Gå til innhold

Min Passat

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

En liten oppdatering her. Skjer ikke så mye siden jeg ikke gjør noe med bilen for tiden.

 

Siste tiden har bilen vært unormalt varm. Fylte på kjøleveske og vann og trodde det skulle bedre seg, men det hjalp ikke. Så, igår, var ute en liten tur. Bilen varmet seg utrolig fort opp, begynte å koke så plutselig velter røyk/damp ut av dashbordet og gulvet blir søkk vått. Trodde jo bilen brant så jeg hev den opp på fortauet og slo av motoren før jeg kom meg ut. Heldigvis var det ikke noe brann men radiatoren i dashbordet til varmeapparatet som var røket. Så slik ser bilen ut for øyeblikket:

 

HPIM0642.jpg

 

HPIM0643.jpg

Delesalg?

 

HPIM0641.jpg

Synderen :fuckme2:

 

 

Så i morgen er det tur til møller, med bussen :(, for å finne ut hva denne jævelskapen kan koste. Mulig å få tak i noen andre steder kanskje?

 

Må også finne ut om radiatoren var opphavet til varmeproblemene eller om den røk på grunn av varmen. I så fall må jeg finne ut hva som står bak varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hha, skjedde akkurat det samme med meg, begynte å dugge blått på vinduene, ryke ut av varmeanlegget osv..

 

Den jeg tok ut så faktisk helt lik ut som din, plass hvor skadene var osv..

Du hadde ikke trengt å ta ut hele dashbordet da..må bare løsne det, så får du ut den "blokka" med radiatoren og alt oppi.

 

Lite tips, du kunne kjørt bilen selv om registeret var lekk, jeg gjorde det i 2 måneder, kobla sammen slangene med en rørstump.

 

Radiatoren min kjøpte jeg på mekonomen for 700kr.

 

Forresten, siden du prata om opphavet til problemet. TROR grunnen til at min røyk var at motoren gikk ekstremt varm da en slange som gikk inn til radiatoren revna. temp målern sto godt over 110grader.

Skifta slangen, så en ukes tid senere røyk radiatoren, sikkert hatt en mindre lekkasje etter det og til slutt sprukket helt.

 

Så om motoren din har gått spesielt varm eller noe i den duren siste tida har du nok grunnen der.

 

Men når du først er av med dashbordet, vask skikkelig der det kom kjøleveske, jeg måtte ty til wunderbaum her om dagen fordi det lukta så jævli.. Kom skikkelig lukt fram når bilen sto i sola og det var 27 grader ute..

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår