Gå til innhold

Norges sprekeste drosje....


Einar

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
Originally posted by TurboKnut

"Norges Raskeste Drosje" er en 1981 Laurel 2.4 skolebil som ble kjøpt av en kar som het Harald Olsen fra Mjøndalen.

Etter diverse mods med en enda mer moddet Nissan 280 ZXturbo motor og Borg Warner girkasse ble bilen ferdig på slutten av 80-tallet og var .......kjapp, ja.

Mr. Espedalen fra Bø som stod for mye av byggingen var på rundtur for å "kjøre inn" motoren og bilen "havnet" bla på Pite Dragway to dager etter at dem var ferdig. Deretter gikk turen bla. til Bardufoss for å hente noen smådeler, og var ferdig innkjørt uka etter da den var tilbake i Mjøndalen.

 

Denne bilen har holdt ut lenge og går nå i Drangedal.

 

Var det Jon Espedalen som bygde den, det visste jeg ikke, men burde ikke være overraska men.

Står mange tøffe Nissaner hos han, ta en Kikk fra veien hvis dere kjører forbi....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Ser det e ein gammal tråd, nesten 6år gammal..

Men den svarte C31'n som Jon Espedalen bygde opp med ZX understell, motor og drivverk, enda går her i Drangedal, men er såpass opprusta, så karosseribytte er blitt godkjent og bilen er forhåpentligvis på veien om ikkje så alt for lenge:)

 

Tok nokka bilder a den i sommer, då hadde den blitt demontert innvendig og litt under panseret ;)

DSC00006.jpg

 

DSC00007.jpg

 

DSC00008.jpg

 

DSC00009.jpg

Eg kjenner eigeren, så blir nok ett par garasjebesøk når karosseribytte er påbegynt:thumb

Endret av Turbo-Am

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får så lyst til å polere raketten når jeg ser gamal c31 laurel!

 

fy for en guddommelig bil! råeste japsen som er laga utenom datsun bluebird og datsun 280c diesel

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår