Gå til innhold

Polering og shining av bil

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sverger helt og fullt til Meguiar's. Har brukt det i 3-4 år nå, and never looked back. Eneste unntak var et oppsett jeg fikk med Amazing Glaze som også var svært bra, men litt vel tungvindt å få tak i (her er en review jeg skrev om AG etter at jeg testet den).

Må innrømme at det er en del år siden jeg sist prøvde Autoglym, men da ble jeg ikke imponert. Går selvsagt ut fra at de som alle andre har utviklet seg videre.

 

Jeg ble i allefall svært fornøyd når jeg så at Panvulk begynte å importere Meguiar's til Norge, selvom det er veldig dyrt i forhold til prisene i USA. Jeg ble hekta på produktene deres mens jeg bodde der borte, og hadde med meg en del tilbake. Har nå fått "frelst" mange kompiser som har sett resultatene og prøvd litt på sine biler, for deretter å konvertere :)

 

Så mitt stalltips - gi Meguiar's en sjanse! En runde med Bodyscrub (lakkrens) først om nødvendig, og så Gold Class til slutt.

 

 

Mine biler etter en runde Meguiar's

 

 

;)

Ken

 

PS! Turtle's polerduk i "ark" støver mye mindre enn den på rull. Veldig bra syns jeg!

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 04mod focus som sikkert kjem til å trenge seg eit lag med polering snart.

Er svart metallic.

 

Korleis virker dei poleringane som har farge i seg? Er dei noko å satse på?

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=49418

 

Er denne møkk?

 

Kar kan eg finne ei brukbar poleringsmaskin?

Brukt kanskje?

 

Ser liksom ikkje for meg fadern stå å gnikke.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid85

Når det gjelder felgrens så er Turtle Wax sin Extreme felgrens den beste jeg har vært borti ihvertfall..

 

Felgrens fra Turtle er gode greier.

 

Her testet på noen felger som ikke har vært vaska på ett år:

 

f1.jpg

 

f2.jpg

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

 

Prix som i dagligvarekjeden??

 

Ja!

Har sett flere Coop/prix butikker i området som selger Autoglym.. Men hvor billig det er der kan vell diskuteres, noen av produktene er billigere enn på bensinstasjoner, andre ikke.

For eksempel slik polerings klut er mye billigere, også den rute polishen..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg ny poleringsmaskin. Fra Bosch sin proff. serie. Har til nå bare kjørt over panseret, men det som overrasket meg var at resultatet ble vesentlig bedre når jeg brukte Hempel sin båt polish vs. Autoglym`s polish!!

 

Men igjen så fikk jeg en del skjolder av maskinen, er det noen som har noen "stalltips" på hvordan man best bruker en skikkelig poleringsmaskin og slipper å etterlate "riper"?

"Av lidenskap til biler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Hva er egentlig gæli med turtle? Pappa brukte det på en nesten splitter ny bmw i fjor sommer. Den ble perverst blank

 

Er helt enig, pappa kjøpte seg en gammel volvo 144 (siden han er volvo frelst) og pussa opp denne til en førsteklasses utstillingsbil. Har bla vunnet mange priser. Da bilen ankomm var det første som vistes at lakken hadde så langt ifra blitt tatt godt vare på. Så han testa turtle sin colorback og polish.

 

Etter 1-2 runder med colorback hadde den gått fra en matt, sliten lakk til ett veldig bra resultat. Faktisk så bra at etter polering (turtle sin) at han valgte og droppe å lakkere hele bilen på nytt men lakkerte heller bare de 2 dørene + bagasjerommet som hadde en del "store" riper.

 

Jeg synes også turtle sin polish blir ALLT for hard og polere av om du lar den stå så lenge som annbefalt, men den gir ikke noe dårlig resultat.

 

Jeg har brukt den dyreste polishen til meguiars (gold class polishen) til 400kr flasken, og jeg merker så liten forskjell på den og turtle sin til 1/4 av prisen at ivertfall jeg ikke synes det er verdt penga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår