Gå til innhold

Lotus Omega?


HiiP

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dem finnes det i norge?

Hvem er det som har solgt bilen til en dame på 34? (veninna av en kar på jobben)

Hvor mange hester, topp fart 0-100 osv?

Nå er jeg nyskjerrig?

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor mange det er i norge, ikke mange ekte tror jeg.. Sett flere Omega 3000 med lotus styling da.. Er 377 HK orginalt i dem ihvertfall, men er nok endel som trimmer dem litt.. Kjenner en som har en, hvis den ikke er solgt nå da... Gikk rimelig bra den... Var en reportasje om en i Bilsport for en stund tilbake.. Var vel en 600 HK i den, gikk ganske bra for å si det mildt...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.algonet.se/~steeng/

 

Kan jo sjekke denne... Gå inn på specification til venstre i bildet.. Står litt forskjellig om bilen.. Den litt modifiserte det står om, er den bilen i Bilsport som jeg nevnt.. Skal visst være en av de kjappeste i verden...

 

http://www.carfashion.nu/lotus/lotus.rm

 

Har kanskje sett denne filmen, men uansett, det drar ifra purken (9-5 turbo) ganske greit...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

OUTPUT (faktori)

377 bhp at 5200rpm.

568 Nm/5500rpm (557 Nm / 4200 rpm,406 Nm / 2000 rpm )

 

 

PERFORMANCE (faktori)

 

0-100km/h 5.4s

0-200km/h 17.3s

0-100-0km/h 8.6s

0-60mp/h (97km/h) 4.9s

0-100mp/h (161km/h) 11.0s

0-402.33m 13.5s

 

TOPSPEED 286km/h

 

ENGINE

In-line six cylinder 3615cc.Double overhead camshafts,

4valve/cylinder. Lotus-Delco electronic multipoint fuel injection.

Twin Garret T25 Turbochargers each with liquidcooled-

intercoolers 0.7 bar turbopressure.

Reinforced iron cylinderblock,graphite coated pistons,forged-

crankshaft ,reinforced special connecting rods, hardened-

camshafts and modified lubrication system with oil spray

on pistons from underneath.

 

TRANSMISSION Rear differential with 45% slip function from Australia

GM Holden Commondore

 

SUSPENSION Front:MacPherson struts with coil springs and triangle -arms,

anti-rollbars. Rear: Multi-links,coilsprings, anti-roll bars.

Gas shock absorbers, with pneumatic self-levelling.

 

STEERING Recirculating ball, rack and pinion, speedsensitive, 2.6 turns

lock-to-lock

 

EQUIPMENT AC, Full leather, hard wood, 17" wheels.

 

WHEELS/TYRES Front 8.5-17 235/45-17

Rear 9.5-17 265/40-17

 

BRAKES Ventilated discbrakes front and rear Front 330mm with

4-piston racing calipers. Rear 300mm dual-piston racing-

calipers. ABS

 

DIMENSIONS Length: 477cm, Width: 181cm Height: 143cm

Wheelbase: 273cm , Track: f 149cm, r 154cm

Weight: 1650kgs(empty). Fuel tank 75litres

 

Mmm... Greit alternativ til Cossie... (koster like mye som 2 bra eller 4 dårlige cossier, jeg hadde gått for denne om jeg ikke allerede hadde hatt en annen Lotus :D ...)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saaben som politiet kjører er en 900 Turbo.

 

Det kan ikke være så mange av disse i Norge - under ti stykker skulle jeg tro. Jeg har vel sett 3-4 som jeg tror er originale og ikke oppstylede biler.

Noen er originale Lotus, mens noen har byttet karosseri. En kamerat av meg kjøpte en gammel Omega drosje og fikk innvilget karosseribytte på denne og flyttet over reservehjulsbrønnen til Lotusen. Litt att og fram, og bilen ble registrert og godkjent som Lotus Omega. Karen kalles "Søppel-Hugo" og det er vel kanskje flere her som kjenner han. Bilen hans er vel en av de bedre tror jeg, for selv om navnet skulle tilsi noe annet, så har det med jobben hans å gjøre.

Ingen Omegaer ble solgt nye i Norge, så de som er her er kommet hit etterpå.

Bilene var opprinnelig Omega 3000 24V som ble fraktet til Lotus i England og bygget om der. Ikke alt av arbeidet som ble gjort på bilene var like gjennomført, og her og der ble det kuttet i karosseriet på en sånn måte at det vistnok ser mer ut som om en har brukt boksåpner enn vinkelsliper.

Alle bilene var i utangspunktet grønne, så de ble lakkert om hos Lotus. Også dette arbeidet ble ikke alltid like gjennomført.

 

Gode og fine eksemplarer er nok vanskelige å finne, og prisen er nok høy - nesten uansett. Steffan Engstrøm har vel oversikt over de bilene som er noe å samle på tror jeg. Siden hans er i allefall veldig detaljrik.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Saaben som politiet kjører er en 900 Turbo.

 

Det kan ikke være så mange av disse i Norge - under ti stykker skulle jeg tro. Jeg har vel sett 3-4 som jeg tror er originale og ikke oppstylede biler.

Noen er originale Lotus, mens noen har byttet karosseri. En kamerat av meg kjøpte en gammel Omega drosje og fikk innvilget karosseribytte på denne og flyttet over reservehjulsbrønnen til Lotusen. Litt att og fram, og bilen ble registrert og godkjent som Lotus Omega. Karen kalles "Søppel-Hugo" og det er vel kanskje flere her som kjenner han. Bilen hans er vel en av de bedre tror jeg, for selv om navnet skulle tilsi noe annet, så har det med jobben hans å gjøre.

Ingen Omegaer ble solgt nye i Norge, så de som er her er kommet hit etterpå.

Bilene var opprinnelig Omega 3000 24V som ble fraktet til Lotus i England og bygget om der. Ikke alt av arbeidet som ble gjort på bilene var like gjennomført, og her og der ble det kuttet i karosseriet på en sånn måte at det vistnok ser mer ut som om en har brukt boksåpner enn vinkelsliper.

Alle bilene var i utangspunktet grønne, så de ble lakkert om hos Lotus. Også dette arbeidet ble ikke alltid like gjennomført.

 

Gode og fine eksemplarer er nok vanskelige å finne, og prisen er nok høy - nesten uansett. Steffan Engstrøm har vel oversikt over de bilene som er noe å samle på tror jeg. Siden hans er i allefall veldig detaljrik.

 

 

Joda, har også vært borti Søppel Hugo. Han må være en av de lokale heltene som har bygd mest Opel her oppe, noen Manta B med 3 liter, også har han vel vært borti utalli mange Senatorer/Omega som også har blitt forandra litt :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 3 years later...
  • 8 months later...

er bygd 904 lotus omega'er. veldig få av disse er i norge, og er det noen er de dyre, men prisen er vell satt fornuftig. for med 3,6l twin turbo som yter 377 hk på 5200rpm og det oppfriska omega utseende som er på lotusen glemmer du de pengene!!

 

ligger btw en på finn til 280k, noen motormodifikasjoner men deilig!

-------> MVH Daniel <---------

 

Nissan Silvia s13 (sr20det)

 

Opel Omega(A) 3000;) 3,0l 24v:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bygd 904 lotus omega'er. veldig få av disse er i norge, og er det noen er de dyre, men prisen er vell satt fornuftig. for med 3,6l twin turbo som yter 377 hk på 5200rpm og det oppfriska omega utseende som er på lotusen glemmer du de pengene!!

 

ligger btw en på finn til 280k, noen motormodifikasjoner men deilig!

 

Denne er ikke orginal. Ble ombygget av en kar her i distriktet. Karroseriet er fra 88mod omega LS. :)Var mye problemer med denne på slutten av 90 tallet. Turboer og div mekaniske problemer med motor generelt. Men i følge selger er jo dette overhalt. Den ble påkostet en del den gang også. Sjekker du https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx ,så er den registrert som en 88mod LS

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvor mange av dem finnes det i norge?

Hvem er det som har solgt bilen til en dame på 34? (veninna av en kar på jobben)

Hvor mange hester, topp fart 0-100 osv?

Nå er jeg nyskjerrig?

 

Jeg hadde et prakteksemplar på hånda for ca 3 år siden. Den var plukket helt ned, og satt sammen igjen, + at den var påsatt to heftigere turboer, som gjorde at motoren ga i overkant av 500 gamp. Bremser, registerkjede etc, var forsterket. Jeg fikk bilder fra restaureringa, og den ene duden skrudde med slips (!), han hadde hadde hatt 14 stykker, og ville kvitte seg med denne (92-modell) for den skarve summen av SEK 175.000. Dessverre fikk jeg ikke noe forsikringsselskap med på laget i og med at jeg bor i Oslo, og tollvesen og biltilsyn hadde vel sikkert også trøblet ting kraftig til.

 

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår