Gå til innhold

Climatronic...

Ranger emnet


Steffen mk7

Anbefalte innlegg

Har hatt mye småfeil med min climatronic på 13. Mod golf 7. Først et spjeld som stod låst til varme slik at den ene sonen av 2 soneren kun blåste varmt... dette fikset møller. Så etter sist intervall service med pollen filter, gikk det rundt 1-2 måneder og bilen begynte å lage surkle lyder fra AC tenkte ikke sp mye mer over det, bilen er 3-4 år gammel her må jeg ha mer gass. Orket ikke mer av møller... da møller og speselt møller Bergen er en gjeng med folk som ikke vet hva kundeservice er... så gikk til et annet godkjent verksted jeg har brukt før, fikk full AC service og ac virker som normalt uten lyd. Bruker bilen lite fortiden så den stod i ro en uke - 2 etter dette. Tok bilen på langtur nå til sverige, og halveis over fjellet kommer surkle lyden tilbake....... kommer meg til sverige og kald luften forsvinner. Starter bilen kald, da er det kald luft, kjlrer 30-40 min så er det vell en 20 grader som kommer uansett hva jeg har climatronicen på....... så mitt spørsmål er, er det flere som sliter med dette? Antar jo at det skal være mer enn 5 år? Ihvertfall ved normalt bruk og slitasje........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update: gikk til de jeg hadde a/c service hos! De feilsøkte og leitet etter lekkasje i mange timer. De fant til slutt lekkasje (en ganske så stor) fra a/c kompressoren.... Så måtte derfor til møller garanti?! Møller mente det ikke var garanti (3,5 år gammel bil) og hadde selvfølgelig ikke tid til å se på bilen før om 1,5 måned. Fantastisk når det er 20-27 grader i Bergen for en gangs skyld! Så til dere som kjøper noe fra møller i Bergen og spesielt Nesttun! Kondolerer så utrolig mye til dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er absolutt garanti, men for å sitere møller «du kan jo ha vært oppi der å skrudd ut noe eller lignende, derfor garanterer ikke vi noe før vi ser på det» og så får mann time da en og en halv måned senere... Hmm skal ta kontakt med dem om de kødder seg når bilen skal inn... De får ihvertfall ikke 5 stjerner på service, glad jeg skal selge bilen så jeg slipper de bandittene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Jeg har en Golf 7 2013 modell med Climatronic problemer også.  I sommervarmen blåser den kaldluft på førerside, men kun varmluft på høyreside.  Er dette høyst sannsynlig spjeld som har låst seg?  Er dette noe man kan fikse selv, eventuelt en noe mer "handy" kompis? Jeg kontaktet Møller.  Glem både garanti og reklamasjon fikk jeg beskjed om. Kan man kjøre kalibrering av spjeld og nullstille disse for å løse problemet? Jeg opplever for øvrig at varmluften på høyre side også blander seg med kaldluften på venstre side alt etter som hvordan jeg lukker/åpner luker i bilen.  Takker for alle tips.  Noe tips om rimelig måte å reparere dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår