhold

Fusk og motorstopp! HJELP!

Ranger emnet


Novice

Anbefalte innlegg

Bil: Saab 900 - 85 modell

Problem: Motorstopp under kjøring

Motoren bare stopper mens man kjører, spesielt mens man enten girer ned og/eller hvis motoren "bakker" (eller bare kjører på et lavt turtall). Går helt fint å starte bilen og det virker som om den fungerer helt fint om den bare har litt turtall og/eller gass (og/eller chåk). Men når man skal gire ned, bremser, setter bilen i fri, osv.. og det ikke passer at den stopper, så vil den stoppe (men når jeg parkerer bilen så vil den aldri stoppe av seg selv). Men jeg skjønner ikke helt hvorfor den har lyst å stoppe når man girer og ikke når man triller ned en bakke med bilen i gir og på tomgang? Hvis jeg kjører i 15 minutter så har motoren lyst å stoppe (eller stopper) ca 2-3 ganger og da kun etter at chåken er avskrudd. Jeg klarte 2 av de 3 gangene å hindre den i å stoppe med å gi gass da jeg såg at det startet å lyse i displayet (på batteri-tegnet og et annet et, som normalt kun lyser når man starter bilen).

 

Bensinfilteret

Jeg mistenker at det må/burde være noe med beinsinfilteret siden den tross alt går kjempefint og normalt med høyt turtall og litt gass (eller chåk)..?

 

Tomgang

Kan det at bilen bakker litt "lavt" være en grunn til dette (eller en av grunnene)?

 

Tennplugger

Kan disse ha noe å si? Eller?

 

Tennpluggledninger

Kan disse ha noe å si? Eller?

 

Generator

Jeg tror ikke det er denne, da bilen jo starter helt greit.

Eller kan denne ha noe å si?

 

Kjøleveske??

Det var litt lite kjøleveske på bilen, mistenker at denne har forduftet på en litt uønsket måte og hastighet. Fylte etter ny, men det gjorde ikke noe med problemet.

 

Ellers?

Er det ellers noe som kan være grunnen til dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår