Gå til innhold

Ønsker info om chevrolet s-10 pickup

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sett en del bilder av senka s-10 pickup med store felger, er ganske kule biler som det ikke finnes mange av.

 

Lurer litt på å kjøpe meg en 95modell, ser disse ligger på ca 70 000.

 

Hvordan er det med rust på disse bilene?

Mye feil med disse bilene?

Er få av de til salgs så vil man spare mye på å importere de?

 

Har sett at det går an å få noen utgaver av de som er breddet, tror de kalles for s-10 xtreme, hva ligger disse på i pris?

 

 

Noen som har linker til norske steder som selger/importerer disse bilene?

 

på forhånd takk:)

 

mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg kunne i la vær å svare på dette innlegget!

 

 

Det er helt på tryne å påstå at det er 800.000 i avgifter på en S-10 Xtreme, jeg har selv nylig sjekket hva en slik vil komme på hjem fra USA og Tyskland. Fant flere fine i USA og noen i Tyskland (http://www.mobile.de) Etter mine (riktige) kalkulasjoner så ville en slik 2000 modell med 2.2 liter 4 syl motor komme på inn til norge 120.000 med reise og det hele. Denne motoren er et bra alternativ hvis du skal bruke bilen endel og ikke har dårlig tid, det er en Mitshubishi motor, tatt fra en L200 eller no, meget driftsikker og ikke alt for tørst. Skal du derimot ta inn en med 4.3 liter V6 motor så blir prisen ca 30.000 høyere. I USA så ligger disse bilene brukt på mellom 10' og 20' dollar, beroende på hva som er gjort med den, (20" krom hjul, luftfjæring osv)

 

En Xtreme med 4 syl motor koster ny 17.000 dollar i USA!

 

er en jente i molde som har en skikkelig tøff en (ikke Xtreme) http://www.moldestuket.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 1 month later...

En chevy s10 er en bil du kan stole på. Jeg hadde en 97mod 2,2 liter. i 2 år. å jeg hadde ingen problemer med bilen. Tut og kjør hver dag. Den går ikke mer enn 150kmt...hehe. Men har derimot god aks. Hvis det er noe du lurer på om bilen generelt eller hvor man ska få tak i deler til bilen må dere bare si ifra. Jeg hadde det meste av styling på den...

Di s10'ene som virker breddet, heter stepside. Laste planet er smalere men har igjen utbyggere som gjør at den får et fint utseende. Det lønner seg ikke å importere en standard s10. Den burde vært gjort mye med før det skal lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har sett en del bilder av senka s-10 pickup med store felger, er ganske kule biler som det ikke finnes mange av.

 

Lurer litt på å kjøpe meg en 95modell, ser disse ligger på ca 70 000.

 

Hvordan er det med rust på disse bilene?

Mye feil med disse bilene?

Er få av de til salgs så vil man spare mye på å importere de?

 

mvh Frank

 

Forstillinga må smøres ofte, smørenipler overalt. Alt annet enn 4,3 blir spedt.

Rusta får fort tak om man ikke sørger for skikkelig antirustbehandling.

Ellers er kvalitet og tilpasninger så som så. Litt Lada over de eldste modellene (pre 90). God aksellerasjon ved lave hastigheter (4,3).

Hvis man skipper pickup så finnes toppmodellene Cyclone og Typhon.

Tror Cyclone har turbo 4,3 og 280 hk elns.

V8 konvertering er mulig med 4,3 V6 (som egentlig er en GM 350 V8 som mangler en V). Dette er dog ingen enkel jobb, det er traaaangt.

Mye enklere på en Astro....

 

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 9 months later...
Hei

 

Har sett en del bilder av senka s-10 pickup med store felger, er ganske kule biler som det ikke finnes mange av.

 

Lurer litt på å kjøpe meg en 95modell, ser disse ligger på ca 70 000.

 

Hvordan er det med rust på disse bilene?

Mye feil med disse bilene?

Er få av de til salgs så vil man spare mye på å importere de?

 

Har sett at det går an å få noen utgaver av de som er breddet, tror de kalles for s-10 xtreme, hva ligger disse på i pris?

 

 

Noen som har linker til norske steder som selger/importerer disse bilene?

 

på forhånd takk:)

 

mvh Frank

 

 

 

heisann. jeg har en chevrolet s-10 til salgs.

er bare ne 2,2 liter men den går godt nok. tenker man litt på bensin priser som er nå til dags så er det en fin bil..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1551269;username=

 

 

 

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en S-10 2.2 Liter Rekkefirer. Utrolig grei og bra bil. Har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt, annet enn at det tar fort slutt på dekkene bak;P Er en fin bil med mye potensiale. Skal selv påkoste min 20" felger og turbokit nå. Begge deler kommer i neste uke, og jeg gleder meg som en liten unge til julaften til jeg får det=)

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår