Gå til innhold

Ikke enig med en feil på EU kontroll

Ranger emnet


Kof356

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp hatt bilen min på EU kontroll. Det fikk jeg noen småfeil som er rettet opp i, pluss en feil der det står at "srs airbag viser feilmelding i dashbordet"

Det som står er at Srs airbag trenger service. Det står ikke at det ikke virker. Dette har jeg og dokumentasjon på fra Frydenbø at er en feil på en dioder inne i speedometeret, og ikke feil på selve anlegget. Det er en helt vanlig feil på denne modellen. Er dette nok til å gi feil på EU kontroll då? Jeg kjøpte nettopp bilen og denne "feilen" ble godkjent ved forrige eu kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kontrolløren gjort akkurat det han skal gjøre, satt mangel.

På Volvo kommer den meldingen opp uavhengig av hva som er feil, i «oversatt» betydning så er den meldingen det samme som «feilindikator» 

Du har rett til å påklage kontrollen til SVV, da skal de ta stilling til det du ikke er enig i, mulig utfallet blir annerledes eller du kan ende opp med at de sier det samme som kontrolløren. 

Forøvrig; ja, det er et meget kjent problem på V70, XC70 og XC90 at det blir krøll med instrumentpanelet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, men jeg mener bare at det ikke er en reell feil. Jeg viste papirene på at det kun er feil i speedometeret til han som tok imot bilen, men han har helt sikkert ikke sagt det videre til han som tok kontrollen. Jeg kan jo evt ta kontakt med de som godkjente bilen og gi beskjed en gang til og se hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig uvesentlig på en PKK, da du i mellomtiden like gjerne kan ha fått feil på en crash sensor eller en airbag pute. 

Må gjerne prøve, men tror nok ikke du kommer noen vei. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår