Gå til innhold

Polering og shining av bil

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

Originally posted by audi-maniac

rød auto glym først.så avslutter du med lakkforsegleren(gull etikett)men denne må tørke i minst 45 min hvis ikke er det kjipt å ta det bort

 

Viktig at bilen er ordentlig rein først, ellers blir det hologrammer (ser helt jævlig ut i feil vinkler)

 

Autoglym sin intensive tar remover er bra å begynne med. Ellers kan du bruke parafin eller diesel, funker like greit og koster mye mindre.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kjetilr

 

tips tips???

 

Skal du lakkrense, bør du ha en _skikkelig_ poleringsmaskin. Da snakker vi ikke 200 kroner fra rema1000 på 120 watt, men en ordentlig en på min. 1500 watt. Også bør det være en som har brukt det en del. Da kan du ta vaskeriper og sånt. Ellers er det ikke nødvendig. Kjør på med noe som tar dritten først, så polering og så wax.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aazzy

Kunne vel ikke vært mer enig med Audi-Maniac...

 

AutoGlym funker best av mann-i-gata-polish. Har også prøvd "proff-serie-polishen" til AutoGlym. Kan vel si det sånn at JEG har ikke tenkt til å bytte merke... Glossen er jo helt genial...

 

Selger produktet selv, og tør påstå at det nesten er money-back-guarantee!

 

Bare for å ha sagt det, Meguiars polish er ikke dårlig det heller da.. og funker også med gloss på...

 

Vil anbefale deg å prøve sonax sin flytende hardwax. Den holder myyyye lenger enn autoglym sin Extra gloss protection. Både dråpeeffekten og "nypolert"-looken holder vanvittig mye bedre.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

 

hmm, i fjord og forfjord kjørte jeg på med "Turtle Color Back" lakkrens og "Turtle Color Cure Plus" (den med fargestuft:))

bilen min er ikke akkurat helt strøken i lakken:( så brukte dette, og må si at jeg er mildt sagt imponert over hvor mye stiper og stensprut som forsvant under den poleringen.. ble bra glans i bilen og:D (ikke at jeg har noe serlig erfaring da)

 

Coloreback bør du ikke bruke på metallic-lakk. Bør kun brukes på biler med basefarge (dvs. uten klarlakk). Det fungerer helt vanvittig bra på gamle, røde biler.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Samme hva, når du skal polere eller vaske, for gudsskyld - aldrig noe turtle wax produkter. Det er den værste møkka som finnes. Såpa suger, avfettninga suger, voks'en suger osv. skjønner ikke at de ikke har gått konkurs.

 

Hva er egentlig gæli med turtle? Pappa brukte det på en nesten splitter ny bmw i fjor sommer. Den ble perverst blank

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

er det noen bilpleie firmaer i norge som bruker Meguiars?

vi brukte auto glym og cartac men ble nedringt av max wax ,berner å de andre men hørte alldri et pip om Meguiars

autoglym er gammelt..

meguiars er vel ganske nytt fikk jeg høre.

 

Skulle kjøpe Autoglym i sta. Men ble anbefalt Meguiars for den var mye bedre og holdt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Autoboss selger produktene til Lahega. Onkelen min jobber der og han polerte bilen min før Gatebil i juli. Det gjorde underverker på den 10 år gamle lakken min!!! Jeg har prøvd Autoglym og TurleWax på den bilen jeg hadde før og den jeg har nå, men aldri har bilen min blitt SÅ blank!!! Lahega har en voks som du kan bruke på lakk, lister og glass(ikke frontruta though....) Utrolig kjekt å slippe å tenke på å ikke komme borti lister, eller ta på noe før man polerer osv.

Nå bruker jeg Hydro Wax'en dems hver gang jeg vasker bilen for å vedlikeholde polishen. Funker utrolig bra. Superlett å få av igjen er det også

Honda Accord 95-modell

Honda Civic 91-modell - solgt

Honda Civic Coupé 94-modell - solgt

Honda Civic 91-modell - vraket

autoboss.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår