Gå til innhold

Her er det norske reglementet for drifting! (oppdatert 27.09.2006)

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

En ting jeg lurer på:

"8.1 Dører, panser, skjermer og bakluke

Materiale er fritt hvis den originale form er beholdt. Bredere skjermer er tillatt. På panser må orginal lås fjernes og erstattes med panserlåser som kan åpnes fra utsiden. Det er tillatt med stylingdetaljer og luftinntak/scoop."

 

Må jeg ta vekk org låsen og bruke panserlåser ???

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. nå måtte jeg ta en titt selv. Ser ut som at det gjelder både banebil og gateregga bil :/ Kan skjønne deg hvis du ikke har lyst til å borre i stykker bilen din :( Men det har sikkert med praktiske årsaker som f.eks brannslukking. Ellers står det vel noe om at du må tre ut en wire eller stag som bryter hovedstrømmen din fra utsiden av bilen. Monteres på førersiden tror jeg.

 

EDIT: Og så leser vi fra sagaen:

FSR sa en gang et sted: "Det med panserlås på gateregistrert bil er selvsagt bare tull og skal strykes. Har sneket seg inn noen sånne som skal bort"
:rolleyes:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

En ting jeg lurer på:

"8.1 Dører, panser, skjermer og bakluke

Materiale er fritt hvis den originale form er beholdt. Bredere skjermer er tillatt. På panser må orginal lås fjernes og erstattes med panserlåser som kan åpnes fra utsiden. Det er tillatt med stylingdetaljer og luftinntak/scoop."

 

Må jeg ta vekk org låsen og bruke panserlåser ???

 

 

Originally posted by FSR

Det med panserlås på gateregistrert bil er selvsagt bare tull og skal strykes. Har sneket seg inn noen sånne som skal bort :D

 

 

 

Read up! :D

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by FSR

Det med panserlås på gateregistrert bil er selvsagt bare tull og skal strykes. Har sneket seg inn noen sånne som skal bort :D

 

Det med oljeoppsamler på gatebil er vel også en sådan feil?

 

Ja, jeg spør dumt...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Når det gjelder det tekniske reglementet, så må jeg nok en gang minne om at dette kun er et utkast, og at et nytt reglemente vil komme etterhvert som vi ser at behovet er der. Til nå har det ikke vært noe behov for et spikret regelverk for lisensierte biler, men det er i ferd med å forandre seg. Imidlertid medfører lisensierte biler en rekke merarbeid i forbindelse med arrangementer, så å gjøre dette for noen få biler er ikke økonomisk gjennomførbart. Vi kjører med rødskilter etc. så lenge vi kan, så tar vi heller opp igjen tråden når tiden er inne ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hallois

jeg skal begynne og kjøre drifting og bygger da 242n etter registrerte biler reglementet.

et par spm:

punkt 6.1 det er lov med store bremser bare en ikke bearbeider kalipperne?adapter og slikt er lov?

punkt 10.1 jeg ser det ikke er krav til bur,men vis man skal ha bur MÅ det være 6punkts?

punkt 9.2 påbudt med bryter,den kan være inni bilen ja...?

 

sikkert masse dumme spm men bedre og spørre en og bygge feil!!!

 

mvh paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ser at hvite skilter er påkrevd ,da antar jeg at dette er ihenhold med godkjenning av bilen siden forsikringen ikke gjelder for konkurannsekjøring.. Mener selv at det hadde vært mye mer oppslutning rundt dette hvis man kunne kjørt med uregistrerte biler og hatt en sikkerhetssjekk slik som de fleste dragrace.. (dvs ikke streetlegal ,selv om at jeg har sett disse inn til sikkerhets sjekk.) er ikke helt inne på dette men ,det er bare etter slik jeg har forstått det..

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt som jeg har oppfattet dette her så er drifting fremdeles ikke noe hastighetsløp og da gjelder vanlig veitrafikklov såfremt det ikke er en konkuranse der en "tar tid" eller noe slikt?

 

Det pleier være opp til arrangører å bestemme seg for om dem vil ha røde skilter eller eksludere dem. Vet at BMW-klubben har en policy om at bilen i tilleg må ha gyldige årsoblater noe som en bil med røde skilter ikke har ...

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med skilter er en utfordring. Pr. dags dato tillater de fleste arrangørene av treff på Rudskogen prøveskilter. Ergo er det å kjøre som et banetreff den enkleste måten å arrangere drifting på. Pr. definisjon er jo ikke drifting hastighetsløp, derfor trenger vi i prinsippet ikke bilsportforbundets velsignelse for å arrangere løp. Imidlertid ønsker vi allikevel å være tilsluttet NBF av andre årsaker, så når vi i høst går i dialog med de om et ferdigstilt regelverk for 2006, så er problematikken rundt skilter og lisenser den største utfordringen. Håper vi finner en god løsning på det ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår