Gå til innhold

Min Passat

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. har vært på forumet en stund men har ikke giddet å registrere meg endå.

Kjøpte min far sin gamle passat for ca 6 mnd siden. Er en 92 modell GL 2.0 stasjonsvogn. Liker den bilen utrolig godt.

Legger ved to bilder av den hvordan den så ut når jeg kjøpte den.

passat1.JPG

passat2.JPG

 

 

Bestemte meg med en gang for å pusse opp bilen og style den litt Har ikke allverden med penger men prøver å gjøre det beste ut av det. Har kjøpt inn dietrich rs fanger foran på bilen. Noen som vet hvilke tåkelys som passer i denne? prøvde noen fra passat 94 modell men de var for brei. har målt hullet som er laget i fangeren til 33cm mens den på 94-passaten var på ca 39cm.

 

Ny farge på bilen har det også blitt, eller skal bli. Bilen skal inn til lakkering på fredag. Gikk egentlig for en helt vanlig lys sølvfarge, men etter at dørene var lakkert på innsiden merket vi at det var en ganske tydelig lilla tint i fargen. Men uansett, tror det kan bli ganske kult.

Er ikke så lett å se fargen utifra dette bildet. Skal legge ut nytt bilde når hele bilen er lakkert.

Im000425.jpg

I tillegg skal alle lister på bilen lakkeres helt svart. Gidder ikke den vasne kjedelige gråfargen. Speilene skal lakkeres samme farge som resten av bilen.

Har vært en voldsom jobb med å jevne ut bilen. Har rettet ut hver minste bulk og fjernet alt som heter rust på den, selv om det ikke var noe særlig.

Her er et bilde som viser litt hvordan den så ut.

HPIM0203.jpg

På innsiden av bilen skal jeg holde den mest mulig original. Har skiftet instrumentpanel. Har nå fått turteller som jeg ikke hadde på bilen før.

 

Bilen går ellers som et skudd. Har kjørt den siden eg fikk lappen i januar. Registerreim og clutch skal forresten skiftes og.

 

Noen som har noen flere tips til hva som kunne vært gjort med bilen? Har tenkt på senking, men pleier ofte å ha full bil når jeg er ute og kjører og vil ikke at bilen skal bli veldig lav og tung bak med tanke på fartshumper.

Nye felger og dekk skal selvfølgelig også kjøpes inn. Håper på å få kjøpt det i løpet av neste uke.

 

Skal holde dere oppdatert om hvordan det går med bilen

 

En siste ting: Har de fleste delene til interiøret intakt men mangler en skinne til bagasjeromstrekket. Denne er helt ødelagt og koster ca 1200,- ny fra møller. Er ikke så lysten på å betale såpass. Har prøvd overalt i Bergen men er overraskende vanskelig å få tak i. Er det noen her som har en skrotet passat å plukke deler fra? Trenger svart skinne, høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult med stasjonsvogn da!

Ser ut som du har lagt litt arbeid ned i den også jo ;)

Hvor mye har du brukt til nå?

 

En sølvfarget passat med soting helt frem, _mye_ senking og fete felger kunne blitt rimelig stilig tror jeg. Kunne kanskje gått for noen litt harde dempere da, sånn at den ikke tar nedi overalt..?

 

Ellers så kunne du jo mekket noe badboy-greier i fronten. Kan du sveise, så kunne du vel mekket selv ;) Hadde hjulpet godt på fronten ihvertfall, den ser ikke akkurat hissig ut nå.. :rolleyes:

Hvor mye gamp er det i den egentlig?

 

Ang den skinnen så kan du ta å lete på http://www.nbfbildeler.no , det er et slags register over hva de fleste bilhuggerne rundt om i landet har. Sikkert en passat eller fire der.

 

Sleng ut noen bilder når er ferdig lakket da!

 

og.. en ting til.. kvitt deg med takbøylene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står litt stille med bilen akkurat no. Får ikke gjort så mye på grunn av at eg ødela min far sin a4 i helgen. Kjørte på en fortauskant i relativt god fart og ødela hjulopphenget på bilen. Flyttet venstre forhjul ca 10cm lenger bak på bilen :(

Så no ryker pengene som skulle gå til nye felger. Får kjøre rundt på 14"erne mine til våren igjen :(

De må i allefall pusses litt. Noen som vet hvor man kjøper Autosol?

Bilen er i allefall lakkert og deler holder på å bli montert. Har snart fått på plass støtfangeren foran også. Kommer til å se bra ut. Får nye tåkelys og hvite side-blinklys i morgen. Tar noen bilder da og legger de ut i løpet av kvelden.

 

Tror forresten eg har ombestemt meg angående fargen på side-listene. De ender nok opp samme fargen som bilen. Railsene og den listen over kanalen der blir svart sammen med dørhåndtakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at eg ikke klarer å levere de bildene eg lover, men glemmer å ta med kameraet hele tiden. Siste nytt er at lister på siden av bilen, samt støtfangeren bak, er helt glatt og fin. Som passateiere flest vet er disse listene helg ruglete og somoftest litt vassen gråfarge på. Men ikke på min lenger. Etter tre lag med fyllergrunning og et mangfold timer med sliping er listene og bakfangeren glatt som barneruper flest. Alt untatt frontfangeren er også lakkert. Rails og listen under railsene er lakkert helt svart og speilene har samme farge som bilen.

 

Så ble det en ekstrautgift på ca 20.000 på min far sin audi så det blir ikke gjort noe mer på bilen etter alt er satt sammen igjen. Men til våren har eg store planer. Då blir det

 

- nye felger og dekk, 17"

- senking, noen som kan foreslå hvor mye? har ofte mye folk i bilen og vil ikke at den skal skrape nedi hele tiden. Må vel ha noen stive fjærer da?

- soting av bagasjeromsvinduer

- ny bad-look grill BILDE

- Nytt anlegg ++ (Her har jeg noen veldig spesielle planer. Garantert unikt for en 92 passat :D)

 

har i tillegg sansen for hekk-spoilere. en slik forlengelse av taket, men har aldri sett bilde av denne typen passat (88-93) med hekkspoiler. Noen som har et bilde?

har litt lyst på det. Noen som vet hvor man kan få tak i dette?

 

Har også lyst på el-vinduer, men vi får se hva lommeboken sier.

 

Skal sette på lister og speil i morgen. Skal se om jeg får tatt noen bilder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det var spesielt vanskelig, men det var tidkrevende. Først ble alle skader sparklet og slipt ned før vi la på 3 lag med fyllergrunning (uten tynner for å gjøre den så tjukk som mulig). Så det slipt ned med 600 vått, til det var glatt og fint og så la vi på et tynt lag med fyllergrunning igjen, denne gangen med tynner. Så gikk vi rett over med 600 våtpapir igjen før vi la på base og klarlakk. Det ble jævlig bra :D

 

Har to ting for salgs hvis noen er interessert.

 

støtfanger bak til sedan, hvit, ikke en eneste skade. selve støtfangeren følger også med.

 

grøftelys/tåkelys foran. Originale fra 92 passat stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aka_stian04

Vil ikke si at det var spesielt vanskelig, men det var tidkrevende. Først ble alle skader sparklet og slipt ned før vi la på 3 lag med fyllergrunning (uten tynner for å gjøre den så tjukk som mulig). Så det slipt ned med 600 vått, til det var glatt og fint og så la vi på et tynt lag med fyllergrunning igjen, denne gangen med tynner. Så gikk vi rett over med 600 våtpapir igjen før vi la på base og klarlakk. Det ble jævlig bra :D

 

Har to ting for salgs hvis noen er interessert.

 

støtfanger bak til sedan, hvit, ikke en eneste skade. selve støtfangeren følger også med.

 

grøftelys/tåkelys foran. Originale fra 92 passat stasjonsvogn.

 

pris på tåkelysene?

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår