Gå til innhold

Passat b5.5, sier dører og bagasjerom er åpent

Ranger emnet


Gumball

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt litt problemer med vann i passaten(hvem har ikke?) 

Men nå når jeg kjørte, så begynnte displayet å vise at førerdøren, høyre bakdør og bagasjerommet er åpent, dette er de selvfølgelig ikke. 

 

Tenker med en gang ccm, men denne er knusktørr. Har lest at signalene fra dørene til ccm går via canbus, i orange kabler med brune striper, kan dette stemme? 

Noen som evt har andre tips? Har tatt ut stoler og teppe, var litt vått under førersete, bak og ikke ved ccm, tørker nå, og skal se om dette hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var CCM byttet og problemet borte.

 

MEN jeg sliter med å programmere CCM, den er fra england så dørene er omvendt, pluss at jeg får feilkode på alarm(jeg har ikke dette)

Eneste jeg finner med VCDS er power window og selektiv låsing(kode 259)
Hvor finner jeg resten av kodene fra den gamle, slik at jeg kan legge inn samme koder på den nye?
Om noen i Agder kan/har utstyr for dette så kan jeg betale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal alltid lese ut gammel koding FØR du skifter en styreenhet, for så å legge inn den koden på den nye styreenheten. Uansett hvilken styreenhet det er snakk om. 

Det jeg hadde gjort i ditt tilfelle er å koble til den gamle og lese ut kodingen  

Du kan prøve/feile med mange forskjellige kombinasjoner av kodingen, men har du ikke stålkontroll på hva du endrer på kan du fort lage mer ball for seg selv. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet dette, eneste koden jeg finner på den gamle derimot er disse:

ccm-coding.png

(Bilde lånt, min er nogenlunde samme)

Mangler derimot flere valg, slik som om det er alarm på bilen, førerside på høyre, etc.


Etter det jeg har lest så fungerer det ikke å kode dette med VCDS, man må ha VDS Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår