Gå til innhold

nascar?

Ranger emnet


fredz

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bor faktisk 5 minutter unna speedwayen (sammen med ca 50 andre norske pilotstudenter.) og må si at jeg begynner å bli ganske lei hele opplegget rundt speedweek. Kaos i gatene, overtall av rednecks og et evigvarende og monotont motorbrøl fra banen gjør at jeg gleder meg til det hele er over.

 

Men for all del. Kos deg! :)

 

Kaos i gatene, og rednecks over alt tror jeg på at er irriterende, men det er en ting jeg stussa litt på: Siden du da bor 6min (eller 4min) unna FLYPLASSEN, hvordan kan motorlyden fra bilene være verst? Selv på andre rad fra banen overdøvet jo flyene som tok av race-bilene... (Som bråket MYE de og) Men som pilotstudent er det kanskje noe du bare "skal" like? ;)

 

Ellers ble dette sent svar, men det har vært heltiske måneder siden turen over. Sett bort fra at vi var noe dårlig kledd for været den dagen (vår egen feil), var det kjempekult å ha vært der og opplevd det på nært hold! Vi satt på rad 3, som merkelig nok var rad 2 i praksis, for de eneste foran oss var rullestol/spesial plasser. Mellom dem og gjerdet rundt banen var det ca 5meter, så fartsopplevelsen var god!

 

Det som overrasket meg mest, på en positiv måte, og som ga endel stemning, var hvor entusiastiske amerikanerne er på tribuna - det var mye mer liv enn jeg trodde, og folk heia og bua om hverandre, spesielt da det var stygg kjøring. Krasjen i runde 198 (197? husker ikke nå) skjedde delvis foran oss, og bilen som måtte berges sto 15meter bortafor. Var tøft når gnistene føyk opp foran oss! Ellers datt det ofte gummibiter fra stressa/varme dekk etter sving 1, som vi satt i utgangen av (I starten av langsiden), og alle ga på det de hadde ut av svingen. Gøy var det hvertfall!

 

DaCuda heiv sammen en liten snutt fra løpet, så de som gidder kan ta en liten titt: (Høyreklikk, lagre som - er på ca 26mb)

Daytona 500 - 2006

Ellers kommer det kanskje litt fra turen på hjemmesiden i signaturen senere engang...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår